Problem: Opdatere netværk.
Fra : Mads Breddam

Dato : 06-12-05 19:18

Hej.

Min maskine er tilknyttet et netværk via et almindeligt kabel. Jeg ved intet
om hvad der holder maskinerne i netværket sammen - sætter bare kablet i
muren. Internet kører over det samme og det kører. I netværksforbindelse kan
se andre maskiner på netværket - men ikke alle. Der er nogle maskiner som
jeg ved er på netværket da de kan ses fra andre maskiner, men ikke min. Jeg
forsøger at opdatere ved at højreklikke + opdatér. Desuden prøver jeg F5.
Men der sker ingen ting. De maskiner der burde være der dukker ikke op, og
maskiner som har været der, men ikke er der længere, kan man stadig se. Det
skal siges at den opdaterer "en gang i mellem" - men ikke når jeg beder om
det. Jeg har tit min maskine med andetsteds og på andre netværk, men det
burde vel ikke ødelægge noget.

Jeg kører XP og det er "almindeligt" netværk, tror jeg. Internet der kører
over netværket virker fint, og jeg kan godt få kontakt med nogle maskiner,
men som sagt ikke dem alle.

Nogen idéer til hvad der kan være galt?

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : J.K.A.

Dato : 07-12-05 22:00

On Tue, 6 Dec 2005 19:17:53 +0100, Mads Breddam wrote:

> Nogen idéer til hvad der kan være galt?

Der er intet galt .. der er mange grunde til det du oplever, men inden vi
går igang med det store gætteri er der så en grund til at du savner de
andre maskiner på intranettet så meget?

Eller irriterer det dig bare at du ikke kan se dem?

--
:: J.K.Arning ::
http://yndigtland.dk

Fra : Mads Breddam

Dato : 06-12-05 23:15

> Der er intet galt .. der er mange grunde til det du oplever, men inden vi
> går igang med det store gætteri er der så en grund til at du savner de
> andre maskiner på intranettet så meget?

Jeg vil gerne kunne overføre mellem relevante maskiner og ikke bare mellem
dem jeg tilfældigvis kan finde. Det går jo lidt hurtigere på internt net end
over den i forvejen langsomme Internetforbindelse. Nå, men om ikke andet, så
lader det til at virke igen. Måske har det løst sig selv, har dog en
fornemmelse af, at det nok vender tilbage.

Mads'

Fra : Søren G

Dato : 07-12-05 11:01

"Mads Breddam" <fuck@spam.suckers> wrote in message
> Nogen idéer til hvad der kan være galt?

Lyder til at være master browseren i XP der "driller".
Du vil givet stadigvæk kunne tilgå maskinerne på deres IP adresse.

--
Søren