kan det ende med spiseforstyrrelser
Fra : Miss T

Dato : 06-12-05 19:20

Hej

Jeg er en pige på 19, som har problemer med min vægt. Jeg har
vægtforbi og kan ikke rigtig lide hvad vægten viser, men alligevel
vejer jeg mig hyppigt. Når jeg står og ser mig selv i et spejl er jeg
langt fra tilfreds, jeg føler mig ekstremt tyk, i sær på maven,
selvom mange fortæller :" Nej du er sku' da tynd, og det dér er bare
skind" når vi kommer ind på emnet og jeg viser mine deller, når jeg
sidder ned. Jeg er begyndt at få kvalme og dårlig samvittighed når
jeg spiser og har faktisk aller mest lyst til at kaste det hele op
igen. Jeg er ca. 165 cm høj og ja vejer for meget, efter min egen
mening, jeg vejer ca. 55 kg. men min vægt svinger meget fra dag til
dag. Jeg har et lille mål på at jeg egentlig gerne vil ned på i
hvert fald 50 kg. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal bære mig ad,
fordi jeg har ikke rigtig tid til at motionere ud over at cykle frem og
tilbage fra skole og arbejde og udover dette er jeg faktisk ikke så
meget for de grønne ting.

Hvis i kan hjælpe ville det være rart.

Knus Miss T

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-05 18:23

"Miss T" <tess_86@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg syntes da man plejer at sige, at man må veje 1 kg, for hver cm, man er
over 1 meter. Så sådan lige umiddelbart, så kan du ikke have så meget, så
man kan kalde dig overvægtig. Der må da også gerne være lidt af dig.

M.V.H....Benny..

Fra : Miss T

Dato : 06-12-05 19:39

Tak Benny, det er der også andre der siger, men problemet er at jeg
ikke selv kan se andet end fedt... Jeg kan ikke se jeg er tynd eller
normal eller hvad de forskellige siger, jeg kan kun se at der er for
meget fedt....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-05 19:39

[...]

Altså ved du nu hvad, min lille dejlige rap-and.
Kan du nu opføre dig ordentligt, og stille dig hen til spejlet igen. Du er
kun 19 år, og derfor vil der formodentligt stadig være en smule hvalpefedt
tilbage, og gudskelov for det. Det fordufter helt af sig selv, når din krop
er klar til det. Ikke alle piger, er Twiggy modeller, og ikke alle er som
skabt til at være fotomodeller. Forresten heller ikke mange af dem, som er
det... De skader dem selv, i alvorlig grad, ved at ville være noget, som de
ikke er.

Skulle der sidde et par gram for meget, et eller andet sted, så lad dem
sidde. Der er alligevel visse steder, som du ikke kan gøre spor ved, uden du
ødelægger resten af kroppen, så lad det endelig være. Det første du opnår
ved slankekure, er hule kinder, livløse øjne og en svag fysik. Så hvorfor
bruge kræfter på det, når du ikke har spor for meget. Jeg er blevet for
gammel, til at jagte piger på din alder ( I burde have så god en kondi, så i
kan løbe fra mig ) men pifte efter jer, det kan jeg stadig, og kan det
styrke din selvtillid, så hav en rød stjerne på ryggen, og jeg lover at
pifte efter dig, hver gang jeg ser dig ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Inger

Dato : 06-12-05 21:10

Miss T wrote:
> [...]
> ikke selv kan se andet end fedt... Jeg kan ikke se jeg er tynd eller
> normal eller hvad de forskellige siger, jeg kan kun se at der er for

Hej Miss T

Jeg synes det er meget svært at vurdere din vægt, når vi ikke ved
hvordan du er bygget... Jeg er selv 164 cm. høj og vejer lige pt. 73 kg.
Det er for meget, ja, men "kun" ca. 10 kg. Hvis jeg kom under 60 kg.
ville jeg være meget tynd og hulkindet af se på. Grunden til dette er at
jeg er "kraftigt bygget", som man siger. Min veninde, derimod er højere
end mig men vejer meget mindre end jeg gør. Og hun vejer det hun skal,
fordi hun er spinkelt bygget.

Mit råd til dig er at få lavet så'n en måling af fedt% og så videre,
f.eks. i et fitness center. Den viser hvor meget af dig der er vand,
muskler, fedt og så videre. Derudover kan instruktøren (eller hvad de nu
kaldes i et center) fortælle dig hvor meget din fedt% bør ligge på for
sådan en som dig.

