datetime i timer og minutter?
Fra : Ronaldo

Dato : 06-12-05 13:37

Jeg hiver en datetime ud af min tabel (udfra et id), men jeg skal kun bruge
timer og minutter. Jeg benytter mysql.

Tak for hjælpen.

Mvh. Ronaldo

Fra : Michael Zedeler

Dato : 06-12-05 14:43

Ronaldo wrote:
> Jeg hiver en datetime ud af min tabel (udfra et id), men jeg skal kun bruge
> timer og minutter. Jeg benytter mysql.

http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/date-and-time-functions.html

Det er utroligt hvad folk skriver i manualerne nu om dage

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Martin Christensen

Dato : 06-12-05 14:28

Fra : Ronaldo

Dato : 06-12-05 15:35

Jeg vil ikke lyde uforskammet, men hvorfor ville jeg stille spørgsmål her på
usenet hvis informationen lå på mysql.com ?
Det er da langt mere arbejde at sidde og skrive her.

Jeg har selvfølgelig læst det afsnit om datetime og jeg kan stadigvæk ikke
få et formatteret output ud.

SELECT tidspunkt FROM log WHERE idlog = 1;

Jeg har forsøgt med DATE_FORMAT, HOUR, STR_TO_DATE()men jeg får bare fejl
eller underlige ting ud.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 06-12-05 15:57

Ronaldo wrote:
> Jeg vil ikke lyde uforskammet, men hvorfor ville jeg stille spørgsmål her på
> usenet hvis informationen lå på mysql.com ?

Det gør den.

> Det er da langt mere arbejde at sidde og skrive her.
>
> Jeg har selvfølgelig læst det afsnit om datetime og jeg kan stadigvæk ikke
> få et formatteret output ud.

Almindelig grundregel for brug af usenet: skriv den slags i dit første
indlæg.

> SELECT tidspunkt FROM log WHERE idlog = 1;
>
> Jeg har forsøgt med DATE_FORMAT, HOUR, STR_TO_DATE()men jeg får bare fejl
> eller underlige ting ud.

Hvad med dette her:

SELECT HOUR(tidspunkt) FROM log WHERE idlog = 1;

Fra : Troels Hansen

Dato : 06-12-05 17:38

Michael Zedeler wrote:

> Hvad med dette her:
>
> SELECT HOUR(tidspunkt) FROM log WHERE idlog = 1;

Mener jeg kræver mysql 4.1, men ellers virker date_format
SELECT DATE_FORMAT(tidspunkt,'%H:%i') FROM log WHERE idlog = 1;

Fra : Ronaldo

Dato : 06-12-05 18:41

Det virker. Jeg synts da ellers det var det jeg gjorde i går.

Jeg skal nok huske en anden gang at skrive hvor jeg har søgt henne osv.

Tak for hjælpen.

Mvh. Ronaldo