Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Salgsværdi for lejlighed
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-11-05 10:34

I vores ejerforening er der for nyligt blevet solgt en lejlighed, der i
størrelse og "indhold" kan sammenlignes med vores. Vi er derfor
interesserede i at finde ud af, hvad den har kostet, da den var til salg i
lang tid.

Er der et eller andet sted på internettet, hvor vi kan slå seneste
salgspris for en ejendom/lejlighed op? Kan vi evt få det at vide via en
ejendomsmægler?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Peter H

Dato : 30-11-05 11:27

"Jesper >
> Er der et eller andet sted på internettet, hvor vi kan slå seneste
> salgspris for en ejendom/lejlighed op? Kan vi evt få det at vide via en
> ejendomsmægler?

Ikke mig bekendt og en ejendomsmægler kan du ikke nødvendigvis få noget ud
af, kun hvis han er flink.

Men hvis det er så vigtigt er den sikre vej kommunens tingbog, det koster
nogle hundrede kroner, men så får du også alle priser gennem tiderne og
måske er det endda gratis hvis du selv går derop og slår det op.

PH

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-11-05 12:06

"Peter H" <dsl171956@vip.cybercity.dk> wrote in

> "Jesper >
>>

> Ikke mig bekendt og en ejendomsmægler kan du ikke nødvendigvis få
> noget ud af, kun hvis han er flink.

.... det kunne jo være, at man kendte én flink en af slagsen.

Ok - det kigger jeg på ...

Mange tak.

Fra : RIP

Dato : 30-11-05 16:40

Hej !

Hvis det er en almindelig ejerlejlighed, så bliver der ved ethvert salg
lavet et skøde. I skødet står salgsprisen. Et sådant skøde skal tinglyses på
dit lokale tinglysningskontor, og hvis du ringer til dem, så kan de ganske
gratis oplyse dig salgsprisen. Du skal bare lige være opmærksom på at der
går nemt 2-3 mdr. fra et salg til tinglysningen er overstået.

mvh René

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 01-12-05 19:04

Jesper Stocholm wrote:
> Er der et eller andet sted pÃ¥ internettet, hvor vi kan slÃ¥í¯¿seneste
> salgspris for en ejendom/lejlighed op?
Prøv at lede efter deres realkreditlån på http://www.statstidende.dk/, hvis
de har belånt huset med 80% er det ret let at regne prisen ud. Du kan også
være heldig at finde skødet med pris. Her er en søgning på dit vejnavn
http://tinyurl.com/75xmj

Alternativt kan du jo spørge din nabo...

T2K

Ps. Det kan godt være en udfordring at finde ting på statstidende. Ideen er
at trykke på tinglysninger, i søg sektionen vælge en periode og søge på
vejnavn.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-12-05 09:29

"Tobias K. Tobiasen" <news@dont.remove.nospam.tobiasen.dk> wrote in

> [...]
> http://www.statstidende.dk/, hvis de har belånt huset med 80% er det
> ret let at regne prisen ud. Du kan også være heldig at finde skødet

Smart ... omend den aktuelle lejlighed ligger på Vigerslevvej 4. Jeg kan
dog ikke finde pantebrevet derinde. Det må jo så skyldes, at det ikke er
anmeldt endnu eller at lejligheden er solgt kontant, ikke? Lejligheden var
dog sat til salg til 2.600.000, så sandsynligheden er nok ikke så stor for,
at den er solgt kontant.

> Alternativt kan du jo spørge din nabo...

Ja, men det er ikke helt min nabo. Det er en anden lejlighed i vores
ejerforening (hvor vi er 65 ejere), og vedkommende bor i den anden ende af
ejendommen. Derfor vil vi sikkert ikke komme til at kende de nye ejere.

> Ps. Det kan godt være en udfordring at finde ting på statstidende.
> Ideen er at trykke på tinglysninger, i søg sektionen vælge en
> periode og søge på vejnavn.

ok - mange tak for hjælpen.

Fra : Anders Majland

Dato : 02-12-05 12:47

> Ja, men det er ikke helt min nabo. Det er en anden lejlighed i vores
> ejerforening (hvor vi er 65 ejere), og vedkommende bor i den anden ende af
> ejendommen. Derfor vil vi sikkert ikke komme til at kende de nye ejere.

Man kan komme langt med lidt frækhed alligevel - En flaske vin og over og
ring på. Sig det som der er at du er nysgerrig efter hvad de hart givet da
du har en lejlighed magen til. Samtidig kan du jo se om standen svarer til
din. Er det yngre mennesker så er økonomi ikke så meget tabu mere... Det
værste der kan ske at de smækker døren, og så er det jo godt at i ikke er
naboer