Har nogen et godt råd?
Fra : J.S

Dato : 11-06-01 10:27

Det drejer sig om min pige på 4 år. Hver eneste aften henad ved 23-24
tiden græder hun. Og det er kun fordi hun skal tisse. Jeg går
virkeligt og ser frem til at hun snart ville sove helt igennem. Men
nej . Vi prøver så vidt muligt at skære ned på drikkeriet inden
sovetid men heller ikke det hjælper. Kan det have noget at gøre med at
hun er skillsmisse barn, og at hendes storesøster bor hos hendes far?
Måske savn. Det håber jeg ikke at det er. For hendes søster der er 7
år har selv valgt at bo ved faren.
Håber at der er nogen med et godt forslag.

V.H.
J.S

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-06-01 20:29

"J.S" <jytte.s@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Det drejer sig om min pige på 4 år. Hver eneste aften henad ved 23-24
> tiden græder hun. Og det er kun fordi hun skal tisse.

Hvad med at tage hende op?
Det er meget almindeligt, at børn ikke kan sove igennem
uden at komme op og tisse en tår. Hellere at hun kommer
op og tisser, end at det komme i sengen, ikke sandt?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-06-01 21:13

"J.S" <jytte.s@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
> år har selv valgt at bo ved faren.
> Håber at der er nogen med et godt forslag.

hvis i kan flytte rundt på hende mens hun sover kan det være en ide at gå
ind og vække hende blidt og bære hende ud på toilettet og tisse af inden i
går i seng.....
min søn havde næsten samme mani på et tidspunkt... ikke med at græde fordi
han skulle tisse, men at vågne ved at tisse i sengen.....
jeg tog ham op ca 30 minutter før den normalt tidligste tid han tissede
på... blidt så han næsten ikke nåede at vågne helt..... satte ham på
toilettet ( mørkt vel at mærke.. han har aldrig brudt sig om at have lyset
tændt) og nussede ham blidt mens jeg stille hviskede at han skulle tisse....
som regel kom han af med en tår og blev puttet igen uden problemer

skilsmisse børn kan tit være utrygge men der er heller ingen grund til at
søge efter problemer hvor der tilsyneladende ingen er.....
hvis hun ellers er rolig og ikke har andre problemer tror jeg godt du kan
konstatere at hendes natteroderi ikke er andet end tissetrang.....
jeg vil foreslå at i giver hende noget at drikke til hendes aftensmad og
intet derefter..... evt max ½ glas inden sengetid så hun ikke er tørstig....
og så den fremgangsmåde jeg beskriver ovenfor.....

held og lykke....

sabina
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : J.S

Dato : 12-06-01 09:58

On Mon, 11 Jun 2001 22:13:03 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

> [...]

>intet derefter..... evt max ½ glas inden sengetid så hun ikke er tørstig....
>og så den fremgangsmåde jeg beskriver ovenfor.....

Vi har prøvet det med at hjælpe hende når trængen stod på men, hun
græder meget højlydt hver gang hun skal. At flytte eller løfte hende
på toilet er lidt svær for fordi hun er så tung. Men nogen gange
lykkes det at hun gør det næsten selv. Men ikke helt uden at græde
næsten skrige. Hun er meget stædigt anlagt.

Venlig hilsen

Jytte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-06-01 17:49

> [...]
> lykkes det at hun gør det næsten selv. Men ikke helt uden at græde
> næsten skrige. Hun er meget stædigt anlagt.

det kan godt være det er mig der er underlig men jeg kan ikke forestille mig
en 4årig kan være for tung lige at tage på armen og bære på toilettet....
hvor tung er hun da???

pointen var at få hende på toilettet INDEN trangen meldte sig.. og dermed
gråden... eller årsagen til gråden...
selv stædige børn kan overtales i næsten søvne og nusses til rette