Forkølelse!
Fra : H. Jensen

Dato : 08-12-05 16:04

Min lille Emeli er blevet forkølet og hoster meget om natten, hun vågner og
er dybt ked af det, når hun får sine hoste anfald... Er der noget jeg kan
gøre for at lindre det lidt? Hun er 11 måneder plus 1 dag..... Hvordan med
mynte dråber, må hun få en dråbe i sit badevand til at løsne det i næsen,
eller er det for stærkt! Håber I kan give nogle gode råd, synes det er så
synd på lille pigen.....

Venlig Hilsen / Best Regards
Heidi Jensen
www.stirling-brigde.dk
www.hot-newlife.dk

www.hundevennerne.dk

Fra : Smed & Mikaelsen

Dato : 08-12-05 16:20

Hej Heidi

Jeg har flere gange benyttet et triks med et par dråber pebermynte på en
"klud" ca ½-1 meter fra mine børns senge, når de var forkølede.
Jeg ville nok ikke benytte det i badet, da det jo er en stærk eterisk-olie,
som ikke er specielt sund på en fin barnehud.

MVH
Bente

Fra : H. Jensen

Dato : 08-12-05 17:27

www.hundevennerne.dk
"Smed & Mikaelsen" <bente.smedfjerndette@skjern-net.dk> skrev i en
meddelelse news:316f9$43984f20$3e3d83dd$31675@news.arrownet.dk...
> [...]
> Jeg ville nok ikke benytte det i badet, da det jo er en stærk
eterisk-olie,
> som ikke er specielt sund på en fin barnehud.

Det tror jeg at jeg vil prøve så

Heidi

Fra : Cocoamum

Dato : 08-12-05 17:39

H. Jensen skrev:
> www.hundevennerne.dk
> [...]

Damp hende. Enten stor gryde med kogende vand under telt af lagner eller
med ud i badeværelset med bruseren på meget varmt ned på gulvet, så der
bliver helt fugtigt. Det løsner.

Giv hende nok at drikke - man hoster, når man er dehydreret.

Hvis det er lidt astmatisk, kan Salbuvent hjælpe - ungerne elsker det,
men det er på recept. Det udvider bronchierne, og det betyder ikke
nødvendigvis, at man har et astmabarn for evigt.

Tine

Fra : Hanne

Dato : 08-12-05 16:21

vi har haft samme problem med vores søn på 10 måneder, vi fik afvide vi
kunne give ham lidt junior panodil at sove på, det hjalp.

vh. Hanne

Fra : LM

Dato : 08-12-05 16:55

> [...]
> eller er det for stærkt! Håber I kan give nogle gode råd, synes det er så

Hæv hovedenden af sengen med mursten / bøger / træklodser eller hvad man
har. Det vil lette på hosten og den tilstoppede næse.

LM

Fra : H. Jensen

Dato : 08-12-05 17:26

www.hundevennerne.dk
"LM" <nejtak@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> "H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hæv hovedenden af sengen med mursten / bøger / træklodser eller hvad man
> har. Det vil lette på hosten og den tilstoppede næse.

Tror ikke det er så gavnligt med hende, da hun jo vender og drejer sig hele
natten som et møllehjul, så hvad der er op og ned er altid spændene at se om
morgenen! ;0)

Heidi>

Fra : H. Jensen

Dato : 09-12-05 16:45

Hej

Vil bare lige sige at vi prøvede det med mynte dråberne på en klud i nat,
og Emeli har sovet hele natten og virket lidt mere frisk her til morgen! Ja
og så er duften af mynte sgu også bedre end sur prut og sved ;0)

Hilsen Heidi

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 09-12-05 22:56

Hej Heidi

Vi har købt noget "boblebad" til vores dreng. Jeg tror, at det er fra
Natusan. Det har en lidt stærk pebermynteduft, som barnet så han sidde og
snuse ind under badet. det har virket godt for ham. Og så vil han selv gerne
have saltvands spray, når han er forkølet. Han synes, at det hjælper, siger
han (han er 3 år), og han tager dem selv, så vi slipper for slåskamp.

Mvh. Rikke.