udlånsdatabase simpel hjælp!
Fra : ckhjsd

Dato : 10-12-05 00:01

Hej

Jeg vil gerne have lavet en helt simpel database som kan holde styr på vores
forskellige bøger og ting som vi udlåner til eleverne.

Jeg arbejder på en skole og kan ikke selv ret meget database, så hvis der er
en der kunne hjælpe mig på sporet ville det være dejligt.

Jeg skal blot kunne indtaste elever i en liste, materialer i forskellige
kategorier i en anden. og så skal jeg kunne registrere at en elev låner en
eller flere ting, gerne med en tidsperiode på.

Endelig vil jeg gerne kunne se en liste over hvem der har lånt hvad.

kan en eller anden lave den.

mvh Carl Chr. Madsen

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-12-05 11:56

ckhjsd wrote:
> Jeg vil gerne have lavet en helt simpel database som kan holde styr på vores
> forskellige bøger og ting som vi udlåner til eleverne.
>
> [klip]
>
> kan en eller anden lave den.

Selvom det måske er en mindre opgave, tager det da snildt en dag eller
to at lave, så jeg tror det er ret optimistisk at bede folk om at lave
sådan en gratis. Heldigvis findes der jo masser af færdige, gratis
produkter. Her er et af dem:

http://freshmeat.net/projects/tcblibrary/

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf