"Mangler motiv til drab på døtre " artikel~
Fra : Sabina H.

Dato : 01-12-05 12:54

puha en IMO rigtig grim historie....
hvad i alverden får mænd til at gøre sådan noget???
(ikke at jeg dermed siger at kvinder ikke kan finde på det, man ser bare
oftere overskrifter med mænd der gør det)....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 01-12-05 13:14

Sabina H. wrote:

> puha en IMO rigtig grim historie....

Absolut.

> hvad i alverden får mænd til at gøre sådan noget???

Tit og ofte, når sådant sker, skyldes det, at konen har tænkt sig at
forlade manden og tage børnene med sig. Det er sikkert en yderst
frustrerende situation, fordi manden jo udmærket ved, at han efter al
sandsynlighed bliver taberen, for det er så godt som altid konen, der
ender med at få børnene, og han får dem så kun at se nogle få dage hver
anden uge.

Og så slår det klik. Han er sikkert lige så ulykkelig over det skete,
som alle andre, hvilket sikkert er årsagen til, at sådanne fædre typisk
forsøger at begå selvmord bagefter.

Men det er i hvert fald meget tragisk.

Fra : Holst

Dato : 01-12-05 13:17

Sabina H. wrote:

> [...]

Og så slår det klik. Han er sikkert lige så ulykkelig over det skete,
som alle andre, hvilket sikkert er årsagen til, at sådanne fædre typisk

Prøv at stil dit spørgsmål i news:dk.videnskab.psykologi, idet det er
uden for fundatsen i denne gruppe.

Fra : Far igen igen

Dato : 11-12-05 16:18

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sandsynlighed bliver taberen, for det er så godt som altid konen, der
> ender med at få børnene, og han får dem så kun at se nogle få dage hver

Ja han kan bare få lov til at betale!

Fra : Michael Zedeler

Dato : 01-12-05 13:18

Sabina H. wrote:
> [klip]
>
> puha en IMO rigtig grim historie....
> hvad i alverden får mænd til at gøre sådan noget???

Det er noget af det mest vanvittige og modbydelige, jeg kan forestille
mig at en far kan gøre. Årsagen kan velsagtens være ekstrem jalousi
eller depression, men jeg må indrømme at jeg har temmelig svært ved at
sætte mig ind i tankesættet hos den slags ulykkelige mennesker.

Det er vel en forudsætning at vedkommende er så selvcentreret, at han
mener at børnenes og hans liv er så tæt forbundne, at børnene ikke
fortjener at leve uden ham. Altså i sig selv en alvorlig
personlighedsforstyrrelse (uden at jeg kan sætte nogen præcis,
videnskabelig etiket på den).

Så vidt jeg husker, er det overvejende mænd, der f. eks. har
psykopatiske tendenser. Det kunne være en mulig forklaring.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 11-12-05 09:59

Sabina H. skrev:

> puha en IMO rigtig grim historie....
> hvad i alverden får mænd til at gøre sådan noget???
> (ikke at jeg dermed siger at kvinder ikke kan finde på det, man ser bare
> oftere overskrifter med mænd der gør det)....

En mega-grim historie (((
Og ærligt talt, jeg har lige så lidt til overs for folk der gør sådan
noget, som jeg har til overs for aktive pædofile - Mener de er langt hen
af vejen 2 alen af samme stykke.

--
Jan

www.biotopia.dk
Diskussionsforum for biseksuelle og -nysgerrige