Telia's net??
Fra : Lomito

Dato : 30-11-05 12:28

Søger erfaringer ang. hvor god Telia's mobilnet / dækning er i landet.
Skriv gerne de steder i opholder jer og hvor godt signalet er.

Lomito

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-11-05 15:10

"Lomito" <lomito@(FJERNES)sol.dk> wrote in message
> Søger erfaringer ang. hvor god Telia's mobilnet / dækning er i landet.
> Skriv gerne de steder i opholder jer og hvor godt signalet er.

Phyha hvad vil du få udaf det - Telias er et ok net - bestemt ikke perfekt
har selv oplevet mange steder uden dækning - men det har jeg også med TDC og
Sonofon - vil dog sige at både TDC og Sonofons er bedre end Telias - men
igen alt efter hvor lige du bor..

Køb dig et taletidskort og prøv lige der hvor du skal bruge det..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-05 15:26

Lomito explained on 30-11-2005 :
> Søger erfaringer ang. hvor god Telia's mobilnet / dækning er i landet.
> Skriv gerne de steder i opholder jer og hvor godt signalet er.

Esbjerg - elendigt net, bor små 100m fra en mast men har stadig dårlig
dækning. Og det bliver endnu værre hvis man kører nordpå mod f.eks.
Skjern, der er lange stræk hvor der ingen dækning er overhovedet.

Men hva, Telia ligger som de har redt, når man køber DK's bedste
mobilnet og lukker det så har man fortjent dårlig dækning...

Fra : peter6715

Dato : 30-11-05 16:23

hvad er det egentlig du vil opnå med denne tråd ???
Du ved sikkert ligesågodt at du kan hente deres dækningskort på deres
hjemmeside, og så se hvor de dækker

Godjul alligevel.

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-05 19:11

peter6715 wrote on 30-11-2005 :
> Du ved sikkert ligesågodt at du kan hente deres dækningskort på deres
> hjemmeside, og så se hvor de dækker

Deres dækningskort er beregnet ud fra algoritmer der beskriver GSM
signalets udbredelse - det er ikke identisk med den faktiske dækning.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 30-11-05 16:45

> Men hva, Telia ligger som de har redt, når man køber DK's bedste
> mobilnet

Ptja.. Danmarks bedste og Danmarks bedste... Det var vist kun i den
undersøgelse de selv havde betalt for ;)

--
Michael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-05 19:11

Michael Kjærsgård formulated on onsdag :

> Ptja.. Danmarks bedste og Danmarks bedste... Det var vist kun i den
> undersøgelse de selv havde betalt for

Orange havde den bedste dækning begge de gange jeg var abonnent hos dem
- fuldt signal hele tiden.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-12-05 09:10

> Orange havde den bedste dækning begge de gange jeg var abonnent hos dem
> - fuldt signal hele tiden.

Så har du ikke været på besøg her hvor jeg bor ;)

--
Michael

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-12-05 16:14

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> Så har du ikke været på besøg her hvor jeg bor ;)

Jep og sådan kunne vi blive ved

Orange har også mange steder med elendig dækning.. hov de findes ikke
længere..

Fra : Carsten H

Dato : 30-11-05 16:34

"Lomito" <lomito@(FJERNES)sol.dk> skrev i en meddelelse
> Søger erfaringer ang. hvor god Telia's mobilnet / dækning er i landet.
> Skriv gerne de steder i opholder jer og hvor godt signalet er.

De dækker ikke lige så godt som TDC og Sonofon, faktis lejer Telia sig ind
hos Sonofon flere steder i landet for at få bedre dækning.

Carsten

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-12-05 16:15

"Carsten H" <non@non.non> wrote in message

> "Lomito" <lomito@(FJERNES)sol.dk> skrev i en meddelelse
>
> De dækker ikke lige så godt som TDC og Sonofon, faktis lejer Telia sig ind
> hos Sonofon flere steder i landet for at få bedre dækning.

Kilde?

Er ret længe siden at Telia slukkede deres roaming aftale med sonofon - de
har jo også to net nu skal du regne med, både orange og telia - burde have
givet en forbedring enkelte steder..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-12-05 16:34

Flemming Lynggaard brought next idea :
> burde have givet en forbedring enkelte steder..

