Chili - forbrænding
Fra : mahpnal@gmail.com

Dato : 07-12-05 21:42

Er det rigtigt, at chili er godt for forbrændingen? Især fedt?
Eller er det bare en myte?
Hjælper det at drikke mælk til stærk mad, indeholdende chili, da
chili ikke er vand- men fedtopløseligt?
Kan man få ondt i maven af at spise for meget eller for stærk chili?
(Jeg taler om virkelig stærk chili)

Fra : GB

Dato : 07-12-05 23:48

mahpnal@gmail.com wrote in news:1133988091.301461.221970
@o13g2000cwo.googlegroups.com:

> Hjælper det at drikke mælk til stærk mad, indeholdende chili, da
> chili ikke er vand- men fedtopløseligt?

Det hjælper, hvis flammerne står dig ud af munden. Det værste du kan gøre
er at drikke vand...

> Kan man få ondt i maven af at spise for meget eller for stærk chili?
> (Jeg taler om virkelig stærk chili)

Ja. Og så snakker vi ikke om turen til "det bette hus" dagen efter...

A propos: Det stærke stof i chili er et alkaloid, som hedder capsacain,
og det kan man faktisk vænne sig til. Jeg mødte en engelsk dame i Indien,
som rejste med to børn på 7-8 år. Hun gav dem hver en teskefuld knust
chilipeber på tom mave hver morgen, for at holde deres mavser i orden -
og det virkede tilsyneladende. Jeg er selv typen, som køber chilipeber i
tohundrede-grams pakninger, foruden diverse sjove vietnamesiske og andre
orientalske chili-saucer, som er 4-5 gange stærkere end Tabasco.

Du skulle smage min Chili con Carne - mums...

GB

Fra : mk

Dato : 08-12-05 07:38

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja. Og så snakker vi ikke om turen til "det bette hus" dagen efter...
>
> A propos: Det stærke stof i chili er et alkaloid, som hedder capsacain,

Det hedder capsaicin

mk

Fra : GB

Dato : 08-12-05 15:58

"mk" <mknews@invalid.dk> wrote in

> Det hedder capsaicin

GB

Fra : SA

Dato : 08-12-05 07:52

> Du skulle smage min Chili con Carne - mums...

hvornår skal vi komme? Jeg er selv til stæk mad!

/SA

It has removed 60 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!