Allergisk overfor Methyldibromo
Fra : Helle

Dato : 05-12-05 12:23

Hej.

Jeg har længe været generet af eksem på mine hænder og fingre. Har så været
ved hudlægen hvor jeg fik Diproderm og Locobase Repair som jeg skal smøre
med. I fredags fik jeg sat nogle tests på ryggen som han så skulle vurdere
idag.
Det viser sig jeg er allergisk overfor et stof som hedder Methyldibromo /
glutaronitril.

Dette stof findes i kosmetik, hudplejeprodukter, husholdningsprodukter og i
nogen typer maling, fik jeg at vide.

Er der andre herinde der er allergisk over for dette stof? og som kan komme
med eksempler på hud og husholdningsprodukter hvor dette stof findes? jeg
tror bestemt det findes i Ajax og Vel opvaskemiddel da jeg slår ud HVER
gang, men andre ting I har erfaring med man skal holde sig fra?

Omlidt vil jeg tjekke ALLE mine ting igennem og de produkter jeg har hvor
stoffet findes i, må jo ryge ud.

Mvh Helle

Fra : Cocoamum

Dato : 05-12-05 18:26

Helle skrev:
> [...]
> gang, men andre ting I har erfaring med man skal holde sig fra?
>
> Omlidt vil jeg tjekke ALLE mine ting igennem og de produkter jeg har hvor

Kære Helle (og jeg er startet på arbejde igen )

Prøv at ringe til Astma- og Allergiforbundet. De kan måske fortælle dig
noget.

Kærlig hislen
Tine

Fra : Daniel og Stine

Dato : 05-12-05 23:29

Jeg skal ikke kunne svare på noget med det stof, men kan fortælle om
mine erfaringer med min kæreste.. Da jeg mødte hende for et år siden
rendte hun rundt med eksem under den ene arm og har aldrig set noget
lignede, var rødt, hævet og jeg ved ikke hvad og hun havde skjult det
for mig i 3-4 uger før jeg opdagede det og troede da jeg så det at nogen
havde taget hårdt fat i hende og blev vildt sur.

Det var så eksem, og hun havde haft det i et halvt år der og det blev
værre og værre, fik så lokket hende op til lægen hvor hun fik en creme
der begrænsede det.

Månederne gik, og samme udslæt/eksem begyndte på hendes hænder og
overarme og så småt under den anden arm også, jeg begyndte så at tænke
på om det kunne være sæbe for hun klagede over det sviede når hun
vaskede op og tog sæbe på i badet.

Så udskiftede alt sæbe i huset med neutral og matas produkter, opvaske
middel, vaske middel, champoo, håndsæbe, body sæbe.
Og så begyndte der endelig at ske noget, eksemen forsvant så småt, hun
måtte stadigvæk bruge creme men det forsvant og der var ikke små blære
på hænderne eller rødt og hævet hud områder.

Så vil klart anbefalde dig at gå ud og udskifte alle produkter med
neutral og matas serien, det er ens helbred man leger med og de par
ekstra penge de produkter koster kan sagtens betale sig, og så dyre er
de faktisk ikke igen tit er neutral produkter på tilbud for 4 stk for
100kr, ja nogen gange 5 stk for 100kr.

Til videre beretning kan jeg så fortælle at min kæreste snart skal op og
tale med en hudlæge for hendes eksem forsætter, hun har nu brugt den
creme i snart et år og ja der er ingen eksem men hvis hun stopper med at
bruge den så begynder hendes hænder at klø igen. (Jeg tænker på om man
kan blive afhængig af den?) og hun er nu begyndt at få røde områder af
hævet hud forskellige steder på kroppen, bla. ryggen, maven, benene,
ansigtet osv, de er ca en cm i omkreds, de klør ikke eller noget men de
er der bare. Så helt godt går det ikke med hende endnu, men stadigvæk en
mærkant forbedreing af hvordan det stod til for et år siden med hende.