Min lille dreng har betændelse i tissemand~
Fra : claus jespersen

Dato : 02-12-05 19:19

Er der nogen der har erfaring med et barn der har betændelse i penis, da det
er et tilbagevendene problem vil jeg lige høre om der er nogen der har et
godt råd, min dreng er 3 år, og det virker meget smertefuldt hvilket man
også godt kan forstå
mvh gitte

Fra : Sabina H.

Dato : 02-12-05 19:36

claus jespersen wrote:
> [...]
> der har et godt råd, min dreng er 3 år, og det virker meget
> smertefuldt hvilket man også godt kan forstå

mit råd, køb noget medicinsk sæbe på apoteket og brug det til at bade ham
i.... lad ham gerne sidde i en balje godt varmt vand (så varrmt han kan
klare) med sæben opløst i..... og vask tissemanden med sæben mindst en gang
dagligt....

det var det råd jeg fik da min søn døjede meget med bylder, og blandt andet
også fik en under forhuden....

det varme vand aktiverer de hvide blodlegmer så de kommer til redning der
hvor der er betændelse og hjælper med at holde infektionen nede.... sæben
renser ov desinficerer.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : mk

Dato : 04-12-05 20:42

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> mit råd, køb noget medicinsk sæbe på apoteket og brug det til at bade ham
> i....

Godt råd. Det behøver ikke at være medicinsk sæbe for infektionen skyld, men
alm. sæbe kan godt udtørre huden, så derfor er medicinsk sæbe det bedste.

>lad ham gerne sidde i en balje godt varmt vand (så varrmt han kan klare)

ikke nødvendigt, lunkent vand er hvad man anbefaler.
Jeg bliver lidt nysgerrig: er det virkelig en læge der har sagt det?

> [...]
> andet også fik en under forhuden....

> det varme vand aktiverer de hvide blodlegmer

Hmmm. Har du også det fra en læge?

> så de kommer til redning der hvor der er betændelse og hjælper med at
> holde infektionen nede....

Leukocytterne plejer nu nok at kunne finde frem til infektionen.

>sæben renser ov desinficerer.....

Jep, den gør så! *S*

mk

Fra : Sabina H.

Dato : 04-12-05 21:52

mk wrote:

> [...]
>
> ikke nødvendigt, lunkent vand er hvad man anbefaler.
> Jeg bliver lidt nysgerrig: er det virkelig en læge der har sagt det?

yup ;)

> Hmmm. Har du også det fra en læge?

yup... og faktisk synes jeg forklaringen er ret logisk.... det er lidt samme
princip som når man banker på en blodåre for at få den til at svulme op....
det varme vand øger mængden af blod i det påvirkede område, og bringer
dermed flere hvide blodlegmer til området....

> Leukocytterne plejer nu nok at kunne finde frem til infektionen.

sikkert, men derfor kan man nu nok godt hjælpe lidt til....

faktisk finder jeg at metoden virker ret godt på infektioner..... er de
placerede på kroppen (som feks en byld eller lign) så kan man lave et
æggebærger med sæbe og varmt vand og holde mod området et par gange om
dagen.....

> Jep, den gør så! *S*

;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : mk

Dato : 05-12-05 15:37

> yup ;)

Tja selv læger tror sommetider på skrøner

> [...]
> op.... det varme vand øger mængden af blod i det påvirkede område, og
> bringer dermed flere hvide blodlegmer til området....

Lægevidenskaben mod Sabina-logikken

> sikkert, men derfor kan man nu nok godt hjælpe lidt til....

Leukocytterne tiltrækkes af et kemisk stof som bakterierne udsender, ikke af
varme

> faktisk finder jeg at metoden virker ret godt på infektioner.....

Ja, med lunkent vand.

>er de placerede på kroppen (som feks en byld eller lign) så kan man lave et
>æggebærger med sæbe og varmt vand og holde mod området et par gange om
>dagen.....

mk

Fra : Sabina H.

Dato : 05-12-05 16:53

mk wrote:

> Lægevidenskaben mod Sabina-logikken

latterligt... kom dog med et modargument i stedet for det platterier....
jeg har fået det at vide af min tidligere praktiserende læge, og bekræftet
af min kirurg som har haft mig under kniven 2 gange, så jeg forholder mig
blot til det jeg får at vide af videnskaben, medmindre du kan modbevise
det....