Det har det bare ikke - måske for en enkelt Telia kunde eller to, men
jeg kender flere Orange kunder der har skippet Telia fordi der
pludselig ikke var dækning på deres hjemmeadresse længere...

Fra : Carsten H

Dato : 01-12-05 17:15

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kender flere Orange kunder der har skippet Telia fordi der pludselig ikke
> var dækning på deres hjemmeadresse længere...

Der er mange Orange kunder der skipper Telia, inkl. mig selv, jeg flygtet da
jeg fandt ud af at Orange var solgt til Telia, skulle ikke nyde noget.

Carsten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-12-05 17:42

Carsten H submitted this idea :
> Der er mange Orange kunder der skipper Telia, inkl. mig selv, jeg flygtet da
> jeg fandt ud af at Orange var solgt til Telia, skulle ikke nyde noget.

Jeg har også droppet dem - og efter sigende er der også mange af de
medarbejdere der kom med fra Orange der ser sig om efter andre
græsgange.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 02-12-05 12:50

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> Carsten H submitted this idea :
>
> Jeg har også droppet dem - og efter sigende er der også mange af de
> medarbejdere der kom med fra Orange der ser sig om efter andre græsgange.

Nu gjorde telia jo også en utilgivelig fejl da de lukke oranges net ved ikke
at give oranges kunder nye sim kort og dermed unødigt give dem utrolige
problemer - for mig en totalt amatør beslutning og respektløst overfor deres
kunder..

Ja mange er flygtet

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-12-05 12:59

Flemming Lynggaard formulated the question :
> [...]
> problemer - for mig en totalt amatør beslutning og respektløst overfor deres

Og ikke nok med det så lukkede de en alt for stor del af Oranges net og
efterlod en masse huller - det virker lidt som om de blot var ude efter
at købe kunderne og eliminere en konkurent.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 02-12-05 13:26

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in

> [...]
> ved ikke at give oranges kunder nye sim kort og dermed unødigt give
> dem utrolige problemer - for mig en totalt amatør beslutning og

Hvad er det for utrolige problemer, jeg har?

Jeg er gammel mobilix-> (nyt simkort) orange-> (ikke nyt simkort) telia
kunde og ud over at jeg skulle gentage min telefonsvarerbesked har jeg ikke
mærket noget til skiftet?

Det eneste der får mig til at overveje skift er at mit meget lille forbrug
koster for meget hos Telia.

Mvh. NKJ

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-12-05 13:54

Niels Kristian Jensen wrote on 02-12-2005 :
> Jeg er gammel mobilix-> (nyt simkort) orange-> (ikke nyt simkort) telia
> kunde og ud over at jeg skulle gentage min telefonsvarerbesked har jeg ikke
> mærket noget til skiftet?

Problemerne er ikke helt så store nu som de var før Oranges net blev
slukket fuldstændig. En lang periode stod Oranges net og kørte for fuld
knald men nægtede adgang for alle. Dvs, telefoner med Orange simkort
forsøgte at komme ind på Oranges net - først når de var blevet endeligt
afvist forsøgte telefonen at komme på et af de andre tilgængelige net.
Det tog altså alt alt for lang tid når man tændte telefonen - og nogen
kom ikke på med mindre de manuelt valgte Telias net.

Derudover har der været masser af stabilitetsproblemer, f.eks. døde
deres GPRS i en uges tid og så er dækningen blevet markant dårligere.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 02-12-05 14:30

> [...]
>
> Derudover har der været masser af stabilitetsproblemer, f.eks. døde
> deres GPRS i en uges tid og så er dækningen blevet markant dårligere.

OK - jeg er bybo og min telefon slukker selv hver aften og jeg tænder den
igen når vækkeuret lyder næste morgen, derfor har jeg nok ikke lagt mærke
til de problemer. Søgningen efter tilgængelige net efter "tænd" er mig
bekendt mere grundig end den periodiske søgning.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-12-05 14:34

Niels Kristian Jensen explained :
> Søgningen efter tilgængelige net efter "tænd" er mig
> bekendt mere grundig end den periodiske søgning.

Ja den skal jo finde ud af hvilket net den skal på - den periodiske
søgning er jo blot for at holde styr på hvilke master den skal snakke
med.

