URL med parametre ?!?
Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 06-12-05 10:49

Hej folkens - jeg har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg skal have konstrueret et link til en ASP side på nettet (som jeg
ikke selv er ejer af)

Fra udbyderen af den pågældende side er følgende lille html fil leveret
(user/pass samt udbyder er ændret) Vist nederst..

Det virker også fint bortset fra at Windows XP sp2 - og i min situation
en Windows server 2003 - blokerer for indholdet når html filen refererer
til ASP siden på nettet.

Til gengæld virker det når jeg fra IE tilgår URL'en direkte - men jeg
kan ikke få brugernavn og password strikket ind i URL så jeg kan lave en
fast genvej - som kan distibueres til andre brugere.

Jeg har forsøgt med:
http://www.lademann.dk/extlogin.asp?strName=brugernavn?strCode=kodeord

men den får ikke sendt user/pass med.

<head>
<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="http://www.url.dk/favicon.ico">
<title>URL Online</title>
</head>
<form name="loginForm" method="post"
action="http://www.url.dk/extlogin.asp">
<input name="strName" value="brugernavn" type="hidden">&nbsp;
<input type="hidden" name="strCode" value="kodeord">
</form>
<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
<!--
loginForm.submit()
//-->
</SCRIPT>

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Jan Vinten

Dato : 06-12-05 15:52

Hej Uffe,

I din <from> skal du i stedet for bruge method="get" - så bliver din
argumenter videreført i URL'en!

God fornøjelse!

/ Jan Vinten

Fra : Jan Vinten

Dato : 06-12-05 15:54

Hej igen,

Det er selvfølgelig ikke din <FROM> men <FORM>.

Her er et eksempel:

<form name="loginForm" method="get"

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-12-05 11:46

Jan Vinten wrote:
> Her er et eksempel:
>
> <form name="loginForm" method="get"
> action="http://www.url.dk/extlogin.asp">
>
> / Jan Vinten

Tak for svarenede Jan - desværre er jeg ikke ude på at omskrive den
viste html kode - men istedet at konstuere en URL som indeholder url +
user + pass.

Så jeg kan undvære at afvikle den viste html kode lokalt på maskinen for
at få adgang til tjenesten på nettet.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-12-05 00:26

Uffe S. Callesen wrote:

> Til gengæld virker det når jeg fra IE tilgår URL'en direkte - men jeg
> kan ikke få brugernavn og password strikket ind i URL så jeg kan lave
> en fast genvej - som kan distibueres til andre brugere.

Øh, hvad siger ejeren af pågældende side til, at du sådan distribuerer
brugernavn og password til noget, der netop er beskyttet af brugernavn og
password?

Umiddelbart lyder det for mig som om du er ude i noget snavs.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-12-05 11:44

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> password?
>
> Umiddelbart lyder det for mig som om du er ude i noget snavs.

Umiddelbart lyder det for mig som om du ikke har læst eller forstået
html koden... Du skal være mere end velkommen til at forsøge at logge på
med det username og password som fremgår af det jeg postede....

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Jan Vinten

Dato : 07-12-05 12:56

Hej du,

Ja - så er jeg sgu ikke sikker på jeg ved hvad du mener.

Men en URL skal bygges sådan op:
http://www.ADRESSE.dk/fil.asp?VAR1=værdi1&VAR2=værdi2 (læg mærke
til &-tegnet... det havde du ikke før!?)

Hvis dette ikke løser dit problem beklager jeg - men så må du
specificere lidt mere hvad du egentlig vil....

/ Jan