Gæstebog og besøgstæller.
Fra : N I E L S

Dato : 03-12-05 08:37

Det spøger...
Jeg lavede netop et indlæg, hvorefter min pc frøs. Efter genstart kunne jeg
ikke længere se mit indlæg... Jeg prøver igen.

Gæstebog:
- Hvordan laver man et obligatorisk navnefelt til gæstebogen?
- Når jeg har haft guestlog.htm åbnet i FP2003 og udgiver den igen, har den
slettet alle tidligere indlæg. Kan det undgås? hvordan redigerer jeg og
sletter indlæg, uden at alt bliver slettet?

Besøgstæller (FP2003):
- Den tæller hver gang man åbner eller genåbner siden. I starten talte den
kun en gang pr IP-adresse (eller hvad den nu registrerer). Hvordan løses det
problem? (Jeg har prøvet at fjerne tælleren, og indsætte en ny og har i den
forbindelse også fjernet filer på serveren. Men med samme resultet.

N I E L S

Fra : enkvinde

Dato : 03-12-05 18:23

> Gæstebog:
> - Hvordan laver man et obligatorisk navnefelt til gæstebogen?

Generelt tilføjer du punkter du ønsker under "Indsæt" "Formular"

> - Når jeg har haft guestlog.htm åbnet i FP2003 og udgiver den igen, har
> den slettet alle tidligere indlæg. Kan det undgås? hvordan redigerer jeg
> og sletter indlæg, uden at alt bliver slettet?

Kunne det tænkes, at du når du åbner og retter i din guestlog, så er det den
version som du har liggende på din egen pc, du ændrer i ? Hvis det er
tilfældet, så skyldtes miserer at dine gæstebogsindlæg ikke ligger på din
pc, men oppe på serveren, hvilket betyder at når du uploader versionen fra
din pc, så overskriver du versionen på serveren og sletter dermed de skrevne
indlæg. Løsningen er, at du først downloader indlæggene fra serveren til
guestloggen på din egen pc, derefter foretager de ændringer du ønsker og så
uploader hele molevitten retur til serveren.

> [...]
> i den forbindelse også fjernet filer på serveren. Men med samme resultet.

Sådan opfører Frontpages tæller sig, det kan du ikke ændre på.

Ellers vil jeg bare sige, at Frontpage er et herligt og nemt program, som
dog har sine små svagheder og du har nok fundet de svagheder som flest har
bøvlet med gennem tiderne og derfor har opgivet og fundet andre muligheder
til, end hvad Frontpages formår. Personligt fandt jeg vejen til websup.dk
som kunne give mig både en flot og nem gæstebog og en ordentlig tæller på
min side. Nem at integrere og ganske gratis.

Men god fornøjelse
Eva

Fra : N I E L S

Dato : 07-12-05 18:30