Fra : *** Calle ***

Dato : 02-12-05 17:38

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> jeg kender flere Orange kunder der har skippet Telia fordi der
> pludselig ikke var dækning på deres hjemmeadresse længere...
Ja det er da blevet noget rent skod. Nu sidder mit Teliakort kun i GPS'en
for at jeg kan få lov at tænde den. mere er det ikke værd
--
*** Calle ***

Fra : Peter

Dato : 01-12-05 16:51

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Kilde?

Jeg er Telia-kunde (endnu da) og kan se at min telefon slår over på Sonofons
net når Telias dækning forsvinder.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Carsten H

Dato : 01-12-05 17:15

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Jeg er Telia-kunde (endnu da) og kan se at min telefon slår over på
> Sonofons net når Telias dækning forsvinder.

Nemlig

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-12-05 13:40

> Nemlig

Hmm ikke iflg Telia selv.. citat

Kære Kunde

Tak for din henvendelse til Telia.

Det kan hermed oplyses at vi ikke længere har en aftale med Sonofon.
Beklager

Fra : Carsten H

Dato : 01-12-05 17:13

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kilde?

Min arbejdsplads, gæt selv hvad for en

> Er ret længe siden at Telia slukkede deres roaming aftale med sonofon - de
> har jo også to net nu skal du regne med, både orange og telia - burde have
> givet en forbedring enkelte steder..

Stadig ikke god nok

Carsten

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 01-12-05 17:21

Telia hævdede på et tidspunkt for nogle måneder siden at de dækker Danmark,
men efter at Kontant testede det efter, vidste det sig, der næsten ikke er
nogen dækning i flere (mange) områder i Danmark.

Kan huske at der bl.a. ingen dækning var på Møn og Falster, og til dels på
Fyn.

Ved ikke om det er blevet forbedret siden !.

/F

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-12-05 21:45

Lomito skrev den 30-11-2005 12:27:
> Søger erfaringer ang. hvor god Telia's mobilnet / dækning er i landet.
> Skriv gerne de steder i opholder jer og hvor godt signalet er.

Hvor i Danmark?

Her på Amager er der ingen problemer.
I Ydby (Thy) er dækningen blevet bedre de senere år. Den var ikke så
god tilbage i Mobilix tiden.
Ved Slivsøen (haderslev) er dækningen også ganske god.

Langs jernbanen mellem de nævnte punkter er der ingen problemer. Og dog
der er et område lige før Herning hvor der er lidt tyndt.

Hvis du har dækningsproblemer, så prøv at indstille din mobiltelefon til
manuelt netværk, hvis det står på automatisk eller automatisk, hvis
det står på manuelt.
Hvis du stadig ikke har dækning, så brug Telias dæknings-mail
http://selvbetjening.mymobile.dk/feedback

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : *** Calle ***

Dato : 02-12-05 17:43

Carsten Riis wrote:
> [...]
> hvis det står på manuelt.
> Hvis du stadig ikke har dækning, så brug Telias dæknings-mail

kom nu ikke med alt det fis. det er afprøvet, og Telia er noget SKOD.
--
*** Calle ***

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-12-05 19:52

*** Calle *** skrev den 02-12-2005 17:42:

> kom nu ikke med alt det fis. det er afprøvet, og Telia er noget SKOD.

Trist, at du har den oplevelse.

Har du overvejet en fejl40?

Der er rigtig mange hidsigproppe som bliver meget meget små, når man
finder ud af, at de har lavet en fejl på deres telefon så den ikke virker.
Eller hvad med de folk der ikke betaler deres regning som puster sig op
hos forhandleren, men så snart man finder ud af telefonen ikke virker
pga. manglende betaling, så bliver er snakken straks en anden. Og ja
regningerne er tilsendt!
Eller hvad med den bruger som ikke kan sende/modtage SMS'er og hidser
sig op over selskabet.... tilgengæld ikke har opdaget at telefonens
beskedhukommelse er fyldt. Det er naturligvis også selskabet.
Eller den sjoveste: Man låner sin telefon ud til sin nevø som er kunde i
andet selskab, når man så får telefonen tilbage igen, så har nevøen
retttet telefonen til sit selskab, hvilket jo betyder, at
indstillingerne er gået fløjten. Men naturligvis er det selskabet. Jep.

Det svarer lidt til, at du går i netto og hidser dig op over, at den
mælk du har haft stående i stuen i 24 timer er blevet sur.

