Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Pension
Fra : Søren

Dato : 10-12-05 01:12

Hvordan er det nu det fungerer i forbindelse med jobskift?

Den pension der er indbetalt i tidligere job, bliver den automatisk
overflyttet til det nye pensionsselskabselskab eller skal man selv sørge for
det?

M.v.h. Søren

Fra : nvm

Dato : 10-12-05 11:03

Søren skrev:
> [...]
>
> Den pension der er indbetalt i tidligere job, bliver den automatisk
> overflyttet til det nye pensionsselskabselskab eller skal man selv sørge for

Det skal du selv sørge for, hvis du ikke bare vil lade den bilve...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-05 11:37

In article <dnd6ns$1273$1@newsbin.cybercity.dk>, Søren wrote:
> [...]
>
> Den pension der er indbetalt i tidligere job, bliver den automatisk
> overflyttet til det nye pensionsselskabselskab eller skal man selv sørge for

Den skal du enten købe fri (kan være dyrt), eller lade blive stående.

Personligt synes jeg at fagforeningerne har sovet i timen når de ikke
har fået med at arbejdstager selv må vælge selskab.

Det har de gjort for at sikre deres medlemmer 4 - 4.5% i rente, fremfor
en variabel rente som vi andre får (17% sidste år, over 35% i år til dato).

Min private pensionsopsparing passerer snart den fra arbejdsgiveren,
selvom arbejdsgiver indbetaler noget mere end den private, og har
kørt en del længere.

Så hvis du flytter den, tænk på hvor du flytter den hen, samt din
risikoprofil. Personligt synes jeg 4-5% i opgangstider er hul i hovedet.

Arbejdsgiveren er en Dansk Handel og Service jeg har haft 6-7 år. Den
private er Danica Link, 100% aktier som jeg har haft knapt 3 år.

Fra : Kim S.

Dato : 16-12-05 19:31

Hej Søren

Typisk er det sådan at det nye selskab som du kommer over i vil spørge dig
om du har pensionsordninger andre steder og hvos du så måtte ønske det så
vil den nye rådgiver sørge for at din ordning bliver flyttet over, du skal
ikke selv foretage dig noget bortset fra at skrive under på en blanket.

Du skal bare være sikker på at de forhold du komme over på er mindst ligeså
gode som dem har i forvejen.

Det er ikke altid en fordel at overføre sin ordning.....

VH

Kim