jubigrus..
Fra : fam. Ager

Dato : 09-12-05 21:21

jeps det er hvad det er!
jeg gik over fra EC til Olivers grus med lidt skepsis... men nu 3 uger
senere må jeg erkende at det ikke er mindre end fantastisk!
lugtfrit, støvfrit, mere klumpende end EC selv om det lyder som en dårlig
reklame... jeg er ihvertfald imponeret....

mvh. marie og raggierne

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 09-12-05 23:18

> [...]
> lugtfrit, støvfrit, mere klumpende end EC selv om det lyder som en dårlig
> reklame... jeg er ihvertfald imponeret....

Hej Marie

jeg har tidligere altid svoret til ikke-klumpende grus, men efter at have
fået to ungkatte i huset + den gamle kat, blev jeg hurtigt træt af at skifte
grus 2 x dagligt og vaske kattebakker af dagligt.
Efter at have spurgt om gruppens erfaringer vedr. Olivers grus, der alle var
meget positive, gik jeg for 3 uger siden over til at bruge dette, og jeg må
som du erkende, at jeg er yderst tilfreds med det. Jeg tror ikke, at det i
længden er billigere at anvende end ikke-klumpende grus, snarere tværtimod,
men det er en stor lettelse i det daglige at kunne nøjes med at fjerne
afføring og klumper fra bakken og så fylde op med rent grus efter behov.
En ekstra fordel er, at det 5-6 cm tykke lag grus gør det mere besværligt
for mine to labradorhunde at komme til katteafføringen i bakkerne - det er
ellers i deres øjne en stor delikatesse!

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Søren LH

Dato : 10-12-05 06:55

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> En ekstra fordel er, at det 5-6 cm tykke lag grus gør det mere besværligt
> for mine to labradorhunde at komme til katteafføringen i bakkerne - det er
> ellers i deres øjne en stor delikatesse!

OK, men du kan jo anbringe kattebakken på en hylde hundene ikke kan nå.

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 10-12-05 07:43

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
..
> [...]
> for mine to labradorhunde at komme til katteafføringen i bakkerne - det er
> ellers i deres øjne en stor delikatesse!

GGGGG!.. ohh, ja de skønne kattebolcher..GG jeg har ikke mulighed for at få
den så meget af vejen, at hundene ikke kan nå, men jeg har til gengæd vendt
den i et hjørne,så åbningen vender mod væggen, og der er halvanden sæk grus
i bakken, så det er tykt lag grus der er.
så det er meget besværligt for hundene at komme til, de ved iøvrigt godt at
der falder brænde ned, hvis jeg tager dem i det, men hvad man ikke ser har
man ikke ondt af....(-;

mvh. marie

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 10-12-05 09:11

> [...]
> at der falder brænde ned, hvis jeg tager dem i det, men hvad man ikke ser

hej Marie
tusind tak for ideen, jeg vil straks gå ud og vende de to bakker med
åbningen ind imod hjørnerne i mit bryggers - jeg har også hældt ca. 1½ sæk
kattesand i hver af bakkerne, så det vil nok hjælpe.

og til Søren:
jeg har ikke armkræfter til at løfte ca. 20 kg bakke+grus op på en hylde, og
tror heller ikke, at min 14 årige lettere overvægtige kat er i stand til at
gå i højderne for at gå på bakken. Men ellers er det en god idé.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Søren LH

Dato : 10-12-05 16:37

> [...]
> og tror heller ikke, at min 14 årige lettere overvægtige kat er i stand
> til at gå i højderne for at gå på bakken. Men ellers er det en god idé.

20 kg! Det var ellers en stor kattebakke . Katten kan selvfølgelig have
én eller to mellemperron'er afhængig af hvor højt den kan springe og hvor
højt kattebakken må placeres af hensyn til hunden. Forstår i øvrigt ikke
hvorfor kattebakken skal løftes når den står på en hylde men ikke når den
står på gulvet, men du om det .

Mvh
Søren