Tusse skider over det hele ....... Øv
Fra : Mikkel \(2600\)

Dato : 03-12-05 00:32

Hej NG

Vi har lige fået vores kat med hjem, vores dejlige "lille" han kat på 3 år
som har været på ferie hos svigermor siden august, pga. håndværkerer Det
går fint med at værer hjemme der ingen problemer. I de måneder han har været
på ferie, har han fået en lille legekammerat vores nye lille Tusse. Tusse er
nu 6 måneder. De to har det godt sammen og leger godt sammen, og den er jo
meget sød. begge katte har det fint med at være indekatte. vores problem nu
er bare at det er ikke lige hver gang at Tusse bruger kassen når han skal
skide så lige nu overvejer vi om han skal have nyt navn til nissen med alle
de gaver han går og gemmer til os. Vi kan se at han bruger kassan en gang i
mellem, bare ikke hver gang.

Hvad kan vi gøre for at vende ham af med at gemme gaver til os, og få ham
til at bruge kassen hver gang ??

VI tømmer kassen dagligt, så det er ikke fordi han ikke kan komme til. eller
bør vi have to kasse når der er to katte ??

Hvor står mener i at kassen bør være når man har to katte, vores er ca 45 X
36 cm??

Håber der er nogen der har nogle gode råd

MVH

Trine og Mikkel

Fra : Denise

Dato : 03-12-05 09:39

Mikkel (2600) wrote:
> [...]
>
> Hvor står mener i at kassen bør være når man har to katte, vores er
> ca 45 X 36 cm??
>
> Håber der er nogen der har nogle gode råd

Hej
Vi har 2 kasser til 3 katte. De måler hver ca. 40 x 20 (med øverste kant).
Vi tømmer dem fast 3 gange om dagen med hul-skeen og der er gevinst hver
gang. Om morgenen, når vi kommer fra arbejde og når vi går i seng. Den ene
kasse bruger vi Extreme Classis i og den anden Bio Cat. De bruger begge
kasser lige meget.

Hvis du ikke mener det er fordi katten er utryg eller nervøs og usikker,
fordi den lige er kommet hjem, så ville mit råd være - altså hvad jeg ville
prøve. 1 kasse mere, måske med en anden slags kattegrus i og tømninger lidt
oftere. Der er nogle katte der er meget sippede med at gå på bakken hvis der
er noget i. Jeg ved vores gamle Molly kan finde på at lægge noget ved siden
af bakken, det fik jeg fortalt af vores kattesittere. Og jeg er helt klar
over at det er fordi kassen ikke blev tømt så ofte som vi gør det

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Mikkel \(2600\)

Dato : 03-12-05 16:19

Vi er rimelig sikker på at det ikke er fordi den er utryg eller nervøs.
Den er faktisk rimelig dominerende over for den gamle kat, og den kommer og
hygger og putter hos os den er jo egentlig meget sød (den skider bare lidt
meget uden for kassen, ca 7 gange inden for det seneste døgn).

Nå vi prøver med en kasse mere med noget andet grus og ser hvad der sker.

Hvis der er andre der har gode ider med at gøre en misser lidt mere renlig
høre vi gerne

Hilsen

Trine og Mikkel

Fra : Denise

Dato : 03-12-05 19:52

---------------

Mikkel (2600) wrote:
> [...]
> sker.
>
> Hvis der er andre der har gode ider med at gøre en misser lidt mere

------------------

Øh, 7 gange indenfor det seneste døgn. Så må den da have maveproblemer, ser
konsistensen normal ud. Vores har kun afføring 1 gang om dagen. Helt faste,
hårde og praktisk talt luftfri pølser.
Måske har dette noget med maden at gøre at den tit gør det. Hvad fodrer i
med. Vi bruger Iams og Hills fra dyrehandleren.
Andre må gerne komme på banen, er det ikke unormalt at have afføring mere
end 1 gang om dagen ?
Hilsen Denise

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 03-12-05 21:22

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> Andre må gerne komme på banen, er det ikke unormalt at have afføring
mere
> end 1 gang om dagen ?

I hvert fald for Svedske - hun lægger kun sine nydelige, næsten ikke
lugtende pølser1 x dagligt. Og bliver udelukkende fodret med Hills
Sensitive
Skin.
Men hun tisser selvfølgelig en masse gange - bakken står lige ved siden af
toilettet, så sommetider går vi derud sammen og holder pigetisning, det er
nu så hyggeligt

Venlig hilsen Dikte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-12-05 15:10

On 2005-12-03 19:51:54 +0100, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> said:

> [...]
> med. Vi bruger Iams og Hills fra dyrehandleren.
> Andre må gerne komme på banen, er det ikke unormalt at have afføring mere

Nej, vil give dig ret. 1 gang, måske en sjælden gang 2 gange i døgnet.
Og 7 gange, det lyder voldsomt!
Hvad enten det er våd eller hård afføring, tror jeg mis har problemer.
Vores Ditte efterlader "småting" rundt omkring når hun har hård mave.
Ikke fordi hun vil være urenlig, men fordi hun ikke kan slippe af med
det. Klumpen ender så der, hvor hun endelig får slikket eller "skrabet"
den af.
Kattemalt hjælper som regel på sagen.

--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : Mikkel \(2600\)

Dato : 05-12-05 22:46

Det kunne godt tænkes at der var et eller andet galt det er lidt voldsomt
..... det virker ellers som om han trives godt ..... der er lidt syndt det
der kommer ... Det er hills vi fodre med men det kan da godt være at vi lige
skal en tur ned forbi dokter manden