Knopper - allergi?
Fra : Milla

Dato : 29-11-05 21:03

Jeg har en dreng på 1½ år. I en uges tid har han haft nogle knopper i
panden, på kinderne, og på hænderne. De ligner lidt begyndelsen til en
bums, men de er ikke hvide men klare i midten. De er meget små.
Han har haft det før for et par uger siden, men da var det kun et par
stykker. Nu er der nok 30 i alt. Han har lidt tynd mave, er ganske
irritabel, går og siger av av nogle gange. Sidste weekend fik han
nældefeber, sådan lige pludseligt.

Vi har snakket om hvad der har ændret sig i hans dagligdag i den sidste
måned, og det eneste vi kan komme på er, at dagplejen har fået kat. Jeg
har ikke fornemmelse af hvor meget de er i nærheden af denne kat, men
allergenerne sidder jo på tøjet. Desuden har han i de sidste par uger
haft hans elskede lille tøjdyrshund med, som han har haft med rundt i
dp's hus. Når han sover ligger han og nulrer med den, ofte i ansigtet,
og med begge hænder.

Jeg er selv allergisk over for pelsdyr, og er generet af at han har
allergener på tøjet. Dumt at jeg ikke tænkte på at hunden også er
"inficeret" Den er hermed nægtet adgang hos dp Jeg har ikke snakket
med dp endnu, hver gang jeg kommer og henter, kommer en anden forælder.

Men nu må jeg hellere få taget hul på bylden, og lade doktormanden se på
knopperne.

Men først vil jeg lige høre om der er nogle af jer, der har oplevet
noget ligenende? Og hvis i har haft mistanke om at jeres barn var
allergisk, er det så blevet testet? Har et par venner der har oplevet at
deres læge ikke ville teste deres barn på 1 år.

På forhånd tak

Mvh Milla

Fra : Stine

Dato : 29-11-05 21:17

jeg kom først til at tænke på fod-, mund- og håndsyge. Det lyder måske ikke
helt sådan alligevel, men gå hellere til lægen.

Stine

Fra : Sabina H.

Dato : 29-11-05 22:31

Milla wrote:
> [...]
> stykker. Nu er der nok 30 i alt. Han har lidt tynd mave, er ganske
> irritabel, går og siger av av nogle gange. Sidste weekend fik han

min første tanke, uden at læse hele indlægget er "frostkinder"....
en "lidelse" jeg og min søn døjer med hver vinter... min søn får det på
kinder og pande og hænder, jeg får det på kinder og skinneben/lår....
vores problemer starter også altid på den årstid hvor det begynder at fryse
udenfor...
det starter som knopper og kan eskalere til sår.... det er faktisk ret
ubehageligt, klør og gør ondt....

løsningen er simpel... fed fed creme (locobase eller lign) 2-5 gange om
dagen på de udsatte steder.... gør man det igennem hele frostsæsonen kan man
næsten undgå problemer....

ikke at jeg siger det er det han fejler, men i det mindste er det en
forholdsvis simpel løsning, og noget i kan prøve uden at skulle til lægen
først....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Janne

Dato : 30-11-05 09:48

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kinder og pande og hænder, jeg får det på kinder og skinneben/lår....
> vores problemer starter også altid på den årstid hvor det begynder at

Samme her. Min søn har haft det de sidste to vintre, og de kommer præcis på
de steder, der ikke er "pakket ind". - Altså ansigt og hænder, som I
beskriver det.

> løsningen er simpel... fed fed creme (locobase eller lign) 2-5 gange om
> dagen på de udsatte steder.... gør man det igennem hele frostsæsonen kan
> man næsten undgå problemer....

Her bruger vi A-Derma Exomega creme fra apoteket, - lidt dyr, men drøj og
super. Det hænder dog at han får en knop eller to under øjenlågsranden, og
dem kan vi ikke rigtig stille noget op imod, men vi skyller dog øjet med
saltvand, da der lettere kommer puds/betændelse i øjet, hvis der er en knop.

Venlig hilsen Janne