Router blokerer for qxl.dk
Fra : Peter

Dato : 05-12-05 22:16

Hej,

Jeg har et sjovt problem med min SMC trådløse router (Barricade G).
Jeg kan ikke besøge nogle sider med domænenavnet qxl, hvorken .dk,
..no, .se osv.

Jeg ved at det er routeren, for går jeg på nettet direkte igennem
kabelmodemet (fra galnet) kan jeg sagtens se siderne.

Jeg har tjekket alle firewall instillingerne i routeren, og det eneste
jeg filtrerer er de indvendige mac-adresser. Jeg har ligeledes resat
den uden det store resultat.

Det HAR virket.

Nogle ideer?

Peter

Fra : Max

Dato : 05-12-05 23:01

Hej Peter

>Nogle ideer?

Du har bare været heldig :)

Mvh Max

Fra : Peter

Dato : 05-12-05 23:05

Tja, det ved jeg nu ikke - ville nu rigtig gerne få adgang igen. Har
lige resat routeren til fabriksindstillinger, ingen ændring... Øv.

Fra : Peter

Dato : 06-12-05 02:04

"Peter" <peter@eaid.dk> skrev i en meddelelse
Tja, det ved jeg nu ikke - ville nu rigtig gerne få adgang igen. Har
lige resat routeren til fabriksindstillinger, ingen ændring... Øv.

Hvad siger den log der normalt findes i en router?

PeterB

Fra : Peter

Dato : 06-12-05 17:32

> Hvad siger den log der normalt findes i en router?

Den eneste log jeg kan se, er sikkerhedsloggen - og der står ikke
noget der ligner qxl (hverken navn eller ip-adresse)

Fra : Peter

Dato : 06-12-05 17:34

Glemte at skrive, at det tilsyneladende er en dns-fejl jeg får - det
er ihvertfald msn's søgeside, hvor de foreslår lign. domænenavne,
der dog alle er qxl

Jeg har kigget nærmere, og browseren får ipadressen. Jeg har også
forsøgt at få adgang med ipadressen alene - no good stadigvæk.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 06-12-05 18:57

On 6 Dec 2005 08:34:16 -0800, "Peter" <peter@eaid.dk> wrote:

>Glemte at skrive, at det tilsyneladende er en dns-fejl jeg får - det
>er ihvertfald msn's søgeside, hvor de foreslår lign. domænenavne,
>der dog alle er qxl

Hvorfor gør det det til en DNS-fejl?

>Jeg har kigget nærmere, og browseren får ipadressen.

Så har DNS jo gjort sin del.

> Jeg har også
>forsøgt at få adgang med ipadressen alene - no good stadigvæk.

Prøv at lave en traceroute til ip-adressen.

/Jarlskov

Fra : Peter

Dato : 08-12-05 18:26

> Hvorfor gør det det til en DNS-fejl?

Jeg skrev tilsyneladende, idet jeg får følgende side frem:
http://sea.search.msn.dk/dnserror.aspx?FORM=DNSAS&q=www.qxl.dk
(dnserror) - men mener heller ikke det er dns, da ip-adressen jo kan
findes ud fra navnet.

Anyway
Jeg har kørt en tracert og får en timeout ved 12. hop.
Hop 11 er mls-1-bes.gi2-1.fr.colt.net 213.41.64.162

Peter

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 09-12-05 11:15

On 8 Dec 2005 09:25:37 -0800, "Peter" <peter@eaid.dk> wrote:

>Jeg har kørt en tracert og får en timeout ved 12. hop.
>Hop 11 er mls-1-bes.gi2-1.fr.colt.net 213.41.64.162

Jeg får det samme, og jeg kan godt se siden.
Du har altså IP-forbindelse hele vejen hen til switchen der står foran
serveren. (Jeg gætter på at mls står for multi layer switch)

Jeg antager derfor at der enten er en firewall foran serveren, eller
en firewall indbygget i serveren, som blokerer dig.

Jeg kan se at du kommer fra en adresse, der begynder med 85. Disse
adresser er først for relativt nyligt taget i brug (2004). Det kan
erfor være at der er et filter i QXL's firewall, der ikke er blevet
opdatere.

Du skriver:
| Jeg ved at det er routeren, for går jeg på nettet direkte igennem
| kabelmodemet (fra galnet) kan jeg sagtens se siderne.

Hvilken IP-adresse får din computer tildelt, når du godt kan se
siderne?

/Jarlskov

Fra : Peter

Dato : 10-12-05 21:32

Lasse Jarlskov skrev:

> Du skriver:
>
> Hvilken IP-adresse får din computer tildelt, når du godt kan se
> siderne?
..
Nu skriver jeg fra min computer uden om routeren, og jeg har fået til
delt ip-adressen: 85.218.152.75, og har fin adgang til qxl.dk...?

Jeg har igen kørt en traceroute, med stort set samme resultat - efter
mls-1-bes.... kommer den ikke videre og får timeout.

-Peter

Fra : Peter

Dato : 14-12-05 07:41

Peter wrote:
> Hej,
>
> Jeg har et sjovt problem med min SMC trådløse router (Barricade G).
> Jeg kan ikke besøge nogle sider med domænenavnet qxl, hvorken .dk,
> .no, .se osv.

Sjovt - efter en weekend, hvor jeg ikke har haft min router tilsluttet,
virker qxl.dk igen. Gennem router og hele pivtøjet.

Tak til jer der kom med forslag - og god jul

Peter