Link i HTML...
Fra : Carlsen

Dato : 06-12-05 15:45

Hejsa...

Hvis jeg har en tekst på min footer i et HTML-dokument, fx:

[...] <div lavet af Henrik</div></td>

....hvad (og hvor) skal jeg så skrive for at lave det til et link, så jeg
overholder standarderne så siden validerer??

Mvh
-LC
--
"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-05 16:58

Carlsen skrev:

> [...] <div lavet af Henrik</div></td>
>
>...hvad (og hvor) skal jeg så skrive for at lave det til et link, så jeg
>overholder standarderne så siden validerer??

Som alle andre links.

så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-12-05 22:33

Hej Carlsen!
"Carlsen" <carlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ...hvad (og hvor) skal jeg så skrive for at lave det til et link, så jeg
> overholder standarderne så siden validerer??

Svaret har Knud allerede givet dig - jeg undrer mig blot...

Ovenstående kodeeksempel er lavet som om, at du placerer en <div></div>
inden i en <td></td> - men det er vel noget jeg har misforstået....??
Forhåbentlig!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www-mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-05 23:01

Dennis Munding skrev:

>Ovenstående kodeeksempel er lavet som om, at du placerer en <div></div>
>inden i en <td></td> - men det er vel noget jeg har misforstået....?

Det er der i og for sig, da heller ikke noget galt i, men
spørgsmålet kan være om den ikke er overflødig.

Men uden, at have set siden er jo svært at vide on div'en bliver
brugt til at f.eks. en speciel farve/skrifttype.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-12-05 23:02

Hej Knud!

> Det er der i og for sig, da heller ikke noget galt i, men
> spørgsmålet kan være om den ikke er overflødig.

Måske ikke, men det virker på mig lidt forkert, da jeg har "lært", at enten
laver man en div, eller også laver man en table - sagt på en anden måde:
Her er nyt og "gammelt" blandet sammen, hvilket virker ulogisk set med mine
øjne....

> Men uden, at have set siden er jo svært at vide on div'en bliver
> brugt til at f.eks. en speciel farve/skrifttype.

Så kunne man jo bare bruge en class:

td.test1 {
color:black;
background-color:red;
}
td.test2 {
color:red;
background-color:black;
}

....eller er det bare mig....??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-05 23:30

Dennis Munding skrev:

>Så kunne man jo bare bruge en class:

Ja, men der intet opbygningsmæssigt forkert i at have en <div> i
en <td>.

Det vil godt nok ofte være overflødigt.

Man kunne måske tænke, at alle <div> på siden skulle ha' en
bestemt og <p> skulle ha' en anden, så slipper man uden om at
skulle skrive class en masse steder.

Selvom det nok sjældent er tilfældet.

Men når nu ikke ved, om den <div> bruges til noget eller ej, så
ville jeg ikke kommentere den, da det er fuldt ud tilladt.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-12-05 01:01

Dennis Munding skrev:

> Måske ikke, men det virker på mig lidt forkert, da jeg har
> "lært", at enten laver man en div, eller også laver man en
> table

Den læresætning holder ikke. Uanset hvad man bruger som
grundstruktur på et site, kan man få brug for tabeller (table)
eller generiske blokke (div-elementer) som en del af siden.

Det er rigtigt at man som udgangspunkt vælger mellem at opbygge et
site i tabeller eller i div'er - og her vil en blanding let blive
noget rod. Det betyder bare ikke at tabeller er bandlyst på div-
baserede sider og vice versa.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carlsen

Dato : 08-12-05 18:36

Tak for jeres svar...

Jeg er først for nylig begyndt at rode med CSS og HTML via notesblok, indtil
nu har jeg i første omgang brugt FP2003, og senere Joomla - og her er meget
at rette i filerne så de validere. Et stort arbejde, der forhåbentlig gør
mig i stand til at lave filerne selv på et tidspunkt :)

mvh
-LC