Diæt mod forhøjet kolesterol
Fra : Sven

Dato : 30-11-05 16:45

Hej.
Min kone lider af Behcet's syndrom, og får forskelligt medicin der som
bivirkning bl.a. forhøjer hendes kolesterol-tal. Hun vil gerne forebygge, at
det bliver væsentligt forhøjet, og vi leder derfor efter en diæt til dette.
kan man finde en sådan på nettet?
Jeg har prøvet google, men er ikke skrap nok til at finde det rette. jeg har
fundet en masse sider der skriver om, at man skal på diæt hvis man har
forhøjet kolesterol, men ikke en eneste om, hvordan denne diæt ser ud!
Nogen der har et godt link?

Sven

Fra : LJ

Dato : 30-11-05 16:54

Sven wrote:
> [...]
> fundet en masse sider der skriver om, at man skal på diæt hvis man har
> forhøjet kolesterol, men ikke en eneste om, hvordan denne diæt ser ud!

Becel?

Fra : John N. H.

Dato : 04-12-05 11:24

> Becel?

er nu ikke en diæt. Men er nok det _mindst_ skadelige fedtstof, hvis man
_absolut_ skal have fedtstof på sit brød.

Ellers kig lidt på hjerteforeningens hjemmeside,
http://www.hjerteforeningen.dk/sw175.asp , der er mange gode råd og en
hel del fornuftige opskrifter, der tager hensyn til kolesterolet.

Mvh
John

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-05 16:03

In article <4392c3bb$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, John N. H. wrote:

> er nu ikke en diæt. Men er nok det _mindst_ skadelige fedtstof, hvis man
> _absolut_ skal have fedtstof på sit brød.

De reklmaerer med at bare man spiser deres produkt, så falder kolesterol-
tallet. Så det har en kolestorolnedsættende virkning (muligved ved
flerumættede fedtsyrer i stor stil).

Fra : John N. H.

Dato : 04-12-05 16:20

"Povl H. Pedersen" skrev:

> De reklmaerer med at bare man spiser deres produkt, så falder
> kolesterol-
> tallet. Så det har en kolestorolnedsættende virkning (muligved ved
> flerumættede fedtsyrer i stor stil).

De reklamerer, ja, men de dokumenterer det ikke. Derfor tør jeg næppe
drage nogen konklusion om dets virkning.

Glem ikke, at både sundhedsmyndigheder og forbrugerrådet tager afstand
fra reklamekampagnen - (dog ikke fra selve produktet).

Mvh
John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-12-05 11:29

"John N. H." <jnha1@mailFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Glem ikke, at både sundhedsmyndigheder og forbrugerrådet tager afstand
> fra reklamekampagnen - (dog ikke fra selve produktet).

Tja, du kunne jo prøve... De reklamerer jo med pengene tilbage, hvis ikke
dit kolesteroltal falder...

M.V.H.....Benny..

Fra : John N. H.

Dato : 05-12-05 20:14

"Benny Mortensen" skrev i en meddelelse:

> Tja, du kunne jo prøve... De reklamerer jo med pengene tilbage, hvis
> ikke
> dit kolesteroltal falder...

Ja, det kunne jeg jo. Men af gode grunde er jeg vist ikke lige den rette
forsøgsperson

Gad vide, hvad en praktiserende læge vil svare, hvis der kommer en
ellers rask patient og siger:
Jeg vil gerne have taget 2 kolesteroltest med 3 ugers mellemrum, fordi
jeg er ved at afprøve Becel ??
(I reklamen forventes det jo, at Sygesikringen betaler).

Mvh
John

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 14-12-05 18:30

John N. H. <jnha1@mailFJERN.dk> skrev:

> [...]
Skrev du ikke noget om sygdom? så må man vel også gå til læge og
få sit årlige eftersyn.

--
Vits Breaks

Fra : John N. H.

Dato : 17-12-05 16:19

"Thomas Peter Bitsch (slet F6IXN)" skrev i en meddelelse:
> Skrev du ikke noget om sygdom? så må man vel også gå til læge og
> få sit årlige eftersyn.

Korrekt, på et tidspunkt skrev jeg noget om sygdom.
Netop derfor mener jeg ikke, at jeg er den rette forsøgsperson.
Netop derfor får jeg ikke bare kontrolleret mit kolesterol en enkelt
gang om året, men adskillige gange årligt......................

Mvh
John

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-12-05 17:41

Benny Mortensen skrev den 05-12-2005 11:29:

> Tja, du kunne jo prøve... De reklamerer jo med pengene tilbage, hvis ikke
> dit kolesteroltal falder...