Derudover må du jo indrømme, at den oprindelige spørger ikke kommer med
særlig mange oplysninger omkring hvad han har af problemer eller hvad
det er han vil opnå med de oplevelser han samler på.
Eller er du så fikseret på din holdning til nævnte selskab, at du ikke
kan se det?
Så er det sgu mest trist for dig.

Og nej, jeg er ikke ansat i Telia

Fra : *** Calle ***

Dato : 02-12-05 22:58

Carsten Riis wrote:
> Trist, at du har den oplevelse.

Ja men sandt

> Har du overvejet en fejl40?

Er du Telia fanatiker! det er sku ikke mig der står for dækningen af deres
skodnet.
Og der er ikke tale om fejl 40. Har skam godt styr på teknik, og arbejder
ikke med andet på jobbet.
Problemet kom først efter Telia overtog Orange.
Har aldrig problemer med min TDC mobil

> [...]
> nevøen retttet telefonen til sit selskab, hvilket jo betyder, at
> indstillingerne er gået fløjten. Men naturligvis er det selskabet. Jep.

Kender godt typen, men sådan er jeg nu ikke. Men jeg forlanger at få det jeg
betaler for, Såsom dækning af nettet

> Det svarer lidt til, at du går i netto og hidser dig op over, at den
> mælk du har haft stående i stuen i 24 timer er blevet sur.

NEJ

> [...]
> hvad det er han vil opnå med de oplevelser han samler på.
> Eller er du så fikseret på din holdning til nævnte selskab, at du ikke

Nej der er andre udbydere

> Og nej, jeg er ikke ansat i Telia

Det skulle man ellers tro

--
*** Calle ***

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-12-05 00:47

*** Calle *** skrev den 02-12-2005 22:57:

> Ja men sandt

Det betvivler jeg heller ikke, at du oplever det som sådan.

Men hvorfor har telia så 1,1 millioner kunder (inkl. erhverv og taletid)?
Tror du virkelig, at de alle har den oplevelse du har?

Tror du selv, at andre selskaber kører problemfrit?

> Er du Telia fanatiker!

Næh, er du TeliaHader?
((ok overflødigt spørgsmål ))

Jeg har måske bare en lidt anden tilgang til de problemer jeg møder i
min hverdag. Den kaldes: Løsningsorienteret.

Jeg kan forestille mig, at din hedder noget i retning:
navlebeskuende afstandttilnæsetipfikseret problemfokusering med
indbyggede mavesår og forhøjet kolesteroltal.

> det er sku ikke mig der står for dækningen af deres
> skodnet.

hvad er det for noget skodnet? hvor I landet, hvad er det for telefoner
du prøver med.

I hele taget: fortæl lidt mere om hvad du oplever end bare, at du
oplever ingen dækning at have.
Hvad står der i displayet? Bliver du afbrudt i samtaler? Er der forskel
på om du modtager opkald eller foretager opkald? Er der forskel på
hvilke mobilselskabers kunder til ringer til eller når de ringer til
dig? er der forskel på hvilke tider af døgnet du oplever problemerne?

> Og der er ikke tale om fejl 40.

Psykologerne vil muligvis kalde det for: fornægtelse.

> Har skam godt styr på teknik, og arbejder
> ikke med andet på jobbet.

Den type kender jeg sørme også. De er de værste!
Teknikunkyndige FruJensen er en fryd at hjælpe ved siden af.

I min tid i Netto kom en kunde hen og kunne ikke få et batteridrevet ur
til at virke. Jeg tillod mig at spørge om han havde sat friske
batterier i og om de sad rigtigt. Uhaa da da, han var da både
svagstrømsingeniør og projektleder og i hele taget startede med et
foredrag om, at en Nettobums (det var så ikke det udtryk han brugte) som
mig ikke kunne fortælle ham noget om strøm. Jeg tillod mig, så at
tage batteriet ud og sætte det i jf. "graveringen" (eller hvad den nu
hedder) på uret. Det virkede.
Sjældent havde jeg set en person blive så tavs som ham.
De kommende gange han kom i butikken hilste han meget pænt.

Gad vide om du er den slags kunde.

Og hvis du har virkelig har forstand på teknik, så ved du godt, at
teknik ikke bare er teknik.

> Problemet kom først efter Telia overtog Orange.