Hvis din fedt% er for høj, ja så kan du jo arbejde lidt med det. Hvis
den er som den skal være (eller for lav), ja så skal du nok arbejde lidt
med de psykiske aspekter af hvordan du ser dig selv...

Mange hilsener Inger

Fra : preben nielsen

Dato : 06-12-05 21:56

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis den er som den skal være (eller for lav), ja så skal du nok
> arbejde lidt med de psykiske aspekter af hvordan du ser dig

Uanset kropsbygning kan Miss T's fedtprocent IKKE være for høj med
55/165 ! Not even close !

-preben

Fra : Inger

Dato : 06-12-05 22:38

preben nielsen wrote:
> "Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> Uanset kropsbygning kan Miss T's fedtprocent IKKE være for høj med
> 55/165 ! Not even close !
>
> -preben

Det har du formentlig ret i. Men jeg tror ikke at Miss T bare vil give
dig ret og så er den potte ude og hun holder op med at bekymre sig. Det
er derfor jeg foreslår en fedt% måling. På den måde får hun selv "bevis"
for det og skal ikke tage andres ord for gode varer - hverken folk der
kender hende og dem der (som os) aldrig har set hende... Og det kunne jo
være hun er meget spinkel og derfor har lidt på sidebenene... Det ved vi
jo ikke når vi ikke kender hende. Derfor synes jeg det er meget farligt
at konkludere noget som helst.

Så min anbefaling går stadig på en fedt% måling

Knuz

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-12-05 23:04

In article <4395fae8$0$38725$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, preben nielsen wrote:

> "Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> Uanset kropsbygning kan Miss T's fedtprocent IKKE være for høj med
> 55/165 ! Not even close !

Men den kan blive for lav, og dermed sørge fra at hun går fra at være
kvinde til et kønsløst væsen. ved ca. 12-14% stopper menses, da naturen
så ikke længere mener hun er kvinde.

Fra : preben nielsen

Dato : 06-12-05 21:54

[...]

Når du kigger på dine "deller", så gør du det fra 20-30 cm
afstand. Andre ser dig fra 1-200 m :) Prøv istedet at kigge på
reflektioner i butiksruder i storcentre og lign. og se dig selv
sammen med andre mennesker - du er den tynde. Alt er for stort,
hvis man ser det tæt nok på.

Med 55 kg og 165 cm er du i den spinkle ende, og du skal IKKE ned
på 50 kg ! Min kone har lige været syg og er røget ned på 48 kg og
er 158, og hun er _for_ tynd nu - al den pæne muskelmasse
forsvinder :(

Beskæftig dig men noget andet og tænk ikke på at tabe dig. Det er
muligt du skulle dyrke noget styrketræning - men ikke for at tabe
dig, men for at få en anden vinkel på din lyst til at forbedre din
krop. Men alt med måde !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 06-12-05 20:08

Miss T wrote:
> [...]
> fordi jeg har ikke rigtig tid til at motionere ud over at cykle frem
> og tilbage fra skole og arbejde og udover dette er jeg faktisk ikke så

umiddelbart vil jeg på ingen måde sige du er tyk.... OVERHOVEDET ( hvis du
var ville jeg nemlig være bollefed*G*) for dit vedkommende tror jeg slet
ikek en kostomlægning vil give dig det du søger....

det kan det være du skal prøve at træne det væk... specifikt snakker jeg om
pilates træning, da det er en ret effektiv træningsform til at skabe lange
slanke muskler.... det skaber også en rankere holdning sådan at man retter
sig mere op, føler sig højere og slankere og rankere ;)
du kan købe diverse pilates bøger, videoer eller dvd'er alle mulige steder,
og i teorien behøver du kun træne 20 minutter 3 gange om ugen for at se en
effekt....

en anden ting jeg synes du skal er at kyle din vægt ud af vinduet, og prøve
at mærke din krop, i stedet for at se den.... din kropsfølelse kan være
forskruet og det bliver ikke bedre af at du spejler dig og vejer dig....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 06-12-05 22:01

> [...]

