Problem med ORDER BY
Fra : Tobias Toft

Dato : 07-12-05 12:09

Hej Gruppe

Jeg har et problem med et database-udtræk. Mit system får leveret en række
værdier separeret med komma f.eks. (3,1,5,4). Disse værdier, som svarer til
en række id-værdier, vil jeg gerne have trukket ud af min database i den
rækkefølge de står. Indtil videre har jeg gjort det på den måde, at
systemet parser strengen, og sætter dem op i en SQL forespørgsel, og derpå
en "ORDER BY (3,1,5,4)". Dette virker sådan set også fint nok - dog ikke
med mere end 8 værdier, da dette er en begrænsning i "ORDER BY".

Hvis jeg bare sletter "ORDER BY"-delen, returnerer databasen dem i sorteret
rækkefølge (1,3,4,5), hvilket jo ikke er meningen.

Hvordan får jeg på den letteste (og mest ressourcebesparende) måde leveret
et RecordSet med værdierne i den rækkefølge de står i? Bliver jeg virkelig
nødt til at loope igennem dem en for en?

/Tobias

--
ROT-13 (rot13.com) min e-mail adresse hvis du vil skrive til mig.

Den er: hfrarg@ebpxarg.qx

Fra : Adam Ellesøe

Dato : 09-12-05 20:37

> [...]
> sorteret
> rækkefølge (1,3,4,5), hvilket jo ikke er meningen.

Jeg gætter lidt, er ikke selv en haj til sql, men kunne det ikke løses med
en inner join??
--
MVH
Adam G. Ellesøe