Karelsk Bjørnehund
Fra : OZ7PUS

Dato : 07-12-05 15:45

Nogen der kan hjælpe med lidt infos om den vovse ?

Deres sind osv.

Ser nemlig at der er en del af dem også omplacerings vovser

Tøsen

Fra : OZ7PUS

Dato : 07-12-05 16:08

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan hjælpe med lidt infos om den vovse ?
>
> Deres sind osv.
>
> Ser nemlig at der er en del af dem også omplacerings vovser
>
> Tøsen

Fandt selv lidt om den .. Fra svigerfar

Stemmer det at det er en MEGET aktiv hund der vil ud og tumle flere timer
om dagen og også gerne arbejde

Tøsen

Fra : tina hedeman

Dato : 06-12-05 17:21

hej med jer

jeg kender en der har sådan en hund og den er fandme aktiv det er en hanhund
men den har et utrolig godt sind er venlig og meget legesyg.
men dens ejer vidste vist ikke lige hvad de gik ind til da de fik den og det
har de indrømmet.
de går til agility med dem og det går rimligt.
men det er ikke en hund jeg vil have, de gør også hele tiden det er træls at
høre på, men de er jo avlet til det.
hilsen tina

Fra : OZ7PUS

Dato : 07-12-05 17:49

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de går til agility med dem og det går rimligt.
> men det er ikke en hund jeg vil have, de gør også hele tiden det er træls

Så er det bestemt ikke sådan en vi skal have
Skulle nemlig ikke gerne støje alt for meget

Tøsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 17:46

> Deres sind osv.
>
> Ser nemlig at der er en del af dem også omplacerings vovser

Aner ikke så meget om den. Det er dog en smuk hund.

Vi har fået denne beskrivelse af den Karelske Bjørnehund på vores side:

http://tjekmig.dk/hotornot/karelsk_bjoernehund/pepsi.php

Vi har desværre kun denne ene beskrivelse af racen, så den må du jo
sammenligne med, hvad du ellers finder af info om racen.

www.tjekmig.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 07-12-05 18:04

> [...]
>
> Deres sind osv.
>
> Ser nemlig at der er en del af dem også omplacerings vovser

jeg kan også kun sige at det er en støjende hund, som skal opdrages og
aktiveres ordenligt for at fungere godt som familiehund, og det er ikke en
hund man som førstegangs ejer skal have, efter min mening, men absolut en
sød og sjov hund, for den rette.

mvh. marie

Fra : OZ7PUS

Dato : 07-12-05 18:18

> [...]
> hund man som førstegangs ejer skal have, efter min mening, men absolut en

Er heller ikke 1. hund men nr. 2
+ vi er begge opvokset med hunde
Nu har vi så kik på en labrador på 3 år .. Mere familiehund findes hvist
ikke ;)

Tøsen

Fra : Søren LH

Dato : 07-12-05 19:08

> [...]
>
> Deres sind osv.
>
> Ser nemlig at der er en del af dem også omplacerings vovser

Den er enormt aktivitetskrævende, men ikke ret god til nogen ting man laver
med hunde, og den kan ikke gå løs, da den render væk. Hvad man kan bruge en
sådan hund til ved jeg ikke præcis, men prøv at ringe til Susanne Tinzmann
www.karhuniemen.dk , hun fortæller gerne om racen.

Held og lykke med jagten på ny hund

Mvh
Søren

Fra : H. Jensen

Dato : 07-12-05 21:38

> Deres sind osv.
>
> Ser nemlig at der er en del af dem også omplacerings vovser
>
> Tøsen

Du skal have i baghovedet at spidshunde er arbejdshunde og derfor er de
fleste spidshunde ikke for første gangs hunde ejere, men samojeden er noget
helt for sig....

heidi

Fra : H. Jensen

Dato : 08-12-05 16:11

Forresten kender jeg en som skal af med 2 af sine 3 samojeder pga. sygdom og
manden der lige fandt en anden i svinget, hun er ofte indlagt og kan derfor
ikke passe hundene.... Måske det var noget? Jeg kunne jo høre hende ad om de
er væk endnu! De er alle hanhunde og den ælste er vist max 3....

Venlig Hilsen / Best Regards
Heidi Jensen
www.stirling-brigde.dk
www.hot-newlife.dk

www.hundevennerne.dk

Fra : OZ7PUS

Dato : 08-12-05 19:16

"H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de
> er væk endnu! De er alle hanhunde og den ælste er vist max 3....

Gerne .. og hurtigst mulig da vi skal ud og kikke på vovser imorgen .. bla
en labrador .. Men tøsen er jo blevet total forelsklet i de store hvide
bamser

Erik

Fra : OZ7PUS

Dato : 09-12-05 10:44

> [...]
> de
> er væk endnu! De er alle hanhunde og den ælste er vist max 3....

Tak for oplysningen om Bugsy Heidi
Nu vil vi trille over og hente den i Jyllinge

Maj & Erik

Fra : H. Jensen

Dato : 09-12-05 15:44

> Tak for oplysningen om Bugsy Heidi
> Nu vil vi trille over og hente den i Jyllinge
>
> Maj & Erik

Jamen selvtak, kun glad for at kunne hjælpe både jer og Bugsy.. Håber I får
megen glæde af hinanden! Meld endelig tilbage hvordan det går!

Heidi

Fra : UG

Dato : 09-12-05 15:54

Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en Karelsk bjørnehund.
Den er utrolig dejlig og kærlig overfor os, men reserveret overfor fremmede.
Laika larmer ikke men skal gå i snor fordi hun, som andre karelere, har et
frihedsgen og går sine egne veje hvis hun er i det humør.
Når hun har sine gode dage lystrer hun og kan gå uden snor. (Man ved bare
ikke hvornår det er en af de dage)
Det er en meget stolt hund, som kender sit eget værd. Taler man hårdt til
hende, kan man rende og hoppe, men taler man pænt kan det være at hun hører!
Det er en meget klog og sjov hund som har givet os mange gode oplevelser!
..
Laika kan ses på min hjemmeside:
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Mange hilsener fra