>Jeg er en pige på 19, som har problemer med min vægt. Jeg har
>vægtforbi og kan ikke rigtig lide hvad vægten viser, men

Hvad skal du egentlig med den der vægt ? Det er spejlet og ikke
vægten, som tæller. Drop vejningerne - alle går jo op og ned i
vægt bare i løbet af en enkelt dag. Hvis man skulle bekymre sig om
det var der jo til en ren depression

Prøv en forelskelse istedet Du trænger til nogen udover dig
selv at spekulere på :)

-preben

Fra : GB

Dato : 06-12-05 23:20

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote in news:4395fbfc$0$38662
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Prøv en forelskelse istedet Du trænger til nogen udover dig
> selv at spekulere på :)

Det er det bedste råd, som er givet i denne her tråd!

GB

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-12-05 09:56

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det er det bedste råd, som er givet i denne her tråd!

Det kunne F.eks være i mig ( Håber skrubtudsen tilgiver mig ) Man skulle
blive så pokkers energisk, af at blive feteret af sådan en ung lille
godbid.... Og det ville passe meget godt lige nu, for jeg har en stor
brændestabel der skal saves .... Så kunne vi da hjælpe hinanden lidt.

Nej spøg til side. Du har ikke spor for meget, og har du ikke det, så pas
godt på det du har. Du har forhåbentligt aldrig prøvet, at veje for
lidt.... Tro mig, når jeg siger det, du ønsker heller ikke at prøve det.
Der skal være lidt at betale med, hvis kroppen skulle få brug for det.
Min vægt er nogenlunde som din, jeg er bare en anelse højere, og kæmper
stadig, mildest talt som en gal, for at få nogle flere kilo, og ville med en
dyb indre glæde, stå og beundre, hvis der ville begynde at vise sig, bare et
lillebitte fedtdepot.

M.V.H.....Benny..

Fra : GB

Dato : 07-12-05 15:57

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in

> Nej spøg til side. Du har ikke spor for meget, og har du ikke det, så
> pas godt på det du har. Du har forhåbentligt aldrig prøvet, at veje
> for lidt.... Tro mig, når jeg siger det, du ønsker heller ikke at

Hallo - du kender da ikke mig? Jeg har en orn'lig kuffert, og den har
dæwl'me kostet lisså møj som en hiel sommerhus - å a håer sjæl
betald'en!

GB

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-12-05 16:40

> [...]
>
> Hallo - du kender da ikke mig? Jeg har en orn'lig kuffert, og den har
> dæwl'me kostet lisså møj som en hiel sommerhus - å a håer sjæl

Altså.... Nu skal jeg have hende til at smile sødt til mig, så jeg får
energi til at komme gennem min brændestak.....
Sommerhuset stiller du bare her udenfor, så saver jeg det lidt ned, nu jeg
alligevel er i gang, og tag den bare med ro, jeg skal også nok brænde det
for dig

M.V.H.....Benny..

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-12-05 19:19

GB skrev den 07-12-2005 15:57:
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in

> Hallo - du kender da ikke mig? Jeg har en orn'lig kuffert, og den har
> dæwl'me kostet lisså møj som en hiel sommerhus - å a håer sjæl
> betald'en!

Nu ikke ssså låssst GB

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : GB

Dato : 07-12-05 23:43

Carsten Riis <.@.> wrote in news:AIFlf.2198$Cl2.49095
@news000.worldonline.dk:

> Nu ikke ssså låssst GB

¿Qué?

GB

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-12-05 23:02

In article <1133893216.295728.285640@g43g2000cwa.googlegroups.com>, Miss T wrote:
> [...]
> fordi jeg har ikke rigtig tid til at motionere ud over at cykle frem og
> tilbage fra skole og arbejde og udover dette er jeg faktisk ikke så

Få en fedtmålermægt. Og hold dig over 14-15% fedt. De fleste kvinder
holder op med at være kvinder når fedtprocenten når ned på 12-14.
Kroppen går i forsvarsmode og stopper menstruationen.

Hvis du træner meget, så kan det være du bliver muskuløs og skal
have vægten over 60 kg for at holde hvad naturen mener er mindste
fedtprocent for en kvinde.

Umiddelbart lyder din vægt til at være i den lave ende. Og de fleste
fyre fortrækker kvinder med en lille smule på kroppen. De er mere
egnede til at få børn.

Fra : Lyrik

Dato : 14-12-05 13:23

"Miss T" <tess_86@ofir.dk> skrev i en meddelelse
Hej
>Når jeg står og ser mig selv i et spejl er jeg
langt fra tilfreds, jeg føler mig ekstremt tyk, i sær på maven,

17 gange skrev du jeg.

