Coaxialkabel - Stofanet
Fra : Sjak

Dato : 08-12-05 09:57

Hej allesammen!
Jeg har Stofanet via min antenneforening.
Jeg vil gerne have flyttet modem mv, men kablet er ikke langt nok.
Det kabel der går fra indgangen i huset og til kabelmodemet, er dette et
ganske almindelig antennekabel, eller er det specielt beregnet til data?

Mvh
SørenJ

Fra : BT

Dato : 08-12-05 17:07

"Sjak" <sjakobsen@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kabel der går fra indgangen i huset og til kabelmodemet, er dette et
> ganske almindelig antennekabel, eller er det specielt beregnet til data?

Nu har jeg ikke stofanet.. Men hvis det er forbindelse, som kommer igennem
antennesignalet, er alm 50 ohms kabel nok..
Jeg forlængede selv mit, så kablet nu er omkring 15 meter.. Uden problemer

/Brian

Fra : Hans

Dato : 08-12-05 18:08

BT wrote:

> [...]
> igennem antennesignalet, er alm 50 ohms kabel nok..
> Jeg forlængede selv mit, så kablet nu er omkring 15 meter.. Uden
Almindelig antennekabel er 75 ohm, men ellers er det rigtig nok.

Hans

Fra : Sjak

Dato : 09-12-05 09:16

> Almindelig antennekabel er 75 ohm, men ellers er det rigtig nok.
>
> Hans

Tak for hjælpen
Søren

Fra : JS

Dato : 09-12-05 15:03

Sjak wrote:
> [...]
> Det kabel der går fra indgangen i huset og til kabelmodemet, er dette
> et ganske almindelig antennekabel, eller er det specielt beregnet til

Det skal helst være 75 ohm 8 mm og du skal passe på med selv at samle det,
hvis du har crimp-stik på. Hvis du har skruestik på er det ikke noget
problem, men sørg for at holde skærmen helt fri fra inderlederen, men det
ved du formentlig godt...

Fra : Martin Damberg

Dato : 09-12-05 16:25

"klip"

> [...]
> hvis du har crimp-stik på. Hvis du har skruestik på er det ikke noget
> problem, men sørg for at holde skærmen helt fri fra inderlederen, men det

Og husk nu at brug rigtig HFsikret stik så du ikke for støj ind den vej
igennem.

mvh

Martin Damberg
www.vejen-net.dk