> Leukocytterne tiltrækkes af et kemisk stof som bakterierne udsender,
> ikke af varme

måske ikke, men det var nu heller ikke forklaringen.... forklaringen var den
øgede blodmængde i området, pga varmen, eller vil du nu til at påstå at det
ikke har noget på sig, at blodkarrene i huden udvider sig ved
varmepåvirkning, og dermed indeholder mere blod??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : mk

Dato : 05-12-05 17:48

> latterligt...

Helt enig

> kom dog med et modargument i stedet for det platterier....

Se længere nede.

> [...]

> måske ikke, men det var nu heller ikke forklaringen.... forklaringen var
> den øgede blodmængde i området, pga varmen,

Der er rigeligt med leukocytter.

> eller vil du nu til at påstå at det ikke har noget på sig, at blodkarrene
> i huden udvider sig ved varmepåvirkning, og dermed indeholder mere blod??

Du kan ikke lykkes for dig at tillægge mig holdninger/meninger som jeg ikke
har, og derved provokere mig ud i dine endeløse debatter, så slut herfra.
Jeg har meddelt hvad jeg ville og har såmænd ikke mere at sige om sag.

mk

Fra : Sabina H.

Dato : 05-12-05 18:12

mk wrote:
> [...]
> jeg ikke har, og derved provokere mig ud i dine endeløse debatter, så
> slut herfra. Jeg har meddelt hvad jeg ville og har såmænd ikke mere

trist at du ikke engang formår at argumentere dig ud af det.... det kan jeg
simpelthen ikke tage seriøst....

hvis du havde bare skyggen af noget at have din påstand i så burde du da
vise dig som "mand" nok til at argumentere ordentligt for det, frem for blot
at slå det hen.... men hvorfor overrasker det mig ikke....

at du kommer med endnu et latterligt udsagn om endeløse debatter viser blot
endnu engang at du ikke har noget argument der kan modbevise mine lægers
oplysninger..... og fair nok.... men lad dog være med at lade som om du er
den eneste der har ret her....

men for at hjælpe _dig_ har jeg faktisk stillet spørgsmålet inde i
dk.videskab.sundhed ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 05-12-05 18:30

Sabina H. wrote:

> men for at hjælpe _dig_ har jeg faktisk stillet spørgsmålet inde i
> dk.videskab.sundhed ;)

Poster du så lige svaret her, så vi er fri for at følge diskussionen i
den anden gruppe?

Fra : Sabina H.

Dato : 05-12-05 18:58

Holst wrote:

> Poster du så lige svaret her, så vi er fri for at følge diskussionen i
> den anden gruppe?

naturligvis ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Søren G

Dato : 06-12-05 13:53

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message
> trist at du ikke engang formår at argumentere dig ud af det.... det kan
jeg
> simpelthen ikke tage seriøst....

De eneste argumenter man har kunne læse fra dig er argumenter der ikke har
meget med naturvidenskab at gøre, men et godt husråd som dun læge har givet
videre til dig.

> [...]
> oplysninger..... og fair nok.... men lad dog være med at lade som om du er

Og måske skulle du lige kigge indad med den sætning.

> men for at hjælpe _dig_ har jeg faktisk stillet spørgsmålet inde i
> dk.videskab.sundhed ;)

Fik du ret derinde ? (husk at det ikke er en afstemning, men det skal
baseres på naturvidenskabelige fakta).

--
Søren

Fra : Sabina H.

Dato : 06-12-05 13:55

Søren G wrote:
> [...]
>
> De eneste argumenter man har kunne læse fra dig er argumenter der
> ikke har meget med naturvidenskab at gøre, men et godt husråd som dun

nu er det tilfældigvis ikke en naturvidenskabelig gruppe vi er i, men hvis
du mener du har naturvidenskaben på din side må det da være simpelt nok for
dig at finde nogle argumenter, eller i det mindste links frem.....

> Fik du ret derinde ? (husk at det ikke er en afstemning, men det skal
> baseres på naturvidenskabelige fakta).

ind til videre har tre observeret det samme som jeg ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Søren G

Dato : 06-12-05 14:14

> nu er det tilfældigvis ikke en naturvidenskabelig gruppe vi er i.

Men du prøver at bruge naturvidenskab til at forklarer hvorfor det virker ?
Nu begynder det vist at rable for dig.

> men hvis
> du mener du har naturvidenskaben på din side må det da være simpelt nok
for
> dig at finde nogle argumenter, eller i det mindste links frem.....

