Hvilken WAMP-pakke er bedst?
Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 05-12-05 11:52

Hejsa

Jeg har lavet en del sider i PHP, mysql mv. og har også selv sat min
egen apache, php, mysql op på min lokale PC helt fra bunden. Efter at
jeg har formatteret hele skidtet, kunne jeg godt tænke mig at komme
lidt lettere henover installationen af apache mv. og vil derfor kaste
mig over en af de mange WAMP-pakker. Men hvilken en skal jeg vælge?

Jeg har kun hørt om www.wampserver.dom og www.uniformserver.com men
kender ikke til nogen af dem. Kan nogen overbevise mig om hvad der er
bedst?

På forhånd tak
Torben Heikel Vinther

Fra : Frederik Sunne

Dato : 05-12-05 14:07

Torben Heikel Vinther wrote:

> Jeg har kun hørt om www.wampserver.dom og www.uniformserver.com men
> kender ikke til nogen af dem. Kan nogen overbevise mig om hvad der er
> bedst?

Kender dem ikke. Bruger selv:
http://www.apachefriends.org/en/index.html
som jeg er fint tilfreds med.

Frederik

Fra : Jakob Munck

Dato : 05-12-05 15:01

> Kender dem ikke. Bruger selv:
> http://www.apachefriends.org/en/index.html
> som jeg er fint tilfreds med.

bruger også XAMPP som er let at installere og som virker fint.

v.h.
Jakob

Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 27-03-06 19:57

Frederik Sunne skrev:

> Kender dem ikke. Bruger selv:
> http://www.apachefriends.org/en/index.html
> som jeg er fint tilfreds med.
>
> Frederik
For god ordens skyld vil jeg lige melde tilbage og sige at valget endte
med at falde på XAMPP fra http://www.apachefriends.org/en/index.html.
Det fungerer bare rigtig godt og har god support.

Tak for de mange tip.

Venlig hilsen
Torben Heikel Vinther

Fra : Andreas Paasch

Dato : 06-12-05 20:58

Ser vi bort fra at den optimale pakke faktisk er LAMP, så har jeg i
min tid med windows med fordel brugt www.firepages.com.au
Det eneste problem der til tider kan være med det system er, at ham
der hoster det og samler de pakker har en båndbredde begrænsning og
det betyder så desværre, at man faktisk kun lige i starten af
måneden kan få fat i hans pakker.

Men i den tid jeg brugte dem, har de altså virker perfekt, problemfrit
og været ekstremt nemme at tilrette.

/Andreas

Fra : Jakob Munck

Dato : 07-12-05 13:50

"Andreas Paasch" <Andreas@Paasch.net> skrev i en meddelelse
Ser vi bort fra at den optimale pakke faktisk er LAMP, så har jeg i

Hvorfor er det den optimale pakke?

v.h.
Jakob

Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 03-01-06 22:32

Hmmm, hvis jeg nu "overgiver" mig og installerer Linux på en af min
maskiner, hvilken LAMP kan I så anbefale? Jeg havde tænkt mig at
installere Mandrake, men er der nogen systemkrav?

Hilsen
Torben Heikel Vinther

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-01-06 23:06

http://www.klid.dk/homeftp/mandrakelinux/official/10.2/i586/doc/install/da/INSTALL.txt

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-06 23:08

Torben Heikel Vinther skrev:

>Hmmm, hvis jeg nu "overgiver" mig og installerer Linux på en af min
>maskiner, hvilken LAMP kan I så anbefale? Jeg havde tænkt mig at
>installere Mandrake, men er der nogen systemkrav?

Bør du nok spørge om i news:dk.edb.system.unix, det er der der er
størst chance for at finde en linuxpingvin (selvom, der sikkert
også er nogen her).
så ryger du på min ignoreringsliste.