Boot problem
Fra : Flemming Grønborg

Dato : 11-06-01 06:51

Hej.
Jeg har en DUROM 750 MH. Den er en uge gammel.
Jeg har rodet lidt med Linux på en anden harddisk, som jeg har sat til som
master, og trukket stikket (signalkaplet) ud af computerens originale HD.
Det har jeg rodet med i et par dage, men pludselig vil min maskine kun boote
fra en devise.
D.v.s. min bios er sat til at boote sådan:
First device CDROM
Second device FLOPPY
Third device HDD-0

Jeg får følgende fejl: UGYLDIG SYSTEMDISK DISK I/O FEJL

Når jeg slår to boot devicer fra, eller sætter den første til HDD-0 booter
den fint. Det virker som om, den kun vil boote fra en device, og er der ikke
et boot medie i, går den ikke videre til den næste bootdevice.

Med venlig hilsen
Flemming Grønborg

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 11-06-01 07:27

Hvis der er et medie i som der ikke kan bootes fra skal den give
fejlmelding!

Fra : Flemming Grønborg

Dato : 11-06-01 14:42

Karl Erik Nielsen <karle@city.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9g1oab$2maf$1@news.cybercity.dk...
> Hvis der er et medie i som der ikke kan bootes fra skal den give
> fejlmelding!

Den giver også fejlmelding hvis der ikke er noget medie i.
Flemming Grønborg

Fra : Flemming Grønborg

Dato : 11-06-01 15:28

Jeg har fundet fejlen.