Komplet webshop med dankort. Hvordan?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 01-12-05 13:31

Hej.

Jeg skal lave en komplet webshop og min umiddelbare plan er at bruge
PHP-programmet osCommerce (www.oscommerce.com).

Webshoppen skal ikke bruge deres standard-design, men være unik og det har
jeg set på deres eksempler, at programmet kan.

Når jeg har tilpasset designet skal jeg have integreret dankort-betaling,
men hvorledes gøres dette? Kunden har en aftale med PBS i forvejen (fra en
anden shop og en anden host), men kan denne bruges to steder?

Hvad skal jeg ellers bruge for at kunne integrere dankort-betaling i
PHP-programmet? Skal jeg skaffe et specielt webhotel som har et godkendt
program eller hvad er den nemmeste løsning? Har jeg ellers overset noget?

Alle gode forslag og betragtninger modtages med glæde.
--
Mvh. Jacob Larsen

Fra : Martin

Dato : 01-12-05 17:05

Jacob Larsen wrote:
> [...]
>
> Webshoppen skal ikke bruge deres standard-design, men være unik og det har
> jeg set på deres eksempler, at programmet kan.

Hvis du ikke har styr på det selv, så vil jeg anbefale dig at finde en
designer som har styr på OSCommerce, det er ikke det nemmeste script der
findes.

> Når jeg har tilpasset designet skal jeg have integreret dankort-betaling,
> men hvorledes gøres dette? Kunden har en aftale med PBS i forvejen (fra en
> anden shop og en anden host), men kan denne bruges to steder?

Prøv at søge i deres forum, der er lavet moduller til både dankort, og
dansk netbanks betaling.

> Hvad skal jeg ellers bruge for at kunne integrere dankort-betaling i
> PHP-programmet? Skal jeg skaffe et specielt webhotel som har et godkendt
> program eller hvad er den nemmeste løsning? Har jeg ellers overset noget?

Der findes mange udbydere derude.
Men du kan da starte med at kigge på
<www.betaling.dk>

> Alle gode forslag og betragtninger modtages med glæde.

--

Venlig hilsen
Martin

Fra : Jacob Larsen

Dato : 01-12-05 18:59

"Martin" <news@natten-i.dk> wrote in message

> Hvis du ikke har styr på det selv, så vil jeg anbefale
> dig at finde en designer som har styr på OSCommerce, det
> er ikke det nemmeste script der findes.

Jeg er uddannet datalog, så jeg tror sagtens jeg kan lære det, men jeg er nu
egentlig bare interesseret i at gøre det hele på den nemmeste måde. Har ikke
rodet med sådan noget før, men man skal jo starte et sted.

Er der en nemmere måde at gøre alt dette på end hvad jeg umiddelbart
forslår? F.eks. andre mere simple programmer end osCommerce? Jeg har slet
ikke brug for alle de features, der stilles til rådighed.

Desværre vil kunden have et helt unikt design for ellers er det jo nemt bare
at købe en færdig shop-løsning hos en dansk host med et godt rennomé. Findes
der evt en sådan hvor designet kan tilpasses i meget stor grad?

> Prøv at søge i deres forum, der er lavet moduller til
> både dankort, og dansk netbanks betaling.

Puha ja. Havde nogle problemer med at finde dem, da de havde lavet deres
struktur om så alle gamle links var døde. Det lykkedes dog til sidst at
finde dem, så jeg ved at jeg ikke starter på bar bund, hvis det ender med at
være det program, jeg skal bruge.

> Der findes mange udbydere derude.
> Men du kan da starte med at kigge på
> <www.betaling.dk>

Takker. Har læst det nu og lært en del. Nu ved jeg da hvad kravene er. Skal
bare lige regne ud hvordan jeg gør det hele nemmest.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879