Og hvad har du gjort for at afhjælpe? Jeg kan forstå på dig, at du har
forsøgt

- med manuel vs automatisk netværkssøgning

Har din forhandler/Teliabutik været ind over problemet eller sidder du
bare derhjemme og hidser dig op?
Har Telias teknikere på hovedkontoret kendskab til dine problemer?

Hvad med simkort i anden telefon? Og så sætte simkortet tilbage i den
oprindelige telefon.
hvad med et fungerende simkort i telefonen? Og så sætte det oprindelige
simkort tilbage igen.

Fortæl fortæl
Hvad har du gjort og hvad har du netop ikke gjort.
Hvad giver en forbedring af oplevelsen, hvad har effekt eller netop ikke
effekt?

Indtil videre har du ikke gjort andet end at jamre over skodnet. Du
har ikke været videre konstruktiv for at løse dit problem.

Hvad har du af beskedcentralnummer til SMS (korrekte: +4528187000),
telefonsvarer (korrekte: +4528184000)?
Hvad med alle dine viderestillinger?
Har du de korrekte MMS/GPRS-indstillinger både på telefonen, men har
Telia også kendskab til din nuværende telefonmodel. Sidstnævnte har
indflydelse på første gang du skal bruge GPRS-funktioner med simkortet svjh.

> Har aldrig problemer med min TDC mobil

TDC har jo heller ikke haft 2 net de skulle køre sammen

Og fordi _du_ ikke oplever problemer med TDC's net, så er der ikke
problemer med nettet?
Tror du selv på det?
Hvor mange steder i landet opholder du dig på en gang?

> Kender godt typen, men sådan er jeg nu ikke. Men jeg forlanger at få det jeg
> betaler for, Såsom dækning af nettet

Ja, så kom med lidt flere oplysninger end dem du kommer med.

Fx hvor i Landet, under hvilke forhold er du, hvad er det for telefon
er du prøver med, hvad har du gjort for at afhjælpe det. Har du været i
udlandet?

Når du er så teknik-kyndig, så ved du, at jo færrere oplysninger en
utilfreds kunde/bruger kommmer med, desto mindre kan man hjælpe.
Særlig hvis den utilfredse potentielt er i den anden landet og du ikke
kan få ud af brugeren andet end, at det er noget skod.

> Nej der er andre udbydere

Hvad har andre udbydere at gøre med, at den oprindelige spørger ikke
kommer med oplysninger?

> Det skulle man ellers tro

Meget mulig. Men hvorfor er det nu lige deres net der er galt med,
når vi to har så forskellig oplevelse af deres net.
Jeg færdes trods alt - ikke hele tiden - forskellige steder i landet og
steder hvor der jf. Telias dækningskort skulle være ringere dækning end
der reelt er.

Tror du, at jeg kører et eller andet særlig net?

Fra : *** Calle ***

Dato : 03-12-05 15:53

Carsten Riis wrote:

> Det betvivler jeg heller ikke, at du oplever det som sådan.
>

> Men hvorfor har telia så 1,1 millioner kunder (inkl. erhverv og
> taletid)? Tror du virkelig, at de alle har den oplevelse du har?

Ja, der er mange der er flygtet på det sidste

> Tror du selv, at andre selskaber kører problemfrit?

Næ, men noget bedre

> [...]
> navlebeskuende afstandttilnæsetipfikseret problemfokusering med
> indbyggede mavesår og forhøjet kolesteroltal.

Nej, Jeg siger: Kan de ikke levere, er der andre der står i kø for at få
lov.

> [...]
> hvilke mobilselskabers kunder til ringer til eller når de ringer til
> dig? er der forskel på hvilke tider af døgnet du oplever problemerne?

Der er næsten ingen dækning på hele øen Als, der roames hele tiden på
sonofons net, som de ikke samarbejder med mere, så jeg skulle betale roaming
afgift ;-(
Det er prøvet på alle 6 af mine mobiler, med samme resultat. Andre udbydere
er der intet problem med på det område.

> Psykologerne vil muligvis kalde det for: fornægtelse.

Er du naiv eller hvad, eller er du pedagog

> Den type kender jeg sørme også. De er de værste!
> Teknikunkyndige FruJensen er en fryd at hjælpe ved siden af.

Ja, fodi hende kan tlf. suportere rende om hjørnet med, og bilde en støvle
ind.
Det er jo nemt, når man får modsvar.

