Export til Summarum
Fra : jens v

Dato : 06-12-05 13:10

Hej
Jeg er bruger af Summasumarum, og synes det virker fint for mig. Nu har jeg
så fået et problem som jeg ikke umidelbart kan se en løsning på, og derfor
håber jeg at der er en her i gruppen der kan hjælpe. Problemet er at jeg har
et ordrestyringssystem hvorfra jeg hver fredag exporterer alle ordre i en
kommafil som jeg så importerer i Summarum. Det virker bare så godt. Nu er
der så en af mine kunder som ikke vil have at vi massefakturerer, men vil
have en faktura pr. ordre. Når jeg exporterer sorteres alle ordre i
debitorer > ordrenummer, og hver gang summarum så kommer til et nyt
debitornummer opretter den en ny faktura. Finder der en metode hvor man kan
splitte en række debitor numrer. Jeg kan gøre det ved at lave et andet
nummer når en ordre er færdig, men så kommer der jo en "tom" faktura. Nogen
der har en løsning??????

mvh jens v

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 11:00

"jens v" <invalid@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at lave et andet nummer når en ordre er færdig, men så kommer der jo en
> "tom" faktura. Nogen der har en løsning??????

Den eneste metode til separere importerde ordre er at lade debitornummer
skifte mellem de enkelte ordrer.
Du får ikke en "tom" faktura, men en tom ordre. Denne/disse ordre(r) kan du
jo bare slette efter import.

/karsten

Fra : jens v

Dato : 07-12-05 14:00

"Karsten Madsen" <km i dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skifte mellem de enkelte ordrer.
> Du får ikke en "tom" faktura, men en tom ordre. Denne/disse ordre(r) kan

Hej Karsten

Ved du hvad der sker hvis man laver et debitornummer der ikke findes i
Sumarum?

mvh jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 19:25

> Hej Karsten
>
> Ved du hvad der sker hvis man laver et debitornummer der ikke findes i
> Sumarum?

Så oprettes ordren bare uden debitor.

/karsten

Fra : jens v

Dato : 08-12-05 17:48

> Så oprettes ordren bare uden debitor.
>
> /karsten
Også hvis man laver et chr$13 eks. eller chr$0?

mvh jens

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 20:18

> "Karsten Madsen" <km i dk> skrev i en meddelelse

> Også hvis man laver et chr$13 eks. eller chr$0?

Svjv så skelner summa mellem de enkelte records på chr$13, men hvad der sker
på $0 har jeg ikke en kinamands idé om

/karsten

Fra : jens v

Dato : 09-12-05 08:53

> [...]
>>
> Svjv så skelner summa mellem de enkelte records på chr$13, men hvad der
> sker på $0 har jeg ikke en kinamands idé om

Hej
Jeg må prøve med et lille prøveregnskab og så se hvad der sker. Der er en
del "bøvl" med de kunder
Tak for indput til at komme videre.

mvh jens v