i kø hos Sonofon
Fra : Georg

Dato : 02-12-05 11:46

Oprettede et abonnement igår. Kunne ringe ud men ikke tilringes. Fik at
vide, at nummeret ikke endeligt er kørt igennem deres system. Imorges fik
jeg at vide der er 23000 der venter på at komme igennem systemet, og at mit
nr sandsynligvis ville være fuldt funktionsdygtigt sidst på eftermiddagen.
Der kan man bare se...

Georg

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-12-05 20:31

Georg skrev den 02-12-2005 11:45:
> [...]
> nr sandsynligvis ville være fuldt funktionsdygtigt sidst på eftermiddagen.

Tja, kender det alt for godt

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Carsten H

Dato : 07-12-05 22:09

Det er da ganske flot, tænk at de når at ekspediere 23000 nr. igennem på en
dag, det er sgu da flot!

Normalt virker simkort med et tilhørende nummer med det samme, fordi kortet
er preaktivt, men hvis man feks. vælger et nummer ud fra eget ønske, så skal
telefon nummeret først pares med et sim kort og det kan der forkomme lidt
ventetid på, så 24 timer er da ganske flot, man har i det mindste den
mulighed at man kan ringe fra det inden.

Carsten

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 03-12-05 11:12

> [...]
> jeg at vide der er 23000 der venter på at komme igennem systemet, og at
> mit nr sandsynligvis ville være fuldt funktionsdygtigt sidst på

Tja. Ethvert selskab oplever at få kø i deres HLR på et tidspunkt. TDC har
på et tidspunkt været oppe på tre dages ventetid.

23.000 er desuden ikke så mange som det umiddelbart lyder som, når man ved
hvor mange der køres gennem systemet i timen.

--
Jeppe Vestergaard
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 05-12-05 08:38

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> Tja. Ethvert selskab oplever at få kø i deres HLR på et tidspunkt. TDC har
> på et tidspunkt været oppe på tre dages ventetid.

Hmm det tog Telia 13 dage at få konens tlf. til at fungere. OK butiksaben
var ikke for smart men deres system er jo nok heller ikke for smart når han
kan tildele os et nr. som er reserveret til Danmarks Radio.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-12-05 15:05

Steen Holm Pedersen explained on 05-12-2005 :
> OK butiksaben var ikke for smart men deres system er jo nok heller ikke for
> smart når han kan tildele os et nr. som er reserveret til Danmarks Radio.

Hmm, det lyder som en spændende historie ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-12-05 18:58

Henrik Stidsen skrev den 05-12-2005 15:04:
> Steen Holm Pedersen explained on 05-12-2005 :

> Hmm, det lyder som en spændende historie ?

Ja. den vil jeg høre mere om.

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 07-12-05 08:40

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Steen Holm Pedersen explained on 05-12-2005 :
>
> Hmm, det lyder som en spændende historie ?
>
> --

Nok nærmere lang.

Efter at have været i el-giganten Slagelse om lørdagen og fået min lillebror
til at kigge forbi Næstved torsdag, hvor de ifølge deres kundeservice skulle
have på lager, så måtte jeg så selv forbi El-giganten Roskilde torsdag
eftermidddag. Efter at have stået i kø i rimelig lang tid, alt imens
ekspedienten havde betjent andre ikke telefon-kunder så blev det endeligt
min tur. Han sagde så - jeg kan ikke sælge telefoner, mit system er nede.
Hmm.. Jeg kiggede ham over skulderen og så at han trykkede på TDC genvejen,
på trods af at jeg havde sagt at jeg skulle have en tlf. med Telia
abbonnement. Så kom jeg til at tage musen fra ham, trykke på telia og da vi
så fik deres side frem spurgte jeg så om vi ikke skulle se at få ordnet det
tlf. salg. Han havde generelt virket RIMELIGT ubehjælpsom hvad computere
angår, såfremt en side ikke er dukket frem efter 3 minutter, så skal man nok
prøve at trykke igen på den, ikke bare vente.

Nå, men vi kom lidt videre. Så skulle vi til tildeling af nr. Forsøgte at få
noget med 4 cifre som konen havde i forvejen, men det var der ikke, så jeg
bad bare om det første det bedste nr, da jeg skulle nå et tog - og her var
der så gået 3 kvarter. Det fik jeg så - og måtte så vente på at han skiftede
computer fordi at han havde fået valgt den uden printer tilsluttet (at man
så skulle tro at el-giganten var i stand til at finde en netværksprinter til
dette her er noget helt andet). Så skulle han hente en tlf - det tog så kun
ca. 5 minutter at finde den, han dukker op, kigger på den og siger ups...
Tilbage igen på lageret og 3 min. senere kom han så ud igen.Nå, det lykkedes
til sidst så jeg fik min tlf og gik glad derfra (og nåede mit tog).

Med til historien er også at han tydeligvis havde fået nogen på hovedet -
han havde ihvertfald fået limet et sår på siden og jeg tror helt ærligt at
han havde hjernerystelse og burde have ligget i sin seng. Det kan jo
selvfølgelig stamme fra et færdselsuheld eller lign.

