Ryd alle felter ved gyldig submit?
Fra : Martin Ploug

Dato : 29-11-05 18:01

Hej

Jeg har en gæstebog, hvor der valideres for, om der er
indtastet noget i felterne Navn og Besked.

Derudover er der indsat en session, der sørger for
at holde på indholdet i felterne Navn og besked, så
man ikke skal skrive det igen ved en evt. fejl.

Problemet er så, at når jeg har udfyldt felterne
Navn og Besked og klikker på submit, så bliver
indholdet stående i felterne efter query'en er blevet
udført. Jeg er klar over, at det netop må være sessionen,
som bliver ved med at holde på det.

Er det muligt at gøre noget i scriptet, sådan at alle felter ryddes,
når query'en er udført?

Ellers er jeg måske nødt til at lade javascript validere felterne i
stedet for?

Se scriptet her: http://www.detour.dk/blandet/gaestebog.phps

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Martin

Dato : 29-11-05 18:51

Martin Ploug wrote:
> [...]
> når query'en er udført?
>
> Ellers er jeg måske nødt til at lade javascript validere felterne i

du kan bare skrive fx $_SESSION["session_navn"] = NULL;
så er den væk

--

Venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-11-05 19:01

> du kan bare skrive fx $_SESSION["session_navn"] = NULL;
> så er den væk
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Martin

Hej Martin

Ok tak.
Hvor skal jeg så skrive den ind henne?
Efter Query'en eller hvordan?

Kan jeg så bare skrive som nedenstående?

$_SESSION["navn"] = NULL;
$_SESSION["email"] = NULL;
$_SESSION["hjemmeside"] = NULL;
$_SESSION["besked"] = NULL;

Tak.

Hilsen Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-11-05 19:36

> Ok tak.
> Hvor skal jeg så skrive den ind henne?
> Efter Query'en eller hvordan?
>
> Kan jeg så bare skrive som nedenstående?
>
> $_SESSION["navn"] = NULL;
> $_SESSION["email"] = NULL;
> $_SESSION["hjemmeside"] = NULL;
> $_SESSION["besked"] = NULL;

Hej igen

Nu har jeg skrevet nedenstående lige efter
den query, der indsætter dataene i databasen.
Felterne skal kun ryddes, hvis felterne Navn og
Besked er udfyldt. Det ser ud til at virke.

Endnu en gang tak.

Hilsen Martin

if($_POST[navn] != "" && $_POST[besked] != "") {

$_SESSION["navn"] = NULL;
$_SESSION["email"] = NULL;
$_SESSION["hjemmeside"] = NULL;
$_SESSION["besked"] = NULL;