TeleDanmark Bredbånd
Fra : Kim Norskov

Dato : 11-06-01 06:30

I TeleDanmarks nye kombinerede ADSL/Telefon-løsning "Bredbånd" får man
som standard 2 dynamiske IP-adresser.

Hvad skal man med 2? - Kan nogen forklare?

Kim.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 11-06-01 09:08

On Mon, 11 Jun 2001 07:30:11 +0200, Kim Norskov wrote:
>I TeleDanmarks nye kombinerede ADSL/Telefon-løsning "Bredbånd" får man
>som standard 2 dynamiske IP-adresser.
>
>Hvad skal man med 2? - Kan nogen forklare?

Hvis du nu havde læse de første svar du fik, så ville du vide det !!!!

Op til 2 adresser, hvis man har 2 maskiner !

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Fætter Højben

Dato : 11-06-01 10:18

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Hvis du nu havde læse de første svar du fik, så ville du vide det !!!!

tihi. han kom jo bare til at poste det samme to gange...

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-06-01 10:27

Fætter Højben wrote:

>tihi. han kom jo bare til at poste det samme to gange...

Med 10½ times mellemrum?

--
Mvh, Christian

"Eat Smacky Smores!"

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 11-06-01 13:07

"Christian Andersen" <19w9bq2h31001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Med 10½ times mellemrum?
Mon han kører på et 9600 kbit modem så er det jo der det ligger *GRIN*

Fra : Kim

Dato : 11-06-01 15:07

Ja, beklager men Agent og test.news......har ikke modtaget indlæg i gruppen
i 2 dage nu. Så selvom jeg havde postet, kunne jeg ikke se, at det var
kommet frem.

Jeg har da allerede 2 maskiner på 1 ip-adresse. Man får vel ikke 2 modems?
(Og i Bredbånd står der intet om router!!!!!!)

Mvh,
Kim

Fra : Jesper Skriver

Dato : 11-06-01 17:55

On Mon, 11 Jun 2001 16:06:51 +0200, Kim wrote:
>Jeg har da allerede 2 maskiner på 1 ip-adresse. Man får vel ikke 2 modems?

Nej. En router kan lave NAT, så flere maskiner deler en officiel adresse,
med BB|ADSL kan du med en switch (eller evt. en hub) sætte flere maskiner
direkte til modem'et, disse kan så få hver sin ip adresse.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Brian Høy

Dato : 11-06-01 22:42

> Nej. En router kan lave NAT, så flere maskiner deler en officiel adresse,
> med BB|ADSL kan du med en switch (eller evt. en hub) sætte flere maskiner
> direkte til modem'et, disse kan så få hver sin ip adresse.

Lidt kort uddybende til Kim

Fordel:
DU har ikke problemer med at sætte nat op, og ikke problemer med ting som
netmeeting der ikke virker gennem en router. alt vil virke (undtaget hvis
TDC har nogle generelle begrænsninger)

Ulempe:
Dit lokalnet er ikke rigtigt et lokalnet mere, men nærmere 2 tilfældige
computere på det store internet.

Mvh. SoftMan.