Er der virkelig ingen der kan hjælpe med d~
Fra : ReBorn Dude

Dato : 09-12-05 01:12

Hej.
Ta et kik her;
http://www.safetycard.dk/re-z_voucher.htm

På den den side har jeg et "skema" som kunderne skal udfylde. Ideen er så,
at feltet "indtast flere koder" skal slette "Indtast bestillingskoden" og
"indtast PC navn" men lade resten af felterne stå...
På den måde kan kunden sende mere en en bestilling af gangen....Men
hvordan
får jeg det til at virke?
HJÆLP )

Mvh
Rene

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-12-05 00:29

ReBorn Dude wrote:
> [...]
> bestillingskoden" og "indtast PC navn" men lade resten af felterne
> stå... På den måde kan kunden sende mere en en bestilling af gangen....Men

Jeg fortår ikke spørgsmålet og efter at have kigget i koden ligner det mest
noget der vil køre lokalt men ikke over internettet.

Prøv at reformulere dit spørgsmål så at almindeligt dødelig har en chance
for at forstå hvad du mener.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : ReBorn Dude

Dato : 15-12-05 19:00

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:43a0aac8$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> mest noget der vil køre lokalt men ikke over internettet.
>
> Prøv at reformulere dit spørgsmål så at almindeligt dødelig har en

RF;
Ok Johnny....Jeg skal forsøge at gøre det

Ideen er, at man indtaster alle felter. MEN hvis man også sætter et "flag"
"indtast flere koder" skal formen slette "Indtast Bestillingskode" og
Indtast PC Navn"

Resten skal blive og være klar til at sende næste kode bestilling
afsted...

Men hvis du har en helt anden løsning du mener er bedre så sig til...
Jeg er åben overfor alle løsninger!

MVH
Rene

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-12-05 21:58

ReBorn Dude wrote:
> [...]
> afsted...
>
> Men hvis du har en helt anden løsning du mener er bedre så sig til...

Nu har jeg kigget i koden 2 gange og en ting er sikkert, det holder ikke
vand. Det du forsøger er at udføre en handling, der koster penge ved hjælp
af clientside script og FP udvidelser Det kan muligbvis godt gøres, men jeg
orker ikke at eksperiemnetere gennem dage. Tilgengæld er det meget let at
hacke og det er dermed værdiløst. Jeg kan fortællle dig med sikkerhed at det
script der validere formens indhold er så ringe at det vil koste kunder både
validering af tlf og email er så langt ude i hampen at det vil få brugerne
til at løbe skrigende bort.

Hvis du vil have at brugerne udfører handlinger på dit system, der både
koster penge og kræver brugernes personlige data i aktion så kræver det SSL
til at starte med og det betyder siden skal kodes i enten ASP eller PHP,
FPudvidelserne er simpelthen ikke designet til at håndtere den slags
opgaver.

Min umiddelbare vurdering er, at det her ikke er en opgave for private /
begyndere hvilket det lidt indikeres af valget af FP. Brugen af SSL kræver i
alfald mere end FP kan præstere og også mere end de fleste webdesignere kan.

Et kig bag linket afslører at I i virkeligheden laver noget helt andet og
formentlig ikke ved det store om webdesign/udvikling men til gengæld har
programmeringserfaring brug den og lav en serverside løsning istedet, hvis I
ikke ved hvordan, så må I sgu lære det. Et kommercielt FPsite holder ganske
enkelt ikke vand

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : ReBorn Dude

Dato : 18-12-05 16:26

> [...]
hvis
> I ikke ved hvordan, så må I sgu lære det. Et kommercielt FPsite holder

RF;
Hej igen Johnny.
For at gøre en LANNNNG historie kort;
Du har HELT ret.

Men som du måske ved, gror penge kun på træerne i lande med lavere skat
)

Ang vores "skema"
Det skal altså ikke bruges som et automatisk system. Blot et
"indrapporterings system" til os.
Kunden køber et voucher nummer som KUN han og vores firma kender.
Denne side er blot hans "bestillings" side. En side hvor han kan
indrapportere sine bestillingskoder.
Hans koder vil blive manuelt håndteret i firmaet. Altså ikke noget med en
server der skal svare ham!

Så det HELE opgaven går ud på, er KUN at få den form til at modtag en
række
koder UDEN han igen og igen skal taste sine "stamdata" ind. Det VILLE også
være "Nice", hvis alle svarene kunne samles i EN mail men ikke et
must.

Men tak fordi du gider at svarer på mine spørgsmål.- Det iværdsætter jeg.

Mvh
Rene

Fra : Merlin

Dato : 04-01-06 12:40

"ReBorn Dude" <rof@removethisstofanet.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
>
> Mvh
> Rene

> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til
privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 15
spam-mails.
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres
e-mails.
> Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk

Måske skulle I prøve at splitte problemet op i to -
en stamdata/account del og en info/bestillingskode
del for derefter kun at lade den sidste del variere.
Det må kunne klares ved at lade denne være en
alm form, der 'resettes' med en reset/clear knap med
teksten "næste kode" og en "done/send/færdig"
knap.

En variation heraf kunne være at formen til
indtastning af stamdata sendes og så afløses - men ikke
vises igen - af kode-formen, som cleares og resettes
indtil kunden med submit-knappen viser, at han
er færdig.

Peter Bech
pbech@danprofit.com