> [...]
> Sjældent havde jeg set en person blive så tavs som ham.
> De kommende gange han kom i butikken hilste han meget pænt.

Nej

> Og hvis du har virkelig har forstand på teknik, så ved du godt, at
> teknik ikke bare er teknik.

Jeps

> Og hvad har du gjort for at afhjælpe? Jeg kan forstå på dig, at du har
> forsøgt
>
> - med manuel vs automatisk netværkssøgning

Jeps. Og Telia har erkendt at de ikke har et godt net hernede efter at de
slukkede orange nettet

> [...]

> oprindelige telefon.
> hvad med et fungerende simkort i telefonen? Og så sætte det

er som sagt prøvet i 6 mobiler uden held

> Fortæl fortæl
> Hvad har du gjort og hvad har du netop ikke gjort.
> Hvad giver en forbedring af oplevelsen, hvad har effekt eller netop
> ikke effekt?

Bliv nu ikke ved med at være så klog, og erkend de har problemer
Se bar det eksempel en har smidt i Dk.binaer om Telia's hjemmeside

> [...]
> Telia også kendskab til din nuværende telefonmodel. Sidstnævnte har
> indflydelse på første gang du skal bruge GPRS-funktioner med
Stop dit kloge ævl, det kræver jo at der er netværksdækning

> TDC har jo heller ikke haft 2 net de skulle køre sammen

Det er jo ikke nogen undskyldning, de har selv valg opgaven.

> Og fordi _du_ ikke oplever problemer med TDC's net, så er der ikke
> problemer med nettet?
> Tror du selv på det?
> Hvor mange steder i landet opholder du dig på en gang?

Stop nu dit ævl. Du lyder som en der sidder på et offentligt kontor

--
*** Calle ***

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-12-05 17:24

*** Calle *** skrev den 03-12-2005 15:53:

> Ja, der er mange der er flygtet på det sidste

Der er flere der er kommet til kan jeg røbe

> [...]
> er der intet problem med på det område.

> Er du naiv eller hvad, eller er du pedagog

Ingen af delene. Tilgengæld ved jeg

> Ja, fodi hende kan tlf. suportere rende om hjørnet med, og bilde en støvle
> ind.

Hvilken interesse skulle de have med det?

> Det er jo nemt, når man får modsvar.

Dit er ikke modsvar. Det er paranoia.

> Nej

> Jeps

> Jeps. Og Telia har erkendt at de ikke har et godt net hernede efter at de
> slukkede orange nettet

Det var i sommers at det skete.

Der er sket rigtig meget siden da

> Jeps. Og Telia har erkendt at de ikke har et godt net hernede efter at de
> slukkede orange nettet

Hvor gammel er den oplysning?

> er som sagt prøvet i 6 mobiler uden held

Nej det har du ikke sagt før nu

Hvilke mobiler? Modeller.
Der er visse gamle modeller som ikke understøttes længere.

> Bliv nu ikke ved med at være så klog, og erkend de har problemer
Hvor har jeg ikke erkendt det?
Naturligvis er der problemer ellers ville teknikerne jo være arbejdsløse
hvis ikke der er problemer. Det gælder jo alle operatører på markedet.
Hvis alt kører som det skal, så er der jo ingen grund til at lave rette
indstillinger på både telefoner og på nettet hele tiden.

Jeg ved, at der arbejdes på at løse dem man får kendskab til.
Når du sidder i Asserballe Krat og hidser dig op over manglende dækning
og ikke gider fortælle de ting du foretager dig for at afhjælpe eller
hvad du ikke foretager dig..... hvordan kan du så hjælpes?
Du afviser jo mulige forklaringer som ævl.

Nogensinde overvejet, at jeg faktisk ved hvad jeg taler om?
Og at mange er blevet hjulpet ved de ting jeg har nævnt? Udover dem jeg
direkte har været i kontakt med, men også dem jeg har trænet til at
afhjælpe problemerne.

Og nej, jeg er stadig ikke ansat i Telia.

> Se bar det eksempel en har smidt i Dk.binaer om Telia's hjemmeside

Hvad har en hjemmesideopdatering med dækning at gøre med?

Og ja, jeg har smidt dem en mail omkring nævnte besked på deres
selvbetjeningssite.

