decimal fejl i shop - hjælp ønskes!
Fra : Otto

Dato : 03-12-05 09:45

Hej derude
Jeg har lavet en e-shop (SAMS Teach Yourself)
Shoppen har kørt fint i nogle år, men der har på det seneste været nogle
problemer med decimaler.

Når den samlede ordre (ordertotal) bliver på et beløb som ender på 0 - f.eks
114,90 vises beløbet som 11,49
og ender beløb på ,00 , f.eks 114,00 bliver beløbet 1,14

jeg bruger (formatNumber(orderTotal),2)
Så problemet er altså at få vist 0 som decimal ....

Det hele blir endnu mere speget af at jeg for at få overført det rigtige
beløb til betalingsgateway ( freepay.dk)
må dividere OrderTotal med 100 - det giver på min egen IIS 1% af OrderTotal
, MEN MÆRKELIGT nok det rigtige beløb på Freepay.dk ( ret frustrerende )

Håber at en af jer kan kaste lidt lys over sagen her ..:-|
venlig hilsen Otto

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-12-05 17:07

"Otto" wrote

> Når den samlede ordre (ordertotal) bliver på et beløb som ender på 0 -
> f.eks 114,90 vises beløbet som 11,49
> og ender beløb på ,00 , f.eks 114,00 bliver beløbet 1,14

Problemer med sprog indstillinger
US bruger punktum som decimal seperator og komma som tusindeadskiller

> [...]
> må dividere OrderTotal med 100 - det giver på min egen IIS 1% af
> OrderTotal , MEN MÆRKELIGT nok det rigtige beløb på Freepay.dk ( ret

Igen problemer med sprog indstillinger

Dit system skal rettes til at kunne håndtere forkellige sprog

- Peter

Fra : Otto

Dato : 03-12-05 19:35

"Peter Lykkegaard" wrote
> Igen problemer med sprog indstillinger

> Dit system skal rettes til at kunne håndtere forkellige sprog

Tak for respons Peter - og det ku meget vel være noget med sprog .. men
hvordan sætter jeg websitet til at håndtere flere forskellige sprog ... lige
nu kører jeg med denne doctype

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"DTD/xhtml1-transitional.dtd">
er det her problemet ligger eller er det session.LCID som skal sættes til
....?
hilsen otto

Fra : Otto

Dato : 03-12-05 19:55

"Otto" <otto@leholt.dk> wrote > er det her problemet ligger eller er det
session.LCID som skal sættes til
> ...?

Ok - jeg tror problemet er løst .. jeg kiggede i min head-file og så at jeg
af en eller anden grund ikke sat
session LCID = 1030 , efter at have gjort dette er problemet øjensynligt
løst
Tidligere har jeg alene kigget efter fejlen i de sider som beregner
OrderTotal m.v. .... og ja - dette viser bare endnu engang at man kan spare
oceaner af ufrugtbar computer tid - ved at gode mennesker herinde sender en
et vink ..
Tak igen Peter

hilsen otto