deling af printer og filer
Fra : Bjarne Flindt

Dato : 30-11-05 08:40

Hej

jeg har 2 computere som er forbundet via en router og jeg kan gå på
internettet på begge to uden problemer. på den ene pc er tilsluttet en
printer og den vil jeg gerne kunne bruge på den anden pc og jeg vil gerne
kunne se og overføre filer mellem begge pc'er og jeg vil gerne kunne spille
mod hinanden. er der nogen der har en guide til hvordan osv...

Fra : Ulrik Løye

Dato : 30-11-05 09:52

On Wed, 30 Nov 2005 08:40:13 +0100, "Bjarne Flindt" <bjarne@mann.dk>
wrote:

> [...]
>kunne se og overføre filer mellem begge pc'er og jeg vil gerne kunne spille
>mod hinanden. er der nogen der har en guide til hvordan osv...

Først skal du sørge for at begge maskiner anvender samme netværks
arbejdsgruppe; det kan du se ved at højreklikke på 'denne computer'
--> egenskaber --> fanebladet 'computer navn'

Når begge maskiner anvender samme arbejdsgruppe skal du sætte deling
op på din printer - det gør du ved at klikke på 'start' -->
indstillinger --> printere --> højreklip på din printer og vælg
'deling...' resten giver vist sig selv.

Det er samme procedure når du vil dele drev eller mapper.

For at opnå adgang til delte netværksenheder fra den anden maskine
skal du bruges computerens navn eller IP.

Slutteligt er jeg ret sikker påat din Windows har en glimrende og
meget udførlig hjælp hvis du klikker 'start' --> 'hjælp'

/u