Julegave til 1-årig
Fra : nana sørensen

Dato : 07-12-05 15:19

Hej gruppe...

jeg har ikke selv børn, og har derfor lidt svært ved at finde ud af en gave
til en pige i familien, som fylder et år i januar. Nogen der har nogen
forslag? prislejet er sådan 100-150 agtigt. Forældrene er ret alternative,
så det behøver ikke at være en pastelfarvet løsning.
Links? Forslag? Hjælp?

Mvh. Onkel Nana

Fra : Holst

Dato : 07-12-05 15:23

nana sørensen wrote:

> [...]
> forslag? prislejet er sådan 100-150 agtigt. Forældrene er ret alternative,
> så det behøver ikke at være en pastelfarvet løsning.

Jeg synes, du skulle gå ned i den lokale legetøjsbutik og henvende dig
til en af ekspedienterne. De vil kunne fortælle dig, hvad der er inden
for det prisleje til den aldersgruppe, og hvad der er populært med mere.
Det gør jeg altid, og det har altid været en succes.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 07-12-05 15:42

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen forslag? prislejet er sådan 100-150 agtigt. Forældrene er ret
> alternative, så det behøver ikke at være en pastelfarvet løsning.

Hej onkel Nana
Jeg har lige været i Føtex i Frederiksbergcenteret og købe en stor
Bamse-hånddukke. Den kan også sagtens bruges som puttedyr. Og den kostede
lige præcis 100 kr. Det havde også Ælling og Kylling, tror jeg.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Anja

Dato : 07-12-05 17:08

> [...]
> nogen forslag? prislejet er sådan 100-150 agtigt. Forældrene er ret
> alternative, så det behøver ikke at være en pastelfarvet løsning.

Hej

Prøv http://www.gamleskole.dk/ de har nogle gode ting

Hilsen
Anja

Fra : Cocoamum

Dato : 07-12-05 17:49

nana sørensen skrev:
> [...]
> forslag? prislejet er sådan 100-150 agtigt. Forældrene er ret alternative,
> så det behøver ikke at være en pastelfarvet løsning.

Hammerbrædt - hammerbrædt - hammerbrædt.

De elsker det.

Tine

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 07-12-05 18:00

Cocoamum wrote:

> Hammerbrædt - hammerbrædt - hammerbrædt.
>
> De elsker det.
>
> Tine

he he ikke forældrene

Kasper

Fra : Camilla Rømer

Dato : 08-12-05 01:01

"Cocoamum" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> Hammerbrædt - hammerbrædt - hammerbrædt.
>
> De elsker det.
>
> Tine

Lige præcis! Et hammerbræt i den alder slår aldrig fejl!

mvh,
Camilla

Fra : Mille

Dato : 08-12-05 10:27

"Camilla Rømer" <nogen@nogen.dk> skrev i en meddelelse
> Lige præcis! Et hammerbræt i den alder slår aldrig fejl!
>
> mvh,
> Camilla

hehe.....så spørg min datter, hvis 1-årige søn adskillige gange har banket
hende i hovedet med sådan en hammer...... kan godt være, den ikke slår fejl,
men den slår sgi hårdt! :)

Jeg har forgævet ledt efter en hammer, der ikke slår hårdt, men tilgengæld
siger DOIIIING eller noget, når man bruger den.
Endte med at købe en tingest, som drengen kan skubbe foran sig, når han gør,
mens den drejer rundt og siger sjove lyde osv. Købt i BR for ca 150,- kr

Hilsen Mille

ps.. de har hammerbrædt i Netto for - tror der var 40 kr. fra i dag......

Fra : Nette

Dato : 08-12-05 11:23

"Mille" skrev

> hehe.....så spørg min datter, hvis 1-årige søn adskillige gange har banket
> hende i hovedet med sådan en hammer...... kan godt være, den ikke slår
fejl,
> men den slår sgi hårdt! :)

Hov, samme problem har vi haft herhjemme. Hvis der ikke skete personskade,
gik det ud over andre ting. Der er mærker i bordet endnu efter den hårde
træhammer.

> Jeg har forgævet ledt efter en hammer, der ikke slår hårdt, men tilgengæld
> siger DOIIIING eller noget, når man bruger den.

Jeg bor i Århus, og gik en dag tilfældigt forbi en helsekostforretning ved
Bruuns Galleri. Der havde de sådan en massiv gummikugle i gul og med et
ansigt på. Den sad på en stang og var beregnet til, at man kunne banke sig
selv blidt på ryggen og andre steder med den. Den kostede en tyver. Drengen
var lykkelig for at få en glad hammer og vi andre var lykkelige for at få
vendt destruktive bank til massage.

Nette

Fra : Nette

Dato : 08-12-05 01:17

"nana sørensen" skrev

> Links? Forslag? Hjælp?

Da min den yngste fejrede 1 års fødselsdag sidste år, var følgende på
ønskesedlen:

- Puslespil m. knopper
- Gyngehest
- Gåvogn
- Hånddukker
- Put i hul kasse
- Skinner, tog, biler og huse fra Kidswoods tog/bilbane serie ( Moster giver
han sådan noget hver gang til jul/fødselsdag, så når han bliver tre, har hun
givet ham en hel bane med alt muligt).
- Lille rygsæk med plads til madkasse
- Børnebøger ( Billedbøger og pegebøger)
- Biler

Og så selvfølgelig tøj, der er et nummer for stort.

Nette

Fra : Jim Vikkelsø

Dato : 09-12-05 19:57

> Links? Forslag? Hjælp?
>
> Mvh. Onkel Nana
>

> Links? Forslag? Hjælp?
>
> Mvh. Onkel Nana

Hej Onkel Nana,

www.krea.dk har de sorteret legetøjet efter alder og pris.

Som en anden også skrev har de også meget godt legetøj på www.gamleskole.dk

Da min den ældste (en dreng, nu 3) fyldte 1 år, fik vi følgende til ham:

2 bøger
Hammerbænk
Sutsko
Uldvanter
FisherPrice Garage (som han stadig leger med)
Lænestol m. skammel (elsker at sidde i den)
Bilbane fra Kidswood (leger stadig med den)
Træklodser (leger stadig med dem)
Brio Trækhund (har aldrig leget med den)
Træ-stol (efterfølgende har han fået et lille bord, så der sidder han og
tegner/leger med modellervoks)
Tøj
En blå musik-træk-dims fra Lego (leger stadig med den)

Udover det ønskede vi os:
penge til børneopsparingen
de små synger (cd+sangbog)
Sandkasse
Rutsjebane
Babygynge med båthorn
Vippesnegl
Værktøjsbænk
Højdemåler
Scooter
Xylifon
Kælk
Lamaze Syngebier
Regntøj
Tegnefilm
Fødselsdagstog til at sætte lys i
Puslespil med knopper
FisherPrice Stand Up Ball Blast (baby-kugle-bane)
Rejseseng
Gåbil
Cykelstol + hjelm
Gummistøvler
Sko
Flyverdragt

Jeg har efterfølgende fået en dreng mere, og jeg har ingen ide om hvad han
skal ønske sig til jul/fødselsdag udover

En babybongo DVD fra Magnus & Myggen
Bog: tælle til 1, tælle til 2 af Bente Bech
Hånddukker
2-mands-vippe
Play 2 learn tromme
Lille indendørs rutsjebane

En pige kan du måske købe en dukkevogn til.

Noget af ovenstående koster mere end 100-150 kr, men så har du lidt at tænke
over.

Mange hilsener fra Marlene