Website blocking by keyword (Linksys Wirel~
Fra : Lars \(9000\)

Dato : 30-11-05 01:34

Hejsa,

jeg er den (heldige?) ejer af et stk (to faktisk, hehe) Linksys Wireless-G
Broadband Router WRT54G. Jeg skal have blokeret for adgang til hjemmesider
der indeholder et bestemt ord, nemlig 'poker'. Dette har jeg tilføjet under
Access Restrictions-menuen i routeren, men den blokerer desværre IKKE for
adgangen til sådanne sider. Ikke engang for poker.com Er der nogen der
ved hvad jeg gør forkert?

Lars, 9000 Aalborg

Fra : Hans

Dato : 30-11-05 05:48

Lars (9000) wrote:
> [...]
> blokerer desværre IKKE for adgangen til sådanne sider. Ikke engang
> for poker.com Er der nogen der ved hvad jeg gør forkert?

Har du husket at angive de IP-adresser (maskiner) på Lan som der skal
spærres for?

Hans

Fra : Lars \(9000\)

Dato : 30-11-05 17:47

> Har du husket at angive de IP-adresser (maskiner) på Lan som der skal
> spærres for?

Nej, jeg troede reglen kunne opstilles for al udgående trafik og ikke
trafik fra en specifik maskine. Det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem.
Jeg kan selvfølgelig bare lave en allow-liste og så tilføje en opfunden
mac-adresse. Det ville vel blokere alt andet. Melder lige tilbage når jeg
får det testet =)

Lars, 9000 Aalborg

Fra : Lars \(9000\)

Dato : 30-11-05 18:15

> Jeg kan selvfølgelig bare lave en allow-liste og så tilføje en opfunden
> mac-adresse. Det ville vel blokere alt andet. Melder lige tilbage når jeg
> får det testet =)

Øh, ved ikke lige hvad det er jeg havde gang i - tanketorsk. Satte bare en
ip-range og indtastede et nøgleord der skulle udløse blokering. Tror vist
jeg var ude på at gå over åen efter vand eller noget i den stil. Tak for
hjælpen alligevel

Lars, 9000 Aalborg