Terminologi
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 03-12-05 10:39

Hejsa,

Mit udgangspunkt i program-verdenen er som totalt amatør - men jeg har
igennem 5 versioner af Visual Basic arbejdet mig op på et niveau, som jeg
selv er tilfreds med...

Problemet er, at jeg mangler den teoretiske viden, som somme tider er
nødvendig.

Lige nu, helt konkret: Bruger man i andre Windows-relaterede
programmeringssprog den samme terminologi som i VB? F.eks. Event, Property,
Method, Function osv.osv.

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : preben nielsen

Dato : 03-12-05 21:12

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse

> Lige nu, helt konkret: Bruger man i andre Windows-relaterede
> programmeringssprog den samme terminologi som i VB? F.eks.
> Event, Property,
> Method, Function osv.osv.

Ja, og de begreber er altså ikke Windows relaterede....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-12-05 21:17

Jens Vestergaard skrev:
> Lige nu, helt konkret: Bruger man i andre Windows-relaterede
> programmeringssprog den samme terminologi som i VB? F.eks. Event,
> Property, Method, Function osv.osv.

Ja og nej.

De fleste steder bruges samme termer med samme betydning, nogle steder kan
samme termer bruges med en (lidt) anden betydning og andre steder benyttes
helt andre termer.

Problemet ligger i at dit spørgsmål er for bredt til at svaret kan give god
mening. Men generelt set kan du være forvisset om at der nok skal findes et
programmeringssprog i et eller andet hjørne ét eller andet sted, hvor man
har vendt helt op og ned på begreberne, så tingene hedder noget andet eller
betyder noget andet...

-------
Tomas

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 04-12-05 22:13

> [...]

> programmeringssprog den samme terminologi som i VB? F.eks.
> Event, Property, Method, Function osv.osv.

Tja - kære børn har mange navne.

Du kunne evt. downloade Visual Studio 2005 Express for C#
- den er gratis hvis du henter den inden for et år.

Prøv så at genskabe nogle af de småprogrammer du har
lavet i VB, i C#. Det vil give dig en fornemmelse af hvad
man kalder tingene på .NET-platformen, som nok er det du
skal orientere dig efter hvis du vil være på omgangshøjde
med Windows-programmering fremover.

I .NET er terminologien langt hen ad vejen den samme
uafhængigt af sprogene, der sådan set kan nogenlunde
det samme.

HDH/Ole Nielsby