Videresend efter opdatering
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-06-01 12:04

Jeg har denne hersens website med database og ASP der er centrum
for en DVD bytte klub.

Naar en bruger oensker at ophoerer sit medlemsskab af klubben
inkluderer det at slette fra et par forskellige tabels. Det jeg
gerne vil lave er saaledes at slette processen bliver noget i
stil med:

1) brugeren trykker paa "slet mig"
2) Der vises en side med "Vent venligst", mens der slettes som
bare fanden fra databasen
3) Naar det der skal slettes er blevet slettet bliver brugeren
videresendt til en anden side.

Jeg er lidt i tvivl, da jeg ikke bare kan bruge:

<P>Vent venligst</P>
<% call Slet(brugerID)
response.redirect("farvel.asp")
%>

af den simple grund at naar man en gang har skrevet noget til
documentet (<p>-delen) kan man ikke bruge response.redirect.

Nogle gode idéer?

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-06-01 12:40

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message

> [...]
>
> af den simple grund at naar man en gang har skrevet noget til
> documentet (<p>-delen) kan man ikke bruge response.redirect.

Jeg har set noget lign lavet med JavaScript der kører på klienten
En idé?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-06-01 12:51

Peter Lykkegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Jeg har set noget lign lavet med JavaScript der kører på klienten
> En idé?

Jups, jeg fik lige en idé, noget i stil med:

<P>Vent venligst</P>
<% call Slet(brugerID)
response.write("<SCRIPT language=javascript>")

response.write("top.location.href="http://www.mydomain.com/farvel.as
p")
response.write("</SCRIPT>")
%>

Saa vidt jeg kan se vil response.write ikke udskrive javascriptet
foer den er faerdig med at koere Slet(brugeID) proceduren.

correct me if I'm wrong.

Jeg skal nok melde tilbage om det virker.
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Emil Rossing

Dato : 11-06-01 14:28

Davs,

Måske ville det i virkeligheden være mere lækkert at køre sit sletteshow
asynkront, så brugeren ikke behøver at sidde og vente? Man kunne bare daske
sql'en afsted, og så sige hasta luego til brugeren med det samme...
f.eks. <% min_connection.Execute "laaang sletteSQL", adAsyncExecute %>

\Emil
*Jeg repræsenterer med denne udtalelse kun mig selv, og IKKE eksempelvis
TeleDanmark*

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-06-01 14:52

Emil Rossing wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> sql'en afsted, og så sige hasta luego til brugeren med det samme...
> f.eks. <% min_connection.Execute "laaang sletteSQL", adAsyncExecute %>

jo det ville klart vaere at foretraekke, men jeg tror ikke jeg kan fyre det
hele af i en "laaang sletteSQL". Det er noget med at soege noget ud fra nogle
tables, slette lidt her og lidt der alt efter hvad der bliver trukket ud. Men
jeg maa da lige taenke over det.

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Emil Rossing

Dato : 11-06-01 15:06

> [...]
nogle
> tables, slette lidt her og lidt der alt efter hvad der bliver trukket ud.

Hvis du bare kan formulere det sådan at du ikke skal bruge noget "svar", kan
du jo sagtens sende flere sql'er afsted. Jeg kan ikke umiddelbart forestille
mig en situation i en relationel database, hvor det ikke kan lade sig gøre..
Men det tør jeg selvfølgelig ikke sige
Held og lykke..

\Emil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-06-01 15:19

Emil Rossing wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvis du bare kan formulere det sådan at du ikke skal bruge noget "svar", kan
> du jo sagtens sende flere sql'er afsted.

Lige et sidespoergsmaal: kan man bruge LEFT JOIN i en DELETE query? Jeg maa
indroemme at jeg aldrig har haft brug for det foer, saa jeg ved det ikke om det
er muligt.

> Held og lykke..

Tak

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-06-01 15:46

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Lige et sidespoergsmaal: kan man bruge LEFT JOIN i en DELETE query?

Nu er jeg kommet ud hvor jeg ikke kan bunde

Jeg har foelgende tables (navne oversat fra spansk til dansk og kun vaesentlige
fields medtaget):
Foerste raekke er navn paa table og anden raekke er primaer noegle.

Film:
IDFilm

Tilbud:
IDTilbud
IDFilm
emailBruger

Bytninger:
IDBytning
IDTilbud
IDFilmTilbudt
Emailtilbyder

Nu vil jeg saa f.eks slette den film hvor IDFilm=50 . altsaa sletter vi alt fra
Film og Tilbud hvor IDfilm=50 - nemt nok.
Problemet er saa den sidste table. Jeg skal nemlig slette alle Bytninger hvor
IDFilmTilbudt= 50, men ogsaa alle de Bytninger hvor IDTilbud er lig med det tilbud
der blev slettet. for hver film er der 0 til 1 tilbud og 0 til mange Bytninger.
Jeg tror nok jeg bliver noed til at lave lidt om paa strukture i DB (f.eks lave 2
Film tabeller, en til tilbud og en til bytninger.) for at jeg kan lave det hele i
en SQL saetning, men det ville vaere laekkert hvis der lige var en der kunne komme
med en smart loesning.
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 11-06-01 16:29

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> Bytninger hvor IDFilmTilbudt= 50, men ogsaa alle de Bytninger
> hvor IDTilbud er lig med det tilbud der blev slettet.

DELETE Bytninger
WHERE IDTilbud IN (SELECT IDTilbud FROM Tilbud WHERE IDFilm=50)
DELETE Tilbud WHERE IDFilm=50
DELETE Film WHERE IDFilm=50

--
Lauritz

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-06-01 19:55

Lauritz Jensen wrote:

> DELETE Bytninger
> WHERE IDTilbud IN (SELECT IDTilbud FROM Tilbud WHERE IDFilm=50)
> DELETE Tilbud WHERE IDFilm=50
> DELETE Film WHERE IDFilm=50

Og så nemt kan det gøres! Smukt.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-06-01 16:26

> Nu er jeg kommet ud hvor jeg ikke kan bunde

Der bliver nok dybere

> [...]
hele i
> en SQL saetning, men det ville vaere laekkert hvis der lige var en der

Nu ved jeg ikke hvilket DBMS du benytter men Cascade deletes kan være
lækkert.
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 11-06-01 12:36

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Lars Hoffmann
<lars@hoffmann.ac> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

> [...]
>
>af den simple grund at naar man en gang har skrevet noget til
>documentet (<p>-delen) kan man ikke bruge response.redirect.

Hvorfor ikke bare skrive nedenunder?

<P>Vent venligst</P>
<% call Slet(brugerID)
response.redirect("farvel.asp")
%>

Du er nu blevet slettet.<br>
--
Venlig hilsen / Best regards
Martin Mouritzen - martin@eisenstein.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-06-01 07:58

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg har denne hersens website med database og ASP der er
centrum
> for en DVD bytte klub.

Jeg ville bare lige sige mange tak for hjaelpen til jer
allesammen.
Nu spiller det bare!

Med venlig hilsen
Lars