Betændelse i øjnene
Fra : 7c

Dato : 30-11-05 08:56

Min Grand Danois har fået betændelse i øjnene. Hvordan får jeg det væk igen.
Jeg har ikke meget lyst til at gå til dyrelægen og betale 550 kroner for at
få at vide, at det bare skal duppes med kogt kold vand. Det må være så
almindeligt at der er nogen her der ved hvordan den skal fjernes.

Vh.
Søren

Fra : qfha

Dato : 30-11-05 09:37

Nu afhænger behandlingen jo af, hvor slemt det er. Hvis det er en
lettere betændelse med en smule puds kan du bade det i kamillethe.
Brug vatrondeller du dypper i den varme the og tørrer øjet med. Husk
du ikke må bruge den samme i hvert øje da det smitter meget. Det er
meget effektivt og forsvinder i løbet af et par dage.

Hvis betændelsen er værre skal du til dyrlægen, hvor du kan få en
tube gele eller nogle dråber som du skal give i øjnene.

Overvej omfanget, og start straks med kamilletheen, det er kun godt.

mvh
qfha

Fra : x Vuf x

Dato : 04-12-05 00:20

On 30 Nov 2005 00:37:20 -0800, "qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> wrote:

> [...]

>tube gele eller nogle dråber som du skal give i øjnene.

>Overvej omfanget, og start straks med kamilletheen, det er kun godt.

Jow, men husk lige, at kamilleteen kun må være lunken!!!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : pwh

Dato : 04-12-05 15:50

> Jow, men husk lige, at kamilleteen kun må være lunken!!!

Pjat med dig, det renser meget bedre hvis det er kogene

/Jens

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-11-05 09:56

"7c" <speax@SLETDETTEspeax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at få at vide, at det bare skal duppes med kogt kold vand. Det må være så
> almindeligt at der er nogen her der ved hvordan den skal fjernes.

Hvis det er øjnbetendelse ?
Så kan det fjernes med den salve som bruges til at fjerne øjnbetendelse med
hos mennesker.
Sidder med en her som hedder Kloramfenikol (øjnsalve 1%) den bruge vi selv
ved øjn betendelse.
nogen mener også at koldt kermille the er godt.

Men forsvinder det ikke i løbet af et par dage så kontakt din dyrlæge da det
også kan være mere alvorlig.

Mvh
Søren

Fra : Christina Jensen

Dato : 30-11-05 13:15

Hejsa brug IKKE kamille the, da det ridser øjnene på hunden som såvel på os
mennekser. Ring i stedet til din dyrlæge og spør hvad du kan gøre ved det,
og hør om de mener du skal komme ned med hunden.

Fra : HKN

Dato : 30-11-05 13:20

> Hejsa brug IKKE kamille the, da det ridser øjnene på hunden som såvel på
> os mennekser.

Ridser???

Jeg tror altså ikke de havde tænkt sig at tage tebladene og komme dem i
øjnene.....

-Henrik

It has removed 63 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 30-11-05 14:17

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ridser???
>
> Jeg tror altså ikke de havde tænkt sig at tage tebladene og komme dem i
> øjnene.....
>
> -Henrik

Det er der faktisk noget om, at i meget uheldige tilfælde kan man skade
hundens øjne. Jeg kan ikke lige huske, hvad man skal bruge i stedet, men
overvej lige dyrlægen én gang mere. Dino havde fået noget irretation ved
øjet, der lignede betændelse, jeg prøvede også med kamillete, men han blev
vild syg af det, og måtte afsted..... Selvfølgelig en søndag formiddag.

Ellers check på www.dyredoktor.dk

/Ole

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-12-05 09:07

> Ridser???
>
> Jeg tror altså ikke de havde tænkt sig at tage tebladene og komme dem i
> øjnene.....

Det er rent faktisk rigtigt. Ok at det ridser ved jeg ikke, men man er
holdt op med at anbefale denne behandling til mennesker, vidst nok
grundet indholdet af Acetylsalicylsyre i teen. Den har øjnene ikke godt af.

Mvh

Jesper.

Fra : Holm

Dato : 30-11-05 15:49

> [...]
> få at vide, at det bare skal duppes med kogt kold vand. Det må være så
> almindeligt at der er nogen her der ved hvordan den skal fjernes.

Hej Søren

Det er et spørgsmål om hvilken type betændelse der er tale om.
Det kan være en øjenkatar, og rent faktisk kan det gå over af sig selv, men
det er altid en god idé at skylle hundens øjne, og det kan du gøre med
saltvand (små flasker kan købes på apoteket).
Brug ikke kamille te som er foreslået, det er et gammelt husråd, men det KAN
lave ravage i øjet, da teen kan efterlade små partikleri øjet og det er
uheldigt hvis der allerede er betændelse.

Hvis hunden har haft det før, vil din dyrlæge muligvis udlevere øjendråber
uden at se hunden.
Brug heller ikke øjendråber/salve som er beregnet på mennesker, der er
forskel på mærkerne.

Held og lykke

Holm

Fra : 7c

Dato : 30-11-05 16:18

Tak for de mange svar!

Søren

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 10-12-05 02:27

Følgende er skrevet af 7c:
> Tak for de mange svar!
>
> Søren

Nu er der så gået en tid. Blev du klogere af svarene? Hvad gjorde du?
hvorda har hundens øjne det i dag? Det kunne være interessant at høre