229KB/s på en 1024Kbps linie?
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 11-06-01 09:54

Jeg satte mig for at teste min liniehastighed og satte derfor DUmeter
igang, og hentede 100MB testfilen fra ftptest1.tele.dk

Resultatet efter 10 min var følgende:

Max Xfer Rate: 229,2kB/s
Avg. Xfer Rate: 109,8kB/s

Average raten var hvad jeg havde forventet med overhead og al det der,
men hvordan får den 230KB/s igennem min linie? Er DUMeter defekt eller
hvad sker der?

Jeg har NE2.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Hanzen

Dato : 11-06-01 11:43

"Stefan Bruhn" <news002@3x7.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "I demand the right to keep and arm bears"
> "A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Ja der sker mærkelige ting derude.
Jeg ved ikke hvor god DUmeter er.
Jeg har prøvet at DL 6 filer samtidig, der hver kørte ned, med mellem 30 og
35 kb/s.
Tilsammen ca 195 kb/s. Og det på et 1 Meg fra CC 960/128
Så det du har oplevet kan godt lade sig gøre.
Det er skøøønt når det lykkes

hilzen
Hanzen

Fra : Morten Boysen

Dato : 11-06-01 11:58

"Hanzen" <hanzen@mychatmail.com> wrote in message
> [...]
> 35 kb/s.
> Tilsammen ca 195 kb/s. Og det på et 1 Meg fra CC 960/128
> Så det du har oplevet kan godt lade sig gøre.

Jeg tror ikke du skal regne med, at du rent faktisk fik 195kbyte/s
igennem. Du har kun fået dine 120kbyte/s igennem.

--
Morten Boysen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 11-06-01 11:47

> [...]
>
> Average raten var hvad jeg havde forventet med overhead og al det der,
> men hvordan får den 230KB/s igennem min linie? Er DUMeter defekt eller

Defekt? Tjaa, det er svært at måle en øjeblikkelig hastighed præcist.
Max-værdier kan man ikke bruge til noget, ignorer den og vær glad for dine
109,8kB/s.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Morten Boysen

Dato : 11-06-01 11:57

"Stefan Bruhn" <news002@3x7.dk> wrote in message
> Average raten var hvad jeg havde forventet med overhead og al det der,
> men hvordan får den 230KB/s igennem min linie? Er DUMeter defekt eller
> hvad sker der?

Jeg har set lignende opførsel med DUMeter. Den hopper nogle gange vildt
op og ned i hastighed, selvom gennemsnittet er er den rette hastighed.
Det må være en fejl i DUMeter.

--
Morten Boysen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-06-01 12:18

Stefan Bruhn wrote:

> Average raten var hvad jeg havde forventet med overhead og al det der,
> men hvordan får den 230KB/s igennem min linie? Er DUMeter defekt eller
> hvad sker der?

DUmeter måler formentlig ikke direkte på ADSL linjen, men på den samlede
forbindelse. Hvis der er lidt "klumper i strømmen", kan dit netkort f.eks.
pludselig modtage to pakker hurtigt efter hinanden, hvorefter der går lidt
længere tid inden den næste pakke kommer o.s.v. - det er netop derfor man
skal kigge på gennemsnittet for en forholdsvis stor fil for at kunne bruge
målingen til noget fornuftigt.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : RaYmAn

Dato : 11-06-01 14:05

Typisk DuMeter opførsel..
Jeg har modtaget med cirka 20kb/sec på et 56k modem i følge DuMeter...
Gennemsnitshastigheden passer fint, men maks er ubrugelig :)
-RaYmAn

Fra : Thomas

Dato : 11-06-01 15:37

> [...]
>
> Average raten var hvad jeg havde forventet med overhead og al det der,
> men hvordan får den 230KB/s igennem min linie? Er DUMeter defekt eller

Du skal ikke bruge DUmeter, brug et almindeligt FTP program, det skriver
både tiden og hvilken hastighed du har downloadet med.

Thomas

Fra : Thomas Rohde

Dato : 11-06-01 20:42

Sjovt ik?

Jeg bruger ikke selv DUMeter, men AnalogX. På min 2mbit linie rapporterede
den en max svarende til 4mbit. Det kunne ikke være rigtigt - og ganske
rigtigt havde AnalogX en indstilling til valg af netværksadapter. Som
default målte den på alle netforbindelser. Når man nu har et netkort og en
pppoe forbindelse så tæller den altså dobbelt. Måske har DUMeter en lign.
indstilling?

/Thomas

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-06-01 00:41

Stefan Bruhn <news002@3x7.dk> wrote:

>Average raten var hvad jeg havde forventet med overhead og al det der,
>men hvordan får den 230KB/s igennem min linie?

DU Meter logger een gang i sekundet. Hvis nu maskinen - men ikke
netkortet - lige hænger et øjeblik, når DU Meter skal til at logge, så
når der at løbe mere end et sekunds data gennem netkortet, og så får
du en spids på grafen. Til gengæld går der så mindre end et sekund til
næste logning, og næste måling bliver derfor tilsvarende mindre, så
der kommer et hul i grafen. Gennemsnittet vil derfor passe.

Jeg ser det selv hele tiden på en almindelig ISDN-opkobling, hvor jeg
ved download af komprimerede filer på een kanal af og til får spidser
op til 16 kB/s, efterfulgt af et hul.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?