[MS-SQL] SQL-nyheds-/diskussionsfora
Fra : Thomas Hviid Thorn

Dato : 30-11-05 09:55

Hej

Er der nogen som kender til andre (danske/engelske)
nyhedsgrupper/diskussionfora, som målretter sig mod SQL-problematikker
?
Hvis 'man' en dag ikke er tdc-kunde længere, kunne det være rart at
kende nogle alternativer.

Med venlig hilsen
Thomas Hviid Thorn

Fra : Michael Zedeler

Dato : 30-11-05 10:37

Thomas Hviid Thorn wrote:
> [...]
> ?
> Hvis 'man' en dag ikke er tdc-kunde længere, kunne det være rart at

Der er adgang til usenet overalt, så du mister ikke adgang til dette
forum, blot fordi du måtte vælge at skifte udbyder.

Se. f. eks. http://dotsrc.org/

Mvh. Michael.

Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Thomas Hviid Thorn

Dato : 30-11-05 11:57

Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> skrev:
>Der er adgang til usenet overalt,

Tak, Michael - der er noget at studere nærmere
Hilsen Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-11-05 13:03

Her er en anden mulighed: <http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-11-05 17:28

Peter Lykkegaard skrev:

> Har man adgang uden for TDC's net?

Ja da - det er en helt almindelig hjemmeside.

> Det skal da prøves :)

Jeg har ikke selv prøvet at anvende siden, men så vidt jeg ved
kommer indlæg hurtigere frem til danske grupper end hvis man
benytter Google Groups. Til gengæld bruger tjenesten en irriterende
form for spamsikring - det bevirker at når jeg svarer på et
spamsikret indlæg afsendt via nyhedsgrupper.tdconline.dk, kommer
der til at stå "slet XUYBFS skrev:" som attributionslinje (TDC
indsætter teksten i parentes efter navnet - det læser Xnews som om
det er det rigtige navn).

Der har i perioder været problemer med at visse indlæg afsendt via
nyhedsgrupper.tdconline.dk ikke nåede frem på alle newsservere -
men jeg ved ikke om det stadig er et problem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Hviid Thorn

Dato : 30-11-05 11:59

Søg og du skal finde: I Morten Snedkers indlæg "Incorrect
syntax" henvises til www.sqlteam.com

/Thomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-05 12:25

Thomas Hviid Thorn wrote:

> Er der nogen som kender til andre (danske/engelske)
> nyhedsgrupper/diskussionfora, som målretter sig mod SQL-problematikker

Nogle sites jeg selv bruger:
http://www.mssqlserver.com/
http://www.sql-server-performance.com/

> Hvis 'man' en dag ikke er tdc-kunde længere, kunne det være rart at
> kende nogle alternativer.

Du kan anvende dk.edb.database fra de fleste større usenet udbydere
(inkl udenlandske)

Alternativt via Google Groups
http://groups.google.com/group/dk.edb.database/

Du kan også fedte ind på MS's egen newsserver
Du kan se mulighederne her
http://groups.google.com/groups/dir?sel=33606733

- Peter

Fra : Thomas Hviid Thorn

Dato : 30-11-05 13:36

Hej Peter - Tak for de mange links /Thomas

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 30-11-05 12:34

Michael Zedeler wrote:

> [...]
> forum, blot fordi du måtte vælge at skifte udbyder.

Faktisk er det eneste man behøver en browser.

Selv om jeg har oplevet mere brugervenlige usenet-adgange.

Kristian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-05 13:35