Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe Bridge farvestyring
Fra : Frank Larsen

Dato : 08-12-05 00:03

Hej derude.....
Er der nogen der ved hvorfor genvejen til at synkronisere farvestyring i CS2
programmerne ikke kan gennemføres fra Bridge ver.1.0.1.46 når jeg vælger
rediger får jeg kun mulighed for at indstille Raw og almindelige
indstillinger, genvejen med Ctrl+Shift+K virker heller ikke??? Det er en DK.
version
på forhånd tak...
Frank

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-12-05 21:27

Frank Larsen skrev:

> Er der nogen der ved hvorfor genvejen til at synkronisere
> farvestyring i CS2 programmerne ikke kan gennemføres fra Bridge
> ver.1.0.1.46

Prøv at opgradere den til nyeste version, som pt. er 1.03.106.

<http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=108&platform=Windows>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-12-05 23:07

On Thu, 08 Dec 2005 21:27:20 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Prøv at opgradere den til nyeste version, som pt. er 1.03.106.
>
><http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=108&platform=Windows>.

Kan den også bruges til den danske CS2?

Kurt Brixen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-12-05 00:02

Kurt Brixen skrev:

> Kan den også bruges til den danske CS2?

Ja, det er jeg ret sikker på. Jeg har godt nok en engelsk CS2 til
Windows (hvor Bridge så blot er stillet til at snakke dansk), men
på Mac'en har jeg en dansk CS2, og har installeret 1.03-opdateringen
på den uden problemer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-12-05 13:37

On 09/12/05 0:02, in article dnahig.370.1@tgm.dyndns.dk, "Thomas G. Madsen"

> Ja, det er jeg ret sikker på. Jeg har godt nok en engelsk CS2 til
> Windows (hvor Bridge så blot er stillet til at snakke dansk), men

OK. Så prøver jeg alligevel.

Når jeg vælger Opdater i Bridge, får jeg en fejlmelding med at update ikke
er installeret rigtigt, men hvis jeg vælger Opdater i Indesign, tjekkes der
godt nok for opdateringer, men der findes ikke nogen nyere til Bridge.
Jeg hentede ellers en hel del opdateringer da jeg installerede det i sidste
uge. Det er på en dansk Win XP SP2.

Mvh.
Kurt Brixen

Fra : Frank Larsen

Dato : 19-12-05 22:55

Undskyld mit sene svar på det af mig stillede spørgsmål som startede denne
tråd, men ingen af forslagene har hjulpet noget, jeg har også forsøgt at
afinstallere og derefter geninstallere alle VS 2 programmerene men intet har
hidtil hjulpet, så jeg er stadig modtagelig for nye ideer

Frank

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-12-05 15:12

Frank Larsen skrev:

> jeg har også forsøgt at afinstallere og derefter geninstallere
> alle VS 2 programmerene men intet har hidtil hjulpet, så jeg er
> stadig modtagelig for nye ideer

Har du prøvet at nulstille Bridge, og har du hele suiten?
Hvis du f.eks. kun har Photoshop CS2, så har du ikke adgang til
funktionen i Bridge.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Frank Larsen

Dato : 23-12-05 22:28

Jeg har hele suiten på DK. Men hvordan nulstiller man Bridge???

Frank

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-12-05 12:26

Frank Larsen skrev:

> Men hvordan nulstiller man Bridge???

Hold Shift + Ctrl + Alt-tasterne nede under opstarten af programmet
og svar ja til at nulstille, når du bliver spurgt. Det samme gælder
med Photoshop, ImageReady, Illustrator og InDesign.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Frank Larsen

Dato : 31-12-05 01:14

Hej Thomas
Tak for oplysningen men det hjalp desværre heller ikke, og nu har jeg prøvet
at afinstallere hele suiten og genindstalleret igen men samme problem er der
stadigvæk, jeg har også suiten installeret på en bærbar og der er der ingen
problemer med farvestyringen fra bridge ?????

Frank

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 31-12-05 13:08

Frank Larsen skrev:

> [...]
> igen men samme problem er der stadigvæk, jeg har også suiten
> installeret på en bærbar og der er der ingen problemer med

Dette er et vildskud, men kan det mon have noget at gøre med, at
du endnu ikke har lavet en speciel farveindstilling i Photoshop?
Jeg kører med en speciel farveindstilling og den laves og gemmes
altid i Photoshop, hvorefter den synkroniseres med de andre
farvestyrede programmer i suiten.

Det er også Photoshop, som Bridge henter sine farveindstilliger
fra, så prøv evt. at lukke Bridge, åben Photoshop, stil dens
farveindstillinger som du ønsker og gem indstillingerne vha.
Gem/Save-knappen inde i Photoshops farvestyringsdialogboks.
Giv farveindstillingen et specielt navn, som ikke findes i
forvejen.

Luk Photoshop og åben Bridge.
Er der nu mulighed for at synkronisere farveindstillingerne i
Bridge (Ctrl + Shift + K)?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Frank Larsen

Dato : 01-01-06 23:50

Hej Thomas du skal allerførst have mange tak for din interesse for mit
problem, men dette hjalp desværre heller ikke, så jeg prøver at leve med
problemet lidt endnu, jeg har tænkt på om det evt. er et problem med
Microsoft programmerne, ja jeg aner det jo ikke men vil som sagt prøve at
tænke lidt mere over det og skulle du evt. få andre lyse indfald hører jeg
gerne fra dig igen, og her til sidst skal du da lige ønskes et rigtig godt
nytår og endnu engang tak for at du gider forsøge på at hjælpe..

Frank

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-01-06 16:30

Frank Larsen skrev:

> Hej Thomas du skal allerførst have mange tak for din interesse
> for mit problem, men dette hjalp desværre heller ikke [..]

Så er jeg blank for ideer, men prøv evt. at spørge i Adobes
Bridge-forum. Måske har de en løsning på problemet.

<http://www.adobe.com/support/forums/main.html>.

--
Hilsen
Madsen