skrive på billeder
Fra : adam kischinovsky

Dato : 06-12-05 11:56

Hej Allesammen

Jeg har lavet et design i photoshop af nogen knapper
som jeg skal bruge på hjemmesiden men jeg har ikke skrevet
teksten på dem endnu og når jeg prøver det i html dokumentet
ligger teksten sig ikke ovenpå de knapper jeg har lavet i
photoshop men det ligger sig oven over det hele og så rykker mit
billede ned.

så vær venlig at hjælpe mig (please)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-05 12:38

adam kischinovsky skrev:

> [...]
>ligger teksten sig ikke ovenpå de knapper jeg har lavet i
>photoshop men det ligger sig oven over det hele og så rykker mit

Indsæt knapperne som baggrundsbilleder i en liste f.eks. eller
skriv teksten på knapperne i Photoshop.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : adam kischinovsky

Dato : 06-12-05 13:11

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Indsæt knapperne som baggrundsbilleder i en liste f.eks. eller
> skriv teksten på knapperne i Photoshop.
> --
> Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
> så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

tak for dit svar
men hvis jeg indsætter knapperne som baggrundsbillede kan jeg jo
ikke gøre så meget ved dem vel f.eks. lave en dropdown med dem.
og hvis jeg skriver teksten i photoshop skal jeg lave dem en af
gangen
og så kan jeg ikke sætte dem op på den måde jeg vil have det
de skal næmlig ikke være totalt op ad hinanden eller ovenover
hinanden
men de skal være skråt op og skråt ned for hinanden.

jeg ved ikke om du forstår hvad jeg mener men det er meget svært at
forklare men hvis du kan hjælpe mig ville det være til stor hjælp

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-05 13:32

adam kischinovsky skrev:

>jeg ved ikke om du forstår hvad jeg mener men det er meget svært at
>forklare men hvis du kan hjælpe mig ville det være til stor hjælp

DEn eneste anden måde, du kan lave det på er ved så at bruge
z-index, hvor de så skal positioneres absolute.

En måde, jeg næppe vil anbefale, men afhænger af dit design og
hvad du ellers vil.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : adam kischinovsky

Dato : 06-12-05 14:50

> [...]
> så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.

hej og tak for svarende men nu har jeg fundet ud af hvordan man skriver
på billederne.

men ved du også hvordan man kan lave et link på en del af et stort
billede
jeg ville være meget taknemmelig hvis du kunne fortælle mig hvordan.
fordi alle knapperne er et stort billede men de skal linke til hver sin
side.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-05 16:54

adam kischinovsky skrev:

>jeg ville være meget taknemmelig hvis du kunne fortælle mig hvordan.
>fordi alle knapperne er et stort billede men de skal linke til hver sin
>side.

http://www.html.dk/artikler/00024/

Eller når du nu bruger FP, så hedder det hotspot der.

http://www.a-begynder.dk/frontpage/tutorial/07_links2.htm

Og med hensyn til det andet, det er jo meget svært at svare på,
for vi aner jo ikke, hvad det er du har lavet.

PS. Klip gerne i dine citater, der ingen grund til at citere hele
det indlæg, som man svarer på.
så ryger du på min ignoreringsliste.