Køb af varer i firma regi...
Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 30-11-05 20:37

Hej NG!

Jeg har fået tilbudt en fast stilling (som lønmodtager) pr. 1/1-2006. Indtil
da har jeg været selvstændig. De effekter jeg har købt i mit firma (PC,
mobiltlf. mv.) - og som er trukket fra i skat, skal de "modregnes" når jeg
overgår til at være lønmodtager?

Jeg forventer ikke at "lukke" firmaet - men regner dog, pt., ikke med at
have indtægt/omsætning i 2006.

Pfht, Værner Vemmelig

Fra : Holst

Dato : 30-11-05 20:57

Verner Jensen, Ålborg wrote:

> [...]
> overgår til at være lønmodtager?
>
> Jeg forventer ikke at "lukke" firmaet - men regner dog, pt., ikke med at

Nej, du kører bare videre som hidtil med alt, hvad dette måtte betyde,
dvs. groft sagt sige udarbejdelse af momsregnskaber, indbetaling af
moms, årsregnskab, udvidet selvangivelse og lignende.

Først den dag du agter at lukke firmaet, vil firmaet skulle afhænde dets
aktiver, dvs. sælge computer, inventar og lignende.

Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 03-12-05 16:23

Men vil det kunne betale sig, rent skatte teknisk, at investere i
forskellige effekter - i indeværende regnskabsår - fremfor at skulle købe
disse som privatperson i næste år?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-12-05 09:28

"Verner Jensen, Ålborg" <java@ofir.dk> wrote in message
> Men vil det kunne betale sig, rent skatte teknisk, at investere i
> forskellige effekter - i indeværende regnskabsår - fremfor at skulle købe
> disse som privatperson i næste år?

Hvis du allerede nu ved, at disse effekter ikke skal bruges i virksomheden
og T&S også ved det, så får du svært ved at trække dem fra. Men ellers er
det smart og ret umuligt for T&S at sige noget til.

Det er selvfølgelig skattesnyd og moralsk forkasteligt

hilsen
Uffe