Hvor har jeg skrevet at jeg kan give dig en naturvidenskabelig forklaring på
det ?
Jeg har gjort dig opmærksom på at de argumenter der er kommet fra dig er
baseret på gætterier over et godt gammelt husråd. Men du skriger på at andre
skal bevise deres meninger med naturvidenskab, men du fejler selv i samme.
Når du får at vide at f.eks Leukocytter tiltrækkes af det kemiske stof som
bakterier udsender, afviser du det pure, for det må have noget at gøre med
det lunkne vand, uden at tænke over at det måske ville virke lige så godt
med koldt vand, men bare ikke være nær så behageligt.

> ind til videre har tre observeret det samme som jeg ;)

Men hvor mange er kommet med en forklaring (det er jo ikke en afstemning) ?

--
Søren

Fra : Sabina H.

Dato : 06-12-05 15:56

Søren G wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message
>
> Men du prøver at bruge naturvidenskab til at forklarer hvorfor det
> virker ? Nu begynder det vist at rable for dig.

du tager fejl.. jeg har blot givet den forklaring videre jeg har fået af
lægerne.... jeg har personligt ingen anelse omhvorvidt der overhovedet ER en
naturvidenskabelig forklaring, og jeg er egentlig også ligeglad*G*
indtil for nylig var der en naturvidenskabelig forklaring der sagde at en
humlebi ikke kunne flyve... først inden for de sidste få dage er der
fremkommet nyt om hvorfor den så rent faktisk kan flyve....
dermed sagt, jeg er egentlig ligeglad med hvorfor det virker, jeg ved blot
det virker... lidt som humlebien ;)

> Hvor har jeg skrevet at jeg kan give dig en naturvidenskabelig
> forklaring på det ?

jeg spurgte.... bemærk "hvis du mener"....

> Jeg har gjort dig opmærksom på at de argumenter der er kommet fra dig
> er baseret på gætterier over et godt gammelt husråd.

og? med hvilket formål fortæller du mig noget åbenlyst?

> Men du skriger
> på at andre skal bevise deres meninger med naturvidenskab, men du
> fejler selv i samme.

jeg har ikke udtalt mig om noget naturvidenskabeligt, andet end det jeg har
fået at vide andre steder fra... jeg efterlyser blot at folk der modsiger
mig kommer med lidt andre argumenter end "Lægevidenskaben mod
Sabina-logikken"

> Når du får at vide at f.eks Leukocytter
> tiltrækkes af det kemiske stof som bakterier udsender, afviser du det
> pure,

har du læst mit svar ordentligt? faktisk siger jeg lige præcis sådan her:
"sikkert, men derfor kan man nu nok godt hjælpe lidt til...."
jeg skriver "man" ikke "det"... og begrunder mit svar med at jo mere blod
der er i området, jo nemmere er det for Leukocytterne at finde det..... nu
bruger jeg dog ordet hvide blodlegmer, da jeg ved hvad det er*G* jeg aner
ikke hvad Leukocytter er....

> for det må have noget at gøre med det lunkne vand, uden at
> tænke over at det måske ville virke lige så godt med koldt vand, men
> bare ikke være nær så behageligt.

faktisk skriver jeg om varmt vand, det er mk der skriver om lunket..
er du og mk en og samme person??

> Men hvor mange er kommet med en forklaring (det er jo ikke en
> afstemning) ?

tre har svaret, tre har observeret det samme som jeg....
en ved ikke hvorfor det virker, en anden mener det må skyldes at bakterier
dræbes ved temperaturer over 37 grader, og en 3. mener at husrådets "varme
vand" er omskrevet fra "kogt lunknt"....

ingen har kunne give mig en konkret forklaring på hvorfor, andet end at det
virker.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 06-12-05 21:06

Sabina H. wrote:

> [...]
> husrådets "varme vand" er omskrevet fra "kogt lunknt"....
>
> ingen har kunne give mig en konkret forklaring på hvorfor, andet end

der er kommet en mening mere på bordet der lyder som følger:
de hvide blodlegemer, som jo bekæmper infektioner,arbejder
bedst ved høje temperaturer, det er derfor ikke altid smart at slå sin feber
ned med piller.

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Søren G

Dato : 07-12-05 11:06

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message
> faktisk skriver jeg om varmt vand, det er mk der skriver om lunket..
> er du og mk en og samme person??

Nej...Er du og lægen som du refererer til samme person ?

> [...]
> vand" er omskrevet fra "kogt lunknt"....

> ingen har kunne give mig en konkret forklaring på hvorfor, andet end at

Det virker lige så godt med koldt vand, så temperaturen har ikke noget at
sige.

