TV Kort problemer ?
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-06-01 07:46

Hej !

Jeg har et Terra TValue TV kort - købt brugt - og det
har jeg så lige sat i min PC, og det virker OK !

Men efter inst af lydkortet får jeg en fejl hver gang PC'en
starter med at der ikke er nogen aktiv btvid provider eller
noget i den stil ?

Det siger jeg så OK til - og alt kører OK !

Hvis jeg så starter softwaren til TV-kortet op, så får jeg
fejlen igen - men igen kan jeg bare sige OK, og så kører
det OK !

Er der nogen, der har en løsning på "problemet" - eller hvad vi nu
skal kalde det - for det virker jo OK, men det er alligevel lidt
irriterende !

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-06-01 07:51

RETTELSE:

Der skulle selvfølgelig ikke stå:

"Men efter inst af lydkortet får jeg en fejl....."

men

"Men efter inst af TV-kortet får jeg en fejl....."

/Jan

Fra : Mogens

Dato : 11-06-01 08:22

On Mon, 11 Jun 2001 08:45:58 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er der nogen, der har en løsning på "problemet" - eller hvad vi nu
>skal kalde det - for det virker jo OK, men det er alligevel lidt

Hej

Jeg har samme TV kort og har også rodet lidt med problemet.

Har du et grafikkort med en Nvidia chip? TNT eller Geforce.
Kører du med Detonator drivere ?

Jeg oplever nemlig kun problemet når jeg har Detonator driveren
installeret. Skifter jeg til originale Asus drivere til mit Asus 7100
grafikkort er der ingen problemer.

Bare en ide. Måske det også virker for dig.

Mvh Mogens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-06-01 09:17

Mogens" <moveng@mailme.dk> wrote:

> Har du et grafikkort med en Nvidia chip? TNT eller Geforce.

Nej - det er et Ati Rage et eller andet 16 mb

> Kører du med Detonator drivere ?

Ingen specielle drivere !

> Bare en ide. Måske det også virker for dig.

Tak for forslaget - men umiddebart kan jeg ikke se nogen løsning,
men det er da nok en eller anden ting, som den ikke kan lide ved
grafikkortet ?

Grafikkortet sad i PC'en, da jeg købte den, og skal alligevel
udskiftes på et tidspunkt, og så kan det jo være, at det løser sig !

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 12-06-01 17:37

In article <0NZU6.3449$rs4.713925@news010.worldonline.dk>, jan@jve.dk
says...

> Er der nogen, der har en løsning på "problemet" - eller hvad vi nu
> skal kalde det - for det virker jo OK, men det er alligevel lidt
> irriterende !

Jeg har haft samme problem, men jeg hentede en opdatering af softwaren
og driveren på http://www.terratec.net, afinstallerede det gamle og
installerede det nye, derefter ingen problemer.

mvh Betina

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-06-01 08:14

"Betina Young Andersen" <betina@doglover.com> wrote:
> Jeg har haft samme problem, men jeg hentede en opdatering af softwaren
> og driveren på http://www.terratec.net, afinstallerede det gamle og
> installerede det nye, derefter ingen problemer.

Jo tak - det vil jeg da prøve i aften !

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-06-01 13:31

> Jo tak - det vil jeg da prøve i aften !

I aften kom hurtigere end forudset ;.)

Jeg har nu prøvet - og det hjalp ikke - surt - men tak
alligevel - det var da et forsøg værd !

Den giver stadig fejlen:

Btvid: No suitable DirectDraw provider - overlay
channel is disablet.

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 14-06-01 17:09

In article <A0JV6.99$hi6.874@news000.worldonline.dk>, jan@jve.dk
says...

> I aften kom hurtigere end forudset ;.)
>
> Jeg har nu prøvet - og det hjalp ikke - surt - men tak
> alligevel - det var da et forsøg værd !

Har du prøvet at skrive og spørge hos Terratec, jeg har før skrevet til
dem og altid fået et svar, det var da et forsøg værd.
Du kan gå ind på http://www.terratec.net/ttdk/support.htm og udfylde en
form med dit problem.

mvh Betina