Nå, så begynder sagaen med Telias kundeservice. Ringede samme aften, da den
ikke virkede. "Den skal virke indenfor 24 timer". Godt så. Næste dag da den
ikke virkede. "Den skal virke indenfor 48 timer". Godt så. Det gjorde den
heller ikke. Fik fat på en lørdag, "Der er problemer med de nye simkort, den
skal til oprettelsesafdelingen, der sender jeg den hen". Søndag. "Den skal
til oprettelsesafdelingen, men den er her ikke weekend". Suk. Mandag kan jeg
så ikke huske, tirsdag ringer konen og får dem til at sende det videre
(igen) og der bliver lovet at oprettelsesafdelingen skal ringe tilbage. Her
får hun første gang at vide at der er sket en fejl og nummeret er reserveret
til Danmarks Radio. Vi bliver så ikke ringet op (big surprise). Torsdag
ringer jeg ind og skælder en eller anden stakkels support medarbejder huden
fuld med det resultat at der sker lidt, hun får kopi af den kontrakt som
El-giganten åbenbart endnu ikke har faxet ind og hun sender det så videre -
og oprettelsesafdelingen skal ringe tilbage. Telia har laves deres system så
smart at de ikke kan/må ringe til oprettelsesafdelingen, de kan kun sende
mails. Nå, mandag da der stadig ikke var sket noget ringede jeg igen (3
gange, de første 2 var deres systemer nede). "Vent til onsdag, så er der
gået 5 dage og vi må godt ringe til oprettelsesafdelingen, men jeg rykker
nu". Nå, onsdag var svaret til det - "Det kan vi ikke, de sidder et andet
sted". Suk. Nå, jeg forsøgte så at snakke pænt til denne her support
medarbejder og sagde til hende at jeg godt var klar over at det ikke var
hendes skyld og hun ikke kunne hjælpe mig, men jeg ville snakke med hendes
chef. Hun siger så "jamen han vil sige det samme". Så siger jeg - det må han
så gøre. Så gad hun ikke mere, jeg fik hendes chef, han lovede at ringe
tilbage inden 13:00, det gjorde han allerede 12:05, han lovede at ringe igen
inden 16:00, der blev den så 16:20 men til gengæld virkede telefonen. Vi fik
et såkaldt bronche-nr som plaster på såret, men det var da også det mindste.

Så kombinationen af elgiganten og Telia er ikke god *G*

En ting er så at butiksaben var et fjols (og det var han). Men hvordan kan
han tildele et reserveret nr? Og Telias oprettelsesafdeling som kun kan nås
med mails, som åbenbart bare ikke bliver læst eller slettet med det samme?
Vi har Telia nu og håber at vi ikke får al for meget bøvl med forkerte
regninger, men må tilstå at jeg tvivler på at vi har det om ca. 5 måneder.
Det er fint med et call-center men de skal altså kunne gøre lidt for
kunderne og næste led skal altså reagere når de får en mail, alternativt
være til at få fat på.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-12-05 18:32

Steen Holm Pedersen explained on 07-12-2005 :
> Så kombinationen af elgiganten og Telia er ikke god *G*

Lol, sikke en historie - men det lyder ærlig talt slet ikke unormalt
for Telia, det er ganske enkelt utroligt som de ikke evner at yde
service til deres kunder - og er man tidligere Orange kunde er det
endnu værre.

Det er mig en gåde at Telia stadig eksisterer som telefirma i DK.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-12-05 20:33

Steen Holm Pedersen skrev den 07-12-2005 08:39:

snip: interessant historie.

> Vi fik
> et såkaldt bronche-nr som plaster på såret, men det var da også det mindste.

Hvad mere vil du da have?
Du fik et produkt til en værdi af 500 kroner.

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 08-12-05 12:55

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> Steen Holm Pedersen skrev den 07-12-2005 08:39:
>>

> snip: interessant historie.

> Hvad mere vil du da have?
> Du fik et produkt til en værdi af 500 kroner.

Konen er da meget glad for nr. men uanset hvad så er det IKKE 500 kr. værd
for os, vi havde aldrig betalt ekstra for et specielt nr.
Jeg opfatter det som værende ganske gratis for Telia at give mig dette nr.
En måneds gratis abb. eller lign havde været sjovere.

Hvis du sammenholder med al den tid jeg har brugt på at ringe til dem, så er
min timeløn forsvindende lille, selv set i forhold til de 500kr som jeg så
stadig ikke anser produktet for værende værd.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-05 17:31

Steen Holm Pedersen has brought this to us :
> Jeg opfatter det som værende ganske gratis for Telia at give mig dette nr. En
> måneds gratis abb. eller lign havde været sjovere.

Gratis er måske så meget sagt. Godt nok betaler Telia ikke ekstra for
det nummer, men de kunne have solgt det til en anden for 500kr som de
mister ved at give dig nummeret gratis.