Holdbart legetøj?
Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 19:40

Hej Gruppe!

Jeg er den lykkelige ejer af en lille Beagle hun på 8 måneder.
Jeg har det store problem at hun får ødelagt alt legetøj man giver hende.
Hun bliver ved med at bide i det til det går i stykker hvorefter hun flænser
det i småstykker.
Bidereb og bidesnorer holder i max 2 dage, gummilegetøjet kan jeg lige så
godt selv ødelægge med det samme, samtlige tæpper hun får, flænser hun også
i stykker.
Jeg ved at det er ret typisk for racen at bide meget i ting, men ligefrem at
kunne ødelægge alt er da helt utroligt!
Legetøj at hårdt gummi får hun også ødelagt.
Nu er det ikke kun det økonomiske aspekt i det men også min bekymring at
hende når hun nu går og æder alt det her legetøj.
Det eneste der stadig er helt er en gummibold fra KongToy.
Er KongToy virkelig de eneste der kan lave hundelegetøj så det holder?
Og hvilket tæppe giver jeg hende der kan holde?

M.V.H.
G&M

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 19:58

> [...]
> Jeg har det store problem at hun får ødelagt alt legetøj man giver hende.
> Hun bliver ved med at bide i det til det går i stykker hvorefter hun

Her i huset er ynglingslegetøjet, en ½ liters sodavandsflaske med hundefoder
i.
Derudover stakkevis af tyggeben. Bamser kan vores hunde også godt lide, at
lege med, men de holder ikke så længe....

Vedr. tæppe: Har i prøvet med de alm. bløde velour tæpper fra f.eks. Jysk ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 08-12-05 20:56

"M&G" <MichaelATodc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er KongToy virkelig de eneste der kan lave hundelegetøj så det holder?
> Og hvilket tæppe giver jeg hende der kan holde?

----------------------

jeg ville da undlade at lade hende have alt det legetøj til fri
afbenyttelse, brug det når i leger med hende, og tag det væk når i ikke gør.
det vil også styrke jeres fælleskab med hende, at i har noget sjovt sammen
med hende. det er nyt og sjovt hver gang.
brug istedet som buffy nævner tyggeben, solide massive huder, eller
gnaveben. brug sodaflasken med guffer i som beskæftigelse når i er der,
fjern den hvis hun bare er destruktiv, det skal være aktivering og leg, ikke
destruktion!.
en ting mine får lov at smadre en gang i mellem, og som er et hit, det er
papkasser, og det er så mavekrampesjovt at se på, 3 hunde der går amok på
kassen og splitter den ad i atomer, på 10 min.
og tæpper..hmm..min sidstankomne tæve gjorde det samme, og det var et tykt
fleecetæppe der holdt bedst. spejdertæpperne, dynetæpper, madrasser, og
diverse håndklæder og lagner blev destrueret ret hurtigt. men fleecetæppet
var det sidste hun fik, siden har hun dog lagt den mani på hylden.

mvh. marie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-12-05 20:22

du skal finde enten Nylabone eller Gummabone det er det eneste der kan
holde til hunde der bare vil ødelægge, du kan ikke få det mange steder
herhjemme men måske bestille det over nettet

http://www.nylabone.com/

jeg har selv en hercules fra nylabone til min hund han har ikke
ødelagt den endnu men han får den også kun når vi er løbet tør for
kødbensringe som er hans foretrukne legetøj det kan både ødelægges og
spises jo

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Fra : Steen Hviid

Dato : 19-12-05 13:17

Min Lab er også godt til at ødelægge ting. Det taget ca. 2
splitsekunder så er tingene ødelagt. Vi har fundet ud af at han
er glad for en tyk træpind (en af dem der alligevel skal i
brændeovnen) og dem kan han få lang tid til at gå med. Ellers
får han altid et tyggeben af en eller anden art når vi går fra
ham. Tæpper bider ha også i, men her på det sidste har han fået
fleestæpper og dem har na ikke bidt i.
Jeg tror dog at det handler om at aktiverer dem så de er trætte
inden man forlader dem. Derfor gå en god stille snusetur på
omkring ½time om morgenen og arbejd evt. med et par
samarbejdsøvelser inden du forlader hende.
Held og lykke.
PH

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 20-12-05 22:34

> Jeg har det store problem at hun får ødelagt alt legetøj man giver hende.

Sally har en 50 liters plastiktønde med en snor i. Den har holdt til både
Sally og hendes forgænger - snoren skal med jævne mellemrum skiftes ud, men
det er overkommeligt.

Behøver jeg skrive, at de ikke egner sig til indendørsbrug?

/K