Jmail problem med " og html emails
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 03-12-05 23:21

Jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvordan jeg får sendt en email der er HTML
formateret og indeholder et link. Der går noget galt når jeg kommer til " i
linket (<a href="...") De to " får jmail til at tro at koden stopper. Jeg
har forsøgt at udskifte " med &quot; men det bliver ikke lavet om når jeg
sender min email

koden ser således ud (snippet)

href=&quot;http://www.minside.dk/showurl.asp?articleid="&intID&"&menuheader="&intHeader&"">Link

og giver følgende resultat

<a
href=&quot;http://www.minside.dk/showurl.asp?articleid=280&menuheader=5">Link

Hvis jeg udelader &quot; eller " så skrives der bare ' Link
<http://www.minside.dk/showurl.asp?articleid=280&menuheader=5> ' (uden de to
') men det er ikke et link, kun ren tekst og html formateringen forsvinder.
De to billeder der normalt bliver indsat, er blot vedhæftede filer til
emailen.

Hvordan får jeg lavet det således at det er et link der kan trykkes på? Det
er muligvis noget med html encode, men jeg er på bar bund?
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-12-05 00:08

Christian M. Nielsen wrote:
> Jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvordan jeg får sendt en email der er
> HTML formateret og indeholder et link. Der går noget galt når jeg
> kommer til " i linket (<a href="...")

Brug ' i stedet:

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 04-12-05 10:40

> Brug ' i stedet:

Det virker perfekt.
Sommetider er det simple det man overser.

Tak for hjælpen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-12-05 23:50

Christian M. Nielsen wrote:

> Sommetider er det simple det man overser.

Den observation har jeg også gjort. ;)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/