--
Søren

Fra : Sabina H.

Dato : 07-12-05 19:30

Søren G wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message
>
> Nej...Er du og lægen som du refererer til samme person ?

> Det virker lige så godt med koldt vand, så temperaturen har ikke
> noget at sige.

nu er der kommet endnu et bud på bordet i videnskab sundhed, som igen
underbygger min teori...

"Hvide blodlegemer arbejder (ligesom alle kroppens andre celler) bedst ved
kropstemperatur, dvs omkring de 37. Så at tilføre varme vil IKKE få cellerne
til at arbejde "bedre" men vil derimod øge blodgennemstrømningnen således at
cellerne lettere kan trænge ud i inficeret væv.
Hilsen AS"

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 02-12-05 19:49

claus jespersen wrote:

> [...]
> godt råd, min dreng er 3 år, og det virker meget smertefuldt hvilket man

Sørg for at få vasket under forhuden. En god metode er "ballontisse".
Når han tisser, skal han blot klemme sammen om forhuden, så tisset ikke
kan komme ud. Så vil tisset skylle rent inde under forhuden (og det vil
se lidt ud som en lille ballon, der bliver pustet op, når tisset fylder
op inde under forhuden, deraf navnet "ballontisse") og slip så med
fingrene igen, så tisset igen kan løbe ud.

Eller tal med knægtens læge.

Fra : Ivar

Dato : 02-12-05 22:48

Holst skrev:

> En god metode er "ballontisse".

Det vil jeg også foreslå. (Jeg har aldrig hørt det udtryk før,
men det er udemærket ord). Det er en god metode, fordi der bliver
renset under forhuden, uden at denne skal trækkes tilbage, hvilket
man ikke bør gøre ved en lille dreng.
En dreng på 3 år skal nok hjælpes. Hold med to fingre fra hver hånd,
vent til strålen kommer, klem lidt sammen og åben igen når
forhuden hæver sig. Gør det så mange gange som muligt. I starten
vil han nok synes at det er smertefuldt, men efter nogle "behandlinger"
skulle det hjælpe. Hvis det fortsætter i flere dage, bør I kontakte
læge.
Hvis han er ble-barn kan i prøve at sætte ham i et bad. Men I
bliver nok nødt til at trække i forhuden og klemme sammen, så
der kommer vand ind uden forhuden, ellers kan ikke være sikker
på at der overhovedet kommer vand ind. Om der er sæbe i vandet
tror jeg er mindre vigtigt.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du egentlig er tilfreds med
Outlook Express, men gerne vil have flere funktioner.

Fra : Holst

Dato : 02-12-05 23:03

Ivar wrote:

> [...]
> vil han nok synes at det er smertefuldt, men efter nogle "behandlinger"
> skulle det hjælpe. Hvis det fortsætter i flere dage, bør I kontakte

Ja, er der betændelse, vil det nok gøre lidt ondt.

Men ballontisning er noget, drenge (og mænd for den sags skyld) bør gøre
mindst én gang dagligt, hvis de ikke på anden måde bliver ordentlig
vasket under forhuden. Nu er det godt nok ved at være et par år siden
jeg sidst har været på spejderlejr, men på sådanne ture kommer man jo
sjældent i bad dagligt, og man står måske ikke lige med kalorius fremme
oppe i håndvasken for at vaske den. Så ballontisser man lige, når man
alligevel sidder på tønden. Så holdes der pænt rent derinde, man slipper
for betændelse og fjerner nakkeosten.

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-12-05 02:38

Holst skrev den 02-12-2005 23:02:

> Men ballontisning .... (og mænd for den sags skyld) ....

Det har jeg da godt aldrig gjort!

Og selvom man ikke dagligt vasker penis, så dannes smegma ikke så
hurtigt, når man ellers er sund og rask.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Holst

Dato : 03-12-05 09:53

Carsten Riis wrote:

> Det har jeg da godt aldrig gjort!

Nej, men du er måske også en gris.

> Og selvom man ikke dagligt vasker penis, så dannes smegma ikke så
> hurtigt, når man ellers er sund og rask.

Smegma dannes vel hel tiden. Mig bekendt er det nogle fedtkirtler, der
afgiver noget fedt, og det er næppe noget, de kun gør en gang hver
tredje dag. Men der går da sikkert nogle dage, førend der er dannet så
meget, at det ses som store gule kager af nakkeost.

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-12-05 12:58

Holst skrev den 03-12-2005 09:53:

> Nej, men du er måske også en gris.

