Webspeed Router (Firewall)
Fra : xyz

Dato : 04-12-05 20:16

Hej,

Jeg har anskaffet mig Webspeed, og vil også have en router på som ekstra
beskyttelse. Dvs. en med lidt indbygget sikkerhed. Så kigger jeg på
webspeed's site og ser under forbindelse og netværks spørgsmål og svar ang.
den Linksys Router man kan bestille hos tdc:

Kan jeg opsætte en firewall på routeren?
Nej.

Eh? dvs. disse routere indeholder ikke engang de mest elementære packet
filtering osv?

Hvilke routere ville i iøvrigt anbefale jeg anskaffer mig til mit webspeed
(skal ikke være trådløs)?

Mvh.

Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-12-05 07:28

"xyz" <xyz@xyz.xyz> crashed Echelon writing

> Kan jeg opsætte en firewall på routeren?
> Nej.
>
> Eh? dvs. disse routere indeholder ikke engang de mest elementære packet
> filtering osv?

Ikke nogen overraskelse, de fleste routere bryster sig med at være sikre
med NAT firewall.

Altså, at den blot kan åbne og lukke nogle porte.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans

Dato : 05-12-05 11:47

xyz wrote:
> [...]
> packet filtering osv?
>
> Hvilke routere ville i iøvrigt anbefale jeg anskaffer mig til mit

Et godt bud ville være en ZyWall 2:

Hans

Fra : Søren Blom

Dato : 05-12-05 16:26

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev
> Et godt bud ville være en ZyWall 2:

Mindre kan også gøre det, selv bruger jeg en Zyxel WT 334 som også har
indbygget Firewall, den koster ca. 1000 kr. mindre end ZyWall 2 og klare det
lige så godt.

--
VH

Søren Blom