> Stop dit kloge ævl,

Ikke desto mindre er det min erfaring, der fortæller mig, at før man kan
udråbe "systemet" som den store stygge årsag, så er det altså
smartest at vide at alt er som det skal være i den telefon man står med.

Jeg kan forstå på dig, at du ikke engang gider at afprøve de forskellige
muligheder jeg har skitseret for dig.
Tror du selv, at du har identificeret "systemet" som årsag, når du ikke
gider at ændre noget på telefonerne?
Er det også sådan at du fejlsøger på dit arbejde? Giver Elværket i
Åbenrå skylden for at din elmotor i Høruphav ikke virker?

> det kræver jo at der er netværksdækning

Sjovt nok er mange kunder blevet hjulpet med hvad kunden har oplevet som
dækningsproblemer, når man har justeret deres MMS/GPRS-indstillinger
både på telefonen og fra centralt hold. og for den sags skyld også
beskedcentral og tlf.sv.nummer.

Jeg kan desværre ikke forklare hvad der sker med resten af telefonen,
når man justerer de nævnte ting. Bare, at det virker og det er vel det
som som man vil opnå.

Brugeren kan via sin telefon overhovedet ikke vurdere om der er
netværksdækning eller ej.
Det eneste brugeren kan er se om man får forbindelse med et netværk
eller ej. Årsagen til /ingen forbindelse/ kan være meget mangfoldig!

Om manglende forbindelse skyldes at netværket er nede, ikke eksisterer
eller om der er noget galt med telefonen. Det ved man ikke medmindre
man prøver de ting jeg har nævnt.

Der kan jo også være noget så banalt som kunden ikke betaler sin regning
og dermed bliver lukket ned.
Det vil brugeren jo også opleve som manglende dækning.

> Det er jo ikke nogen undskyldning, de har selv valg opgaven.

Næh, en forklaring.

> Stop nu dit ævl. Du lyder som en der sidder på et offentligt kontor

Heller ikke.
Er du ligeså god til dit teknik som du er til at gætte mit erhverv?

For at en videre diskussion er noget jeg har lyst til med dig, så vil
jeg foreslå, at du afprøver de ting jeg har skitseret for dig.
Gerne i telefoner som ikke er dine og som er fuldt funktionsdygtige også
på telias net. Ikke hele Als er uden dækning .
Jeg kender dem i Telekæden Sønderborg og jeg ved, at de kan nogen ting
med mobiler som af brugeren er blevet "dødsdømt". Og vi taler ikke
engang reparationer her. Enten indstillinger på telefonen eller
indstillinger som kan laves fra centralt hold.

Samt at du tager dit sprogbrug op til overvejelse og gør det mere
venligsindet.
Hvor hvad du kalder modsvar. Det kalder jeg fordumsfuldhed (og ja, der
er u som i dum).

Fra : *** Calle ***

Dato : 05-12-05 07:38

Carsten Riis wrote:

> Nej det har du ikke sagt før nu

Nå så læs ovenstående

--
*** Calle ***

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-12-05 20:40

*** Calle *** skrev den 05-12-2005 07:37:

> Nå så læs ovenstående

Jeg mente tidligere i debatten. Ikke samme indlæg.

Fra : *** Calle ***

Dato : 05-12-05 23:12

Carsten Riis wrote:

> Jeg mente tidligere i debatten. Ikke samme indlæg.
vrøvlehovede
--
*** Calle ***

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-05 16:23

Carsten Riis used his keyboard to write :

> Den type kender jeg sørme også. De er de værste!

Dem der *tror* de ved noget om det er de værste, dem der virkelig ved
noget om det er fantastiske at have med at gøre, det er så dejlig nemt
:)

> Teknikunkyndige FruJensen er en fryd at hjælpe ved siden af.

Kun hvis hun gør som man siger og ikke lader som om hun ved noget om
det og dermed gør det hele besværligt.

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-12-05 23:39

Henrik Stidsen skrev den 03-12-2005 16:22:
> Carsten Riis used his keyboard to write :

> Dem der *tror* de ved noget om det er de værste,

Jep og jeg fornemmer, at ***Calle*** er af den type.

> dem der virkelig ved
> noget om det er fantastiske at have med at gøre, det er så dejlig nemt :)

Jep.

> Kun hvis hun gør som man siger og ikke lader som om hun ved noget om det
> og dermed gør det hele besværligt.

Hellere besværligt end den anden type.