Spg. om import af et stk. maskine fra Kina~
Fra : Not-my-mail@do-not-u~

Dato : 01-12-05 08:32

Hej Alle.

Jeg vil gerne importer 1 stk. maskine fra kina.

Prisen er ca. 50.000 kr. og fragten er ca. 1000 kr.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal betale i told?
Er der ellers nogle udgifter jeg skal tage højde for?

Hvis der er nogen der har en adresse til en hjemmeside, skrevet i et let
forståeligt sprog (dvs. ikke SKAT.dk) som forklare lidt om toldreglerne, må
de gerne lige smide et link.

Mvh.

Morten Jensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 01-12-05 09:34

<Not-my-mail@do-not-use-this.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal betale i told?
> Er der ellers nogle udgifter jeg skal tage højde for?

Du skal betale told maskinen + alle de omkostninger der løber på før den når
den danske grænse. Du skal således også betale told af fragt, emballage,
evt. forsikring osv.

Fra : Holst

Dato : 01-12-05 09:52

Not-my-mail@do-not-use-this.ok wrote:

> Jeg vil gerne importer 1 stk. maskine fra kina.
>
> Prisen er ca. 50.000 kr. og fragten er ca. 1000 kr.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal betale i told?
> Er der ellers nogle udgifter jeg skal tage højde for?

Sædvanligvis skal du betale told og moms af sådanne ting.

Men ring til Skat og spørg dem. På den måde får man som oftest det
bedste svar, f.eks. vil de også kunne fortælle dig toldsatsen.

Så vidt jeg har hørt, er det dog lidt vanskeligt at ringe til Skat,
eftersom de har voldsomme problemer med telefonsystemet, men man kan jo
altid prøve.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-12-05 10:50

Holst skrev:

> [...]
>
> Så vidt jeg har hørt, er det dog lidt vanskeligt at ringe til Skat,
> eftersom de har voldsomme problemer med telefonsystemet, men man kan

Alternativt kan man sende dem en mail. Jeg har altid fået hurtigt og
kompetent svar ad dén kanal, og det er rart at have oplysningerne på skrift
til senere brug.

--
Mvh. Peter
"Rumours of my assimilation have been greatly exagerrated."

Fra : Allan Soerensen

Dato : 01-12-05 11:36

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativt kan man sende dem en mail.

De har også problemer med deres IT-systemer
Har netop været til "torskegilde", hvor sagsbehandleren absolut intet kunne
på sin PC.

Fra : René

Dato : 01-12-05 09:53

du kan finde evt toldkoder og satser på http://vita.toldskat.dk/vita.htm
er det blot at finde ud af hvilken varegruppe den hører under.

mvh
René

--
-