----
For at du opnår den optimale sænkning af dit kolesteroltal,
skal du spise 3 portioner Becel pro∙activ hver dag som en
del af en sund kost rig på frugt og grønt.
----
citat fra Becel's egen produktanbefaling.
http://www.becel.dk/becel_doc/pro.activ_3maader.pdf

Er det så produktet eller den sunde kost med frugt og grønt som sænke
kolesterol-tallet?

Og har I set priserne på produkterne....tak skipper.

tsk tsk tsk

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-05 00:37

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
> kolesterol-tallet?
>

> Og har I set priserne på produkterne....tak skipper.

Nej jeg har bare set TV reklamen . Som du ved, jeg har ingen problemer
med overvægt....

M.V.H.....Benny..

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-12-05 19:14

Benny Mortensen skrev den 12-12-2005 00:36:

> Nej jeg har bare set TV reklamen .

29,95 for en bakke magarine på svjh 400 gram.

> Som du ved, jeg har ingen problemer
> med overvægt....

????

Tænker du på signatur?

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 14-12-05 18:32

Carsten Riis <.@.> skrev:

> [...]
>skal du spise 3 portioner Becel
>pro?activ hver dag som en
>del af en sund kost rig på frugt og grønt.

Kender du prisen på kolesterol medicin? Og så er plantesteroler
faktisk dyre og svære at udvinde.

--
Vits Breaks

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-12-05 18:42

Thomas Peter Bitsch skrev:

> Kender du prisen på kolesterol medicin?

Det behøver ikke at være særlig dyrt. Fx koster Pravastatin 1-2 kr.
pr. dagsdosis, og det er vist et meget typisk prisleje for statiner.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 14-12-05 19:57

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> skrev:

> [...]
2 kr.
>pr. dagsdosis, og det er vist et meget typisk prisleje for

Med tilskud- og bedre end naturens egne produkter
Vits Breaks

Fra : John N. H.

Dato : 17-12-05 16:26

"Klaus Alexander Seistrup" skrev:

> Det behøver ikke at være særlig dyrt. Fx koster Pravastatin 1-2 kr.
> pr. dagsdosis, og det er vist et meget typisk prisleje for statiner.

I visse tilfælde hjælper statiner ikke en pind. Og så taler vi ikke om
1-2 kr. mere, men om helt andre beløb.............

Mvh
John

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-12-05 19:06

Thomas Peter Bitsch (slet VBLKN) skrev den 14-12-2005 18:32:

> Kender du prisen på kolesterol medicin?

Jep.

Her taler vi ikke om medicin men om fødevarer

> Og så er plantesteroler
> faktisk dyre og svære at udvinde.

Hvad er plantesteroler?

Hvorfor ikke bare omlægge sin kost generelt, så man får de hersens
plantesteroler i deres naturlige "indpakning"?

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 18-12-05 16:59

Carsten Riis <.@.> skrev:

>Jep.
>

>Her taler vi ikke om medicin men om fødevarer

>Hvad er plantesteroler?
Find dem på nettet, ellers tager det for lang tid at forklare.

>Hvorfor ikke bare omlægge sin kost generelt, så man får de
hersens
>plantesteroler i deres naturlige "indpakning"?
Fordi du skal æde en hel.... masse gulerødder for at få samme
dosis.

>--
>mvh Carsten Riis
>For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis!
> [...]

Og så kommer der pro aktiv drikkeyoughurt, hvor du kun skal
drikke en om dagen - men det bliver det ikke billigere af.
Vits Breaks

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 14-12-05 18:28

John N. H. <jnha1@mailFJERN.dk> skrev:

>De reklamerer, ja, men de
>dokumenterer det ikke. Derfor tør jeg næppe
>drage nogen konklusion om dets virkning.
Jo de dokumenterer det

>Glem ikke, at både
>sundhedsmyndigheder og
>forbrugerrådet tager afstand
>fra reklamekampagnen - (dog ikke
>fra selve produktet).
Nej for det er god-og anderkendt.

--
Vits Breaks

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 14-12-05 18:27

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev:
>In article
> [...]
Nej - med plantesteroler, som er naturlig i grøntsager bl. a.
Becel har også youghurt, mælk og margarine, og så får du pengene
tilbage, hvis det ikke hjælper.
Vits Breaks

Fra : bj

Dato : 30-11-05 20:00

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> [...]
> har fundet en masse sider der skriver om, at man skal på diæt hvis man har
> forhøjet kolesterol, men ikke en eneste om, hvordan denne diæt ser ud!

prøv at tjekke det her: http://www.diaetist.dk/composite-84.htm

eller søg under google med "mad +kolesterol", fedtfattig mad+kolesterol",
Kolesterol+diæt"

vær opfindsom i søgefeltet og der vil helt klart komme mange ting frem, men
så igen er det vel et sprøgsmål om at få den korrekte vejledning af en
diætist i samarbejde med lægen..

held og lykke

bj