Næh.

> [...]
> tredje dag. Men der går da sikkert nogle dage, førend der er dannet så
> meget, at det ses som store gule kager af nakkeost.

Alm. afvaskning klarer det fint.

Tænk lige på, at der rigtig mange mænd her i denne verden der ikke har
adgang til daglig bad. Og som heller ikke "ballontisser".
Er de alle sammen nogen svin?

Fra : Holst

Dato : 03-12-05 13:19

Carsten Riis wrote:

> Tænk lige på, at der rigtig mange mænd her i denne verden der ikke har
> adgang til daglig bad. Og som heller ikke "ballontisser".
> Er de alle sammen nogen svin?

Det er desværre mit indtryk, at rigtig mange mænd hygiejnemæssigt er
nogle svin.

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-12-05 14:30

Holst skrev den 03-12-2005 13:19:

> Det er desværre mit indtryk, at rigtig mange mænd hygiejnemæssigt er
> nogle svin.

Og du ser hvor mange mænd under deres forhud?

Og hvad med dem som ikke er i stand til at "ballontisse"?

Fra : Holst

Dato : 03-12-05 14:49

Carsten Riis wrote:

> Og du ser hvor mange mænd under deres forhud?

Jeg må jo her indrømme, at jeg aldrig har set andre end mig selv under
forhuden. Har du set flere?

Men skal jeg være helt ærlig, så tror jeg egentlig ikke, at mænd er
hygiejnemæssigt bedre omkring deres forhud end de er hygiejnemæssigt på
rigtig mange andre punkter, så derfor vil jeg stadig tillade mig at
konkludere, at rigtig mange mænd hygiejnemæssigt er nogle svin.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-12-05 15:36

Holst skrev den 03-12-2005 14:49:

> Jeg må jo her indrømme, at jeg aldrig har set andre end mig selv under
> forhuden. Har du set flere?

Næh, men at konkludere at rigtig mange mænd er hygiejnemæssige svin
udfra at de ikke ballontisser.
Det er altså lidt for langt ude.

Jeg siger ikke, at alle mænd er dydsmønstre.

Snarere: At man slet ikke kan udtale sig om mange mænds hygiejneniveau
overhovedet. Da man altså ikke har det statistiske grundlag for at lave
konklusioner den ene eller anden vej.

Det du tilgengæld bør kigge på er mængden af "ForMen"-produkter der
findes. Jeg syntes selv, at jeg de seneste 10-15 år har haft et forhold
til den type produkter....og de seneste år er altså kommet et større
spektrum af produkter på markedet for at dække mænds hygiejne-behov.
Produkterne komme jo ikke på markedet medmindre der er et behov som skal
dækkes. (((medmindre man mener at produkter skaber behov, hvilket så
er en helt anden diskussion))).

> [...]
> rigtig mange andre punkter, så derfor vil jeg stadig tillade mig at
> konkludere, at rigtig mange mænd hygiejnemæssigt er nogle svin.

Og igen: dit statistiske grundlag for at mene det er hvad?

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 03-12-05 09:20

Urin er fuldstændig sterilt indtil det har været i kontakt med ilt, så
derfor er det et udmærket "rensemiddel"

Hilsen

Peter

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 03-12-05 09:24

claus jespersen wrote:
> [...]
> godt råd, min dreng er 3 år, og det virker meget smertefuldt hvilket man

Det lyder ikke så godt, og jeg mener at du bør kontakte
lægen, for at finde ud af årsagen.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Ivar

Dato : 03-12-05 11:38

Kevin Vilhelmsen skrev:

> Det lyder ikke så godt, og jeg mener at du bør kontakte lægen, for at finde
> ud af årsagen.

Det er ikke ualmindeligt. Hvis man kan få det til at forsvinde i
løbet af et par dage, vil jeg ikke mene, at der grund til at rende
til læge.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du er træt af Outlook Express'
langsomelige snurren med hardisken.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 05-12-05 07:49

Ivar wrote:

> Det er ikke ualmindeligt. Hvis man kan få det til at forsvinde i
> løbet af et par dage, vil jeg ikke mene, at der grund til at rende
> til læge.

Det er helle ikke lige frem almindeligt, de
sundhedsplejersker jeg omgåes mener lige som jeg at det
er en od ide at søge læge.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 05-12-05 07:52

claus jespersen wrote:
> [...]
> godt råd, min dreng er 3 år, og det virker meget smertefuldt hvilket man

SE evt her;
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/forhudsforsnaevring.htm

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen