En For-løkke der driller
Fra : Steffen Holm

Dato : 06-12-05 17:09

Hej NG. Jeg har simpelthen stirret mig blind på en for-løkke der driller.
Fejlen er sikkert simpel - kan bare ikke se den! Fejlmeddelelsen er:

Microsoft VBScript compilation error '800a041f'
Unexpected 'Next'

Koden der giver bøvl er denne (har medtaget lidt linier før og efter, og
markeret for-løkken med ******)

<%
Dim StrType, RetNummer
If Session("RetTilfoejet") = "JA" then
arrLokal = Session("Bestilling")
For t = 1 to UBound(arrLokal) ******
StrType = Left(arrLokal(t), 1)
RetNummer = Right(arrLokal(t), (Len(arrLokal(t))-1))
If StrType = "m" then
' SQL strengen laves
strSQL = "Select * from Menuer Order By Nr"

' Recordsettet med menuoplysningerne fødes
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Informationerne i menutabellen til bestillingsdimsen
Do While Not rs.EOF
If cstr(rs("Nr")) = RetNummer then
Response.Write rs("Menu")
rs.MoveNext
else
rs.MoveNext
end if
Loop
Else If StrType = "r" then
' SQL strengen laves
strSQL = "Select * from Retter Order By Nr"

' Recordsettet med menuoplysningerne fødes
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Informationerne i menutabellen til bestillingsdimsen
Do While Not rs.EOF
If cstr(rs("Nr")) = RetNummer then
Response.Write rs("Retnavn")
rs.MoveNext
else
rs.MoveNext
end if
Loop
Else If StrType = "d" then
' SQL strengen laves
strSQL = "Select * from Drikkevarer Order By Nr"

' Recordsettet med menuoplysningerne fødes
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Informationerne i menutabellen til bestillingsdimsen
Do While Not rs.EOF
If cstr(rs("Nr")) = RetNummer then
Response.Write rs("Drikkevare")
rs.MoveNext
else
rs.MoveNext
end if
Loop
Else
End If
Next ******
Else

End if
%>

Jeg håber en af jer skarpe hjerner kan se fejlen.

PFT

--
Steffen Holm

Fra : Steffen Holm

Dato : 06-12-05 22:57

Her fundet fejlen.

Det var Elseif, som jeg af uforklarlgie årsager havde skrevet som Else If

--
Holm