Det du har er problemer med tilværelsen. Det kunne være starten på anorexi.
50% af de med denne diagnose overlever ikke.

Du skal bremse det i opløbet. Du kan gøre det!

De 17 gange "jeg" i den korte tekst vidner om at dit fokus er indsnævret,
til kun at betragte dig selv i øjeblikket.
Som følge af al denne selvransagelse med tilhørende kritik, forsvinder
livsappetitten og dermed forsvinder appetitten, da disse to hører sammen.
For dit resultat af din selvransagelse giver hele tiden resultatet, at din
fysik ikke er god nok.

Gid du kunne holde op med at vurdere din fysik hele tiden. Se på den gamle
bedstemor på 100 år. Hvordan ser det ud med det fysiske? Har hun undgået
rynker ved at bruge de rette cremer?
Nej mennesker er som kartofler, de bliver rynkede med tiden.

Læg vægten på det du vil bruge dig selv og din tilværelse til. Udvikl din
person. Hvis du ikke ved hvem du er, så tag et stykke papir. Skriv på den
ene side alt det du synes om og på den anden side alt det du afskyr.
Kig så resultatet igennem. Vurder hvem du er på baggrund af svarene. Lad en
klog person kigge dem efter og lad ham/hende ligeledes vurdere.
Når du så har fundet ud af hvem der bor i dig, så udvikl dig i retning af
dine mål.
Så tvinger du lige så stille focus væk fra din fysiske vægt og hen imod dig
som person i stedet.
En person som vejer sig på menneskehedens vægtskål og prøver ikke at blive
fundet for let.

Lær af grækerne. På græsk er det dårlig opførsel at sige "jeg" i en samtale.
Man erkender at et fokus på "jeg" er "bad habit". Jeg hedder på græsk "ego",
deraf ordet "ego-ist."

Vær en græker med hensyn til "jeg." Så holder du snart op med at lide.

Glædelig Jul
Jens Erik Bech

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-12-05 21:06

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> De 17 gange "jeg" i den korte tekst vidner om at dit fokus er indsnævret,
> til kun at betragte dig selv i øjeblikket.

At Miss T 17 gange - eller 117 - skriver JEG i en tekst, der handler om
hendes krop, kan man ikke bruge til at konkludere, at hendes fokus er
indsnævret.

Det er faktisk fint, at Miss T ER bevidst om et jeg! Ufatteligt mange
piger/kvinder er nemlig mere optaget af hvad MAN eller DE mener.

> Som følge af al denne selvransagelse med tilhørende kritik, forsvinder
> livsappetitten og dermed forsvinder appetitten, da disse to hører sammen.

Det var dælme noget af en hurtig konklusion. *S*
Kan være du har ret. Men det kan også være, du ikke har! Hvad der får Miss
T's livsappetit til at forsvinde kan du og jeg ikke vide udfra et enkelt
indlæg på usenet.

> For dit resultat af din selvransagelse giver hele tiden resultatet, at din
> fysik ikke er god nok.

Men selvransagelse er ikke dermed noget skidt, der fører noget skidt med
sig - for selvransagelse kan også ende med, at man finder frem til de stærke
og gode sider i sig selv. Som du også anbefaler hende at gøre *S*

Det bliver dog sværere, jo flere der er til at dunke Miss T i hovedet med,
at hun er forkert, gør det forkerte og fokuserer på det forkerte.

> Gid du kunne holde op med at vurdere din fysik hele tiden.

Hvorfor dog det? Hvis bare det ikke er det eneste Miss T foretager sig og er
optaget af.

Jeg vurderer hver dag min krop - og ser absolut ingen grund til at stoppe
med det.

> Lær af grækerne. På græsk er det dårlig opførsel at sige "jeg" i en
> samtale. Man erkender at et fokus på "jeg" er "bad habit". Jeg hedder på
> græsk "ego", deraf ordet "ego-ist."

Hvad i alverden skal Miss T så fokusere på i en samtale. Hvis hun taler om
sig selv, så hedder det da JEG.... og ikke eksempelvis det selvudslettende
"man" eller "du" som mange bruger, når de i virkeligheden taler om sig selv.

At bruge "jeg" når man taler om sig selv kan lige så vel tolkes som tegn på
en stor bevidsthed om selv at være ansvarlig for sig selv - i modsætning til
at skyde skylden på de andre.